MPC60 sync naar Nuendo??

nick nova

Resonator
Laatst nam ik de wereldse beslissing om de PC niet meer als mastersequencer te gaan gebruiken wegens de niet accurate miditiming en de pixelpolutie op mijn ogen.
Dus dacht ik de MPC60 als master in te stellen en eventueel Nuendo te syncen voor het grafische, complexe midiwerk en videosync, VST en externe grafische samplebewerking.
Nadat alles is geinstalleerd, constateer ik dat Nuendo geen midiclock in leest, omdat dat te weinig sync info zou geven. Laat nu net de MPC als enige syncoutput midiclock geven :stupid

Ik wil absoluut deze opstelling bewaren, dus ik moet opzoek naar een zo simpel mogelijke midiclock naar MTC converter.
Bestaat dit? Of zit dit ingebakken in een of andere ouwe drumcomputer voor weinig? Ik zou ook ook een externe machinecontroller kunnen kopen, maar ik zou graag de MPC als controller gebruiken.

Iemand suggesties of tips?

Bedankt.

Misschien kan dit helpen:

here are my settings on my MPC although it is a MPC 60 II so it might be slightly different
1. Tempo/sync
2. soft key 1 - <sync>
3. sync in
mode- midi time code
start time - 00:00:00:00 (this is the default but I usually set it so that it starts after the time it takes for one loop at your chosen BPM)
frames - 30 (double check that Nuendo and the MPC are both set for the same frame rate)
midi in - 2 (again this shouldn't really matter as long as it's connected correctly)
5. soft key 1 - <sync on>
thats how my mpc is set up.
Another question. Are you trying to sync it in song mode or to loop a sequence?
good luck let me know if you have any more questions.

Het komt uit deze thread op Nuendo Forum : http://forum.nuendo.com/forum/Forum1/HTML/008425.html

Effe voor de duidelijkheid:

Het lukt best om de mpc als slave te syncroniseren aan Nuendo.
Maar ik wil het omgekeerde.
Enige dat de mpc verstuurt is midiclock. Nuendo aanvaardt echter alles behalve midiclock, dus zoek ik een midiclock naar Midi Time Code converter. Zit dat niet in sommige goedkope drumcomputertjes ofzo, of iets anders met een sequencer.
Of misschien een gewone converter. Bestaat dat niet? Is daar een reden voor?

Tips welkom,
bedankt.

wat staat er in de manual van nuendo over het syncen aan midi-clock?

Olaf

Dat het niet kan, omdat midiclock niet geschikt zou zijn voor de applicatie (omdat daar ook video aan te pas komt).
Nuendo zendt dus wel midiclock uit, maar krijgt het niet. MMC, MTC, SMPTE ed. kan ie wel op syncen.
Laten we zeggen dat de ppqn van midiclock te klein is om zeer zuiver te syncen...
Maar ik zou het toch eens willen proberen.

Ik heb the net is gecheckt:

http://www.midisolutions.com/prodclk.htm

Da's het enige dat ik kon vinden. Ik weet nog niet eens zeker of dat het wel is. Ik heb een mail naar hen gestuurd, ik wacht nog op antwoord. Prijs van dit dingetje: 499 dollar....

Iets goedkoper lijkt me wel tof.
Eventueel een kleine externe miditransportcontroller die MTC uitzendt zou ook nog kunnen. Eentje met meerdere outputs. Ev. kan ik nog wel een divider ertussen zetten.

500 dollar is wel wat duur en duurt ook lang dat zo'n dingetje hier is. Iemand nog tips?

Origineel geplaatst door nick nova
Dat het niet kan, omdat midiclock niet geschikt zou zijn voor de applicatie (omdat daar ook video aan te pas komt).
Nuendo zendt dus wel midiclock uit, maar krijgt het niet. MMC, MTC, SMPTE ed. kan ie wel op syncen.
Laten we zeggen dat de ppqn van midiclock te klein is om zeer zuiver te syncen...
Maar ik zou het toch eens willen proberen.

Ik heb the net is gecheckt:

http://www.midisolutions.com/prodclk.htm

Da's het enige dat ik kon vinden. Ik weet nog niet eens zeker of dat het wel is. Ik heb een mail naar hen gestuurd, ik wacht nog op antwoord. Prijs van dit dingetje: 499 dollar....

Iets goedkoper lijkt me wel tof.
Eventueel een kleine externe miditransportcontroller die MTC uitzendt zou ook nog kunnen. Eentje met meerdere outputs. Ev. kan ik nog wel een divider ertussen zetten.

500 dollar is wel wat duur en duurt ook lang dat zo'n dingetje hier is. Iemand nog tips?

voor 500 dollar kan je bijna een DAW kopen die WEL op midi clock kan slaven ;)

Zijde nu aan 't lachen mé mij, Olaf? ;)

Ik wil Nuendo behouden voor de video-import, een paar miditracks (die beter grafisch te corrigeren zijn en mijn vst effecten en synths.
Daarnaast wil ik aparte grafische editors (Cooledit, Acid, Recycle) voor de samplebewerking en het doorsturen naar de sampler.
SX ondersteunt midiclock in ook niet.

Shit, ik dacht dat dit een eitje ging worden.

"Unfortunatley it's not possible to convert between MTC and MIDI clock since
one format specifies time and the other beats (you would need to know the
tempo in order to convert between them). Sorry I couldn't be of more help."

Externe machine controller kan wel om zowel mpc als Nuendo aan te sturen.
JL Cooper heeft van die dingen (MCS2 en 3).

Ik heb trouwens ook een vraag omtrent de MPC 60

Ik wil een sequence recorden vanaf de MPC naar Cakewalk. Of kan dit niet? Kan dit alleen maar door er een midi file van te maken in de MPC en deze in cakewalk te laden?
Alvast bedankt

Erik

Back