12v 10v rack modules

Rickert01

Stamgast
Hoi mensen,

Ik ben bezig om mijn eerste rack te bouwen.
Maar tot nu toe heb ik het geluk dat alle modules 12v zijn.
Ook de voeding geeft natuurlijk 12v.

Maar nu is mijn oog gevallen op een te gekke module ‘Erica synths black wavetable vco’
Nu heb ik even de specificaties zitten door te nemen en deze moet dus 10v krijgen.

Moet ik hier een of andere regulator tussen de ribbon connector plaatsen of is dit al in zo een module ingebouwd? Of is hier weer een aparte module voor nodig?

Nogmaals dit is mijn eerste eurorack, dus ik moet nog wat dingen leren hierover ;)

Weet je zeker dat je het goed gelezen hebt? De Eurorack standaard specificeert volgens mij + en - 12 volt voeding en optioneel 5 volt voor digitale electronica. Op de site van Erica zie ik wel dat de module tot 10V CV(control voltage) accepteert. Maar de voedingslijnen zijn gewoon 12V

Oke, ja dit is wat ik bedoelde met het leren van.
Ik dacht dat sommige modules minder voltages nodig hadden..
Omdat zo een module veel geld kost wilde ik even zeker van mijn zaken zijn.

Maar bedankt voor je reactie.
Dus alle modules zijn dus gewoon “plug and play” ����

Als het Eurorack is is het plug en play. Als de module 5V nodig heeft dan is dat een andere aansluiting binnen de flatkabel en kan dus ook plug en play. Heb je geen 5V op je busboard dan zal zo'n module dus gewoon niet werken maar ook niet kapot gaan.
Enige waar je op moet letten dat de je in sommige gevallen de ribbon met het rode lijntje verkeerd om kan aansluiten: en dat is NIET ok.

Back