Supernova hou je ervan of totaal niet!

justin

Shauna
Oke,ligt het nou aan mij,heb dus sinds een tijdje de supernova1 maar kan er nog steeds niet super gecharmeerd van worden. Oke voor bassen is ie natuurlijk te gek. Ik vind ook dat de sound iets digitaals(fm) over zich heeft.

Vind de Waldorfs naar mijn mening weer te gek,de sound het diepe etc etc.

Wat vinden jullie ervan?

Mischien kunnen leden er ook wat over zeggen,die in het bezit zijn van een supernova of hem uiteindelijk weggedaan hebben.
Natuurlijk heb ik hem net een tijdje,wil eigelijk ook vragen is het de moeite hem te houden en hem hellemaal te leren kennen?

Aangezien ik op dit moment een beetje twijfel.

Alles reacties zijn welkom. :)

ik heb de desktop nova......
maar volgens mij is het een ondergewaardeerde synth....gebruik 'm vaak...en als je eenmaal weet hoe ie werkt,gaat er een wereld voor je open...

Re: Supernova hou je ervan of totaal niet!

Origineel geplaatst door justin
Natuurlijk heb ik hem net een tijdje

Wat betekent dit nu weer ? 'net een tijdje'.

Of het de moeite waard is om een synth te houden is een vraag die alleen JIJ kan beantwoorden, kan JIJ er wel wat mee of kan JIJ er niet wat mee ?

Dat anderen dingen kunnen met dingen waar jij niets mee kan zegt niks over de dingen maar wat over jou :)

dus, als je er niks mee kan, beter je best doen, kan je er nog niks mee, gewoon het apparaat de schuld geven, verkopen die handel. Misschien kan een ander er nog wat mee.

Alle novations (digitale) synths hebben dat digitale geluid. Maar wel uniek dan al die andere.

Een supernovaII zou ik zo kopen als ik de kans kreeg. Da's een klassieker gewoon.

Een Q+ ook, maar die zou ik zelf nooit kopen omdat het niet m'n sound is eigenlijk. Maar da's ook een klassieker.

ik heb een Supernova 2 in het Rack,
HAD een Q op de standaard en nu een Micro Q in het rack.

Ik ken ze dus beide redelijk goed.

Ik zou als ik voor 1 van de 2 zou moeten kiezen voor de SuperNova gaan, erg goede synth
maar je moet wel zelf de patches maken.

kheb net als dion alleen de destkop nova, maar zou graag de supernova willen hebben. ik vind de nova al een heerlijke bak en klopt wat anderen zeggen. het is maar net wat je eruit haalt. verder vind ik mijn nova bijv soms idd een beetje "digitaal" klinken, maar dat hoeft niet altijd. 'k kan er ook vette krankzinnige geluiden uit halen die ook nog eens warm zijn bijv. Als ik jou was zou ik me nog maar wat meer verdiepen in de supernova en hem niet wegdoen. mocht je hem toch willen wegdoen pm me dan ff :D

groeten

Ik heb zelf een Supernova 1, en ik moet zeggen dat dit 1 van de weinige VA synth's is die erg breed inzetbaar is, maar hoe breed is uiteindelijk afhankelijk van je programmeer kunsten. Ik heb wel eens met een virus gewerkt, en die vind ik persoonlijk erg hard en grof klinken.....zeker niet verfijnd. Uiteindelijk bepaal je zelf wat je het fijnst vind werken, maar als ik jou was zou ik eens extreem gaan experimenteren met de knopjes op de supernova; en dan zul je verbaasd staan van de mogelijkheden. Ik denk dat de supernova erg onderschat word, en voornamelijk op zijn presets beoordeeld word (en die zijn inderdaad niet allemaal even goed.........maar de synth heeft niet voor niks zo'n berg knopjes)

Re: Re: Supernova hou je ervan of totaal niet!

Re: Re: Supernova hou je ervan of totaal niet!

Origineel geplaatst door demian
Of het de moeite waard is om een synth te houden is een vraag die alleen JIJ kan beantwoorden, kan JIJ er wel wat mee of kan JIJ er niet wat mee ?

Helemaal mee eens !!

Maar...supernova is erg goed :)
Ondergewardeerd wil ik hem niet noemen, maar goed is ie wel.

STATEMENT !

STATEMENT !

Origineel geplaatst door dione
[B...en als je eenmaal weet hoe ie werkt,gaat er een wereld voor je open... [/B]

Dit jongeman, geldt nagenoeg voor alle synths.

Re: STATEMENT !

Re: STATEMENT !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dit jongeman, geldt nagenoeg voor alle synths.

Ik ben blij dat u mij een jongeman noemt...:D

Ik heb er een gehad, geluid is echt lekker, de omschrijving "liquid analog sound" gaat goed op.
Alleen de service bij novation , die is wat mij betreft heel heel erg ver te zoeken. Ik had een probleem met m'n moederbord. De aansturing naar de led's was defect geraakt.
Nadat m'n supernova 2 meer dan een half jaar bij novation was, heb ik besloten deze in te ruilen voor een Access Virus C.
Gelukkig kreeg ik van feedback rotterdam m'n volledige aankoopbedrag terug.
De virus is een stuk feller van karakter(minder trancy of hoe je het ook zou willen omschrijven...)

Heb een Supernova2 (rack), maar ik ben er goed tevreden over. Alleen al 't aantal knoppen, e.d. !!
Lekker makkelijk te bedienen! Een blijvertje, wat mij betreft.

Virus C klinkt idd anders, rauwer; alleen vinnik de bediening van de Novation makkelijker.
Maar ach, boeie..

Ik zou 'm dus houden (of inruilen voor een deel 2, in geval van 'nood').

Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind de nova oninspirerend, plastic (duf) en goedkoop klinken.
Wel een prima bak voor bread 'n butter analoge sounds.

Heel simpel:
Een synth is een muziekinstrument waar je MUZIEK mee maakt.
Als je heftige techno met veel dist. maakt is een analoog een uitkomst omdat je externe effecten gaat gebruiken.

Wil je snel een nummer af hebben dan zet je verschillende digitale synths in de multie mode
10 spoortje's is al genoeg. voor een heel nummer.

Wil je alles gebruiken, analoog, digitaal en nog wat andere instrumenten (of dat je in een band zit)
kun je beter naar een pro-studio gaan.

Geluiden maak je zelf. en dat kan op ELKE synth.
Niets is mooier dat ze van jou muziek geinspireert raken!, zodat je zelf inspiratie en respect krijgt van de luisteraar
waar jij zojuist muziek voor gemaakt hebt.

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind de nova oninspirerend, plastic (duf) en goedkoop klinken.
Wel een prima bak voor bread 'n butter analoge sounds.

Nu je het zegt,dat bedoelde ik eigelijk ook. Bij de novation heb ik niet echt het gevoel dat ie je inspireerd. En je hoort zo weinig over de Waldorfs,maar ik vind het echt rete goede synths.

Ik heb de Supernova I ook een tijdje in m'n bezit gehad, maar ook ik kon er niets mee. Best zonde, want ik hoorde zo nu en dan toch lovende reacties. Ik heb had m 2e handsgekocht voor toendertijd €600,-. Eigenlijk nooit daarna meer gebruikt. Heeft nog een tijd thuis het stof opgevangen, maar heb m toch later verkocht voor €550.

Het kromme is, een tijdje later was ik bij Verspuy, en daar stond de Supernova II. Dus, ik toch er maar weer achter. En wat bleek, na ff wat pielen en de knoppies 180 graden verdraaien kreeg ik er weldegelijk goed geluid uit. Of dit nou het verschil tussen de I en II is weet ik niet. Ik weet wel, als ik weer wat centen heb, dat ik marktplaats ff ga bezoeken voor een tweehands Supernova II :)

Iedereen wilt een virus.....

Volgens mij zijn de waldorfs en de supernova's een beetje uit de gratie....

Terwijl er voor een waldorf geen vst is die er op lijkt...

Daar doel ik mee, vanguard klinkt behoorlijk als een virus. een aardig alternatief.

Zelf heb ik een haat liefde verhouding met mijn Q, ik denk dat de oplossing 32 stemmen zou zijn
maar dat gaat niet meer....

Laatste tijd ben ik in de ban van clavia, zo ver dat ik mijn Q wil inruilen :stupid

ik denk dat ik maar door ga sparen. en een mooie nord rack 3 onder mijn gele Q-rack hang.

Uit de supernova (2) kan je echt wel goede geluiden halen he!

En natuurlijk klinkt het enigzins digitaal (dat is ie toch ook)
Wil je echt 100% analoog klinken, koop dan analoog.

Beroof wel eerst een bank dan, analoog in de specs van een supernova?????

Hoe lang blijven we deze discussies nog voeren.............

Kijk wil je een authentieke minimoog sound en dan nog polyfoon ofzo, koop dan een Studio Electronics Omega8.
Is zo`n slordige 5000 euro voor een 8 stemmige, hij lijkt optisch zelfs nog op de supernova.

Kijk alles heeft zijn prijs en de 4300 piek die ik destijds voor de supernova2 betaalde is ie dubbel en dwars waard geweest.

BTW

Ik vind juist die waldorf Q serie zo digitaal knlinken en zonder enige dynamiek.
Heb ik zo snel mogelijk verkocht. Kreeg hem ook niet goed in de mix trouwens.

De Supernova wel :)

Nova heeft een enigzins digitale sound ja, maar dat maak hem enorm makkelijk om in je productie te leggen. Bovendien is de frequentie waar scheurende acid sounds uit deze bak zich bevinden, meestal leeg in het spectrum (mijn ervaring dan).
Die Waldorf is zeker dikker, maar ik zou beide bakken niet direct willen vergelijken. Waldorf zie ik meer als dikke lead bak en die Nova als tweede layer...

Back