Voyager RME alternatieven?

Studo Electronics SE1X? Wel helaas niet zo’n supersnelle envelopes als de Voyager.

Hoi,

Welke synths komen in aanmerking om een Voyager RME te vervangen?
De kostprijs voor een Voyager is me net iets te hoog. Ben opzoek naar een mono synth, die rackmountabel is en een beetje in de buurt komt op vlak van mogelijkheden.

Groeten,
Robbert

Bijna elke synth komt in de buurt van de mogelijkheden van een minimoog.

De sound is het waarvoor je een mini/voyager zou willen en niet de mogelijkheden want die zijn minimaal zeker vergeleken met de huidige mogelijkheden op synths ;) :D Zelf heb ik nog nooit een minimoog gehad btw 8)

Echter je zou kunnen denken aan de Roland SE-02 die is volgens vele gebaseerd op de minimoog. :okdan:

SE-1x

Mocht je snellere envelopes willen dan kun je hem (laten) modificeren, of je kies voor de Red Eye of Angel Dust versie. Die laatste zijn alleen niet veel goedkoper dan een Voyager RME en een stuk zeldzamer.

De sound is het waarvoor je een mini/voyager zou willen en niet de mogelijkheden want die zijn minimaal zeker vergeleken met de huidige mogelijkheden op synths/QUOTE]

Da's niet helemaal waar. Wat veel mensen niet weten is dat de Voyager semi modulair is en daarnaast extreem veel achter de schermen kan als je weet hoe dit moet. In eerste opzicht lijken de Voyager en Mini erg op elkaar maar de Voyager kan echt veel meer. Maar beide klinken geweldig.

Mijn eerste reactie was ook een Roland SE-02 als alternatief alleen moet je er dan een microscoop bij kopen ;) Maar heeft wat leuke extra opties zoals crossmodulatie e.d..

De sound is het waarvoor je een mini/voyager zou willen en niet de mogelijkheden want die zijn minimaal zeker vergeleken met de huidige mogelijkheden op synths/QUOTE]

Da's niet helemaal waar. Wat veel mensen niet weten is dat de Voyager semi modulair is en daarnaast extreem veel achter de schermen kan als je weet hoe dit moet. In eerste opzicht lijken de Voyager en Mini erg op elkaar maar de Voyager kan echt veel meer. Maar beide klinken geweldig.

Mijn eerste reactie was ook een Roland SE-02 als alternatief alleen moet je er dan een microscoop bij kopen ;) Maar heeft wat leuke extra opties zoals crossmodulatie e.d..

:okdan:

Pulse

:okdan::halleluja

Als het je om de sound gaat, ga dan voor de Moog zelf.

Ik heb een Pulse en SE1x gehad. Beide moogish synths met een hele fijne sound. De SE1x is een heel stuk dikker en strakker in geluid. Strakker en dieper laag, en een heel mooi filter met een brede sweet spot. Dat is al een stukje minder in de Pulse. Ik heb zelf nooit een Voyager gebruikt, maar begrijp dat de sound daarvan nog een tikje beter is.

Back