Alesis MidiVerb II: the verdict is....?

Die adapter is nog wel te krijgen, had zelf geen adapter toen ik een Quadraverb van Elektrvolt kreeg - maar besteld op amazon https://www.amazon.de/Netzteil-Adapter-Alesis-Quadraverb-4-PIN-2-000-mA/dp/B00F5TBDGQ is wel een engelse power plug maar goed dat is een kwestie van een stekker convertertje eraan zetten

Ik heb dat gehad met oplaadbare muis. Is toch klote zn concertje er ook weer tussen. Bestel een muis en krijg dan zo iets. Maar ja webwinkel vergoede converteer en opgelost. Uk contra stekker en stuk snoer en een gewone stekker. Dat aan elkaar dan licht het blok op tafel en heb je geen ruimte dat extra inneemt in stekker blok. Vind maar contra uk stekker. Ik heb het met een zip drive.. Nu bedenk. Maar is een psu van een epson printen. Zo kreeg ik er bij.

....s wel een engelse power plug maar goed dat is een kwestie van een stekker convertertje eraan zetten
Dat is altijd beter dan een USA power plug waarvan het apparaat ook nog eens 120V / 60 Hz blijkt te zijn. Het is me nooit gebeurd, hoewel ik er wel bijna 2x ingestonken ben. Nooit bestellen als je slaperig bent (of wat gedronken hebt).;)
Wel heb ik een keer een toetsenbord met Duitse tekens besteld... :D

En een adapter voor de Alesis QuadraVerb Plus met de juiste spec's én EU power plug heb ik wel ergens op het internet zien staan, maar voor een belachelijk hoge prijs. Het was volgens mij iets van 70 EUR (excl. verzendkosten) was ze vroegen. Ja, doeiiiii.....

Er is een midiverb 2 op komst. Benieuwd wat ik ervan ga vinden en welke presets me gaan bevallen.
Komt bij mijn oude fx te zitten zoals se-50, dep-5 en lxp-1.

Jij hebt hem van MP gekaapt zeker.

Hoe bevalt de lxp-1? Ik zoek een reverb met een mooi vintage geluid voor weinig...

Jij hebt hem van MP gekaapt zeker.

Hoe bevalt de lxp-1? Ik zoek een reverb met een mooi vintage geluid voor weinig...

Ja inderdaad gevonden op marktplaats en hij zag er in hele mooie staat uit. Ik heb het er dus maar op gewaagd; sorry man ;).
Midiverbs 3 en 4 kwamen veel te koop maar op een 2 moest ik enkele weken wachten.

De LXP-1 bevalt me goed; ik denk eraan hem aan te vullen met een LXP-5:P. Mogelijks ook nog met die MCR aangezien ik iets heb met oude meuk :okdan:.
De man waarvan ik de LXP-1 kocht vertelde me doodleuk dat de MCR in de vuilbak was beland... .

Dat ding heeft iets. Ik heb er ooit eens eentje 2e hands gekocht. Die is toch mooi niet meer weggegaan. Ik gebruik hem nog steeds af en toe in producties voor een wazige lang galmende galm die teveel een galm wil zijn. Niet voor nette galmen maar echt voor het effect zelf :)

Ik ben benieuwd...er is nl. een MidiVerb II naar me onderweg. 95 EUR betaald... Misschien iets te veel, maar het is een heel mooi exemplaar met originele adapter (en ik hoef er niet helemaal voor naar Timboektoe af te reizen). :)

Ik ben benieuwd...er is nl. een MidiVerb II naar me onderweg. 95 EUR betaald... Misschien iets te veel, maar het is een heel mooi exemplaar met originele adapter (en ik hoef er niet helemaal voor naar Timboektoe af te reizen). :)

Met een gratis MicroVerb emulatie van LongSound erbij daalt de gemiddelde prijs naar de helft...:)
http://www.longsound.de/html/en_vstfx.html

Mooie Alesis MicroVerb (1) emulatie, maar.....dateert van 2007 en is 32-bit, dus voor jou geen optie....

Met een gratis MicroVerb emulatie van LongSound erbij daalt de gemiddelde prijs naar de helft...:)
http://www.longsound.de/html/en_vstfx.html

Mooie Alesis MicroVerb (1) emulatie, maar.....dateert van 2007 en is 32-bit, dus voor jou geen optie....
32-bit is inderdaad voor mij geen optie. Maar ik verwacht ook niet dat de gemiddelde prijs van een MidiVerb II daardoor naar de helft daalt. :)
Die zal m.i. stabiel blijven en wellicht zelfs (iets) stijgen.

32-bit is inderdaad voor mij geen optie. Maar ik verwacht ook niet dat de gemiddelde prijs van een MidiVerb II daardoor naar de helft daalt. :)
Die zal m.i. stabiel blijven en wellicht zelfs (iets) stijgen.

Ha...die helft was natuurlijk het gemiddelde van wel geld en geen geld...

Maar eenmaal gekochte software wordt inderdaad zelden meer waard....in tegenstelling tot sommige hardware.

Aan de andere kant.....

Wat te denken van Peter Vogel's Fairlight CMI

Peter Vogel demonstreert de legendarische Fairlight CMI (die destijds een flink huis kostte)

En die Fairlight CMI is nu door Peter Vogel is opnieuw is uitgebracht....als iPad app....

Dat is de enigste MidiVerb II op Marktplaats en op die advertentie zou ik om meerdere redenen niet reageren. Op eBay staan er nu een aantal te koop, maar ik weet niet of deze optisch / technisch in (zeer) goede staat zijn. Ik was er enige tijd geleden naar op zoek en toen stond er een heel tijdje geen een te koop. En toen er een te koop stond was deze optisch niet in goede staat. De meeste MidiVerb II's zijn (ernstig) beschadigd, van wat ik gezien heb. Een MidiVerb II i.z.g.st. - zowel optisch als technisch - zal er ongetwijfeld nog te vinden zijn, maar erg makkelijk is dit niet vind ik.

Maar eenmaal gekochte software wordt inderdaad zelden meer waard....in tegenstelling tot sommige hardware.
Het hangt helemaal van de hardware af, maar wat erg goed vervangen kan worden door software - zonder opoffering van zinvolle geluidskwaliteit - is weinig of niets meer waard. Maar niet als 'hands-on' bediening / gevoel van het apparaat veel prettiger (voor je) is dan met de software variant.

Maar niet als 'hands-on' bediening / gevoel van het apparaat veel prettiger (voor je) is dan met de software variant.
Het wachten is dan op een betaalbaar en bij voorkeur self arranging modulair knoppen/schuiven systeem waarmee hardware interfaces geemuleerd kunnen worden.

Zoals onderstaande oplossing voor photo & video editing software.

Misschien werkt dit zelfs wel om VST's en/of DAW's aan te sturen. Waarschijnlijk wel aan de praat te krijgen. Want geheel configureerbaar.
Ik zal het eens op de nieuws thread zetten. Wie weet gaat iemand het eens proberen...

[EDIT] Inmiddels separate post gemaakt onder Nieuws: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=2022835#post2022835

https://palettegear.com

https://photographylife.com/reviews/palette-gear-expert-kit

Palette-Gear-Expert-Kit-Review-13.jpg

Laatst gewijzigd:
Wie weet gaat iemand het eens proberen...
Niet door mij, want ik vind het te duur. Het bestaat al ca. 3 jaar, maar ik krijg niet de indruk dat er veel animo voor is.

LOOK MUM NO COMPUTER
Injecting voltages into an ALESIS MIDIVERB

Ik heb een midiverb 1 op de kop getikt. Wat vinden we daarvan?

Back