Beats maken op de PC (het lukt me maar niet)

Re: Beats maken op de PC (het lukt me maar niet)

Origineel geplaatst door bobaphat
Het lukt me maar niet om goeie strakke beats te krijgen in Logic, ik begin er nu een beetje wanhopig van te worden. Ik heb namelijk het idee dat de sound van mijn beats, het enige wat me nog weerhoudt van een release.
Het lukte me wel op de Akai s3000, maar op mn pc klinken mijn beats als natte kranten.

Ik heb redelijke skillz met compressie en eqing, en kwa sequence en programming zit het ook wel goed,, alleen de sound!!!!!Ik blijf maar kicks en snares layeren, maar de punch en de juiste feel komt er maar niet.

Zou het komen doordat ik slechte samples gebruik?? of de verkeerde compressie???Mischien toch maar sample cd's aanschaffen?

Is het uberhaupt wel mogelijk om goeie knallende beats te maken op een pc???

Zeker wel !! Het heeft zoiezo te maken met goede sounds uitkiezen. Ja, koop een paar goede cd met losse sounde die al door goede apparatuur gaat.

Daarnaast heb ik een aantal dingen van je gehoord, waarin je skillz toch wel ietsje beter kunnen qua compressie, eq. Het is natuurlijk ook wel een leer proces, waarin je steeds beter wordt. Ik denk ook niet dat jouw afluistering erg bevordelijk is voor je mixing skillz.

Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met producties die in vette studio gemixd zijn ( vette studio = geen garantie voor vette productie, maar het maakt het wel wat makkelijker )

Succes

Origineel geplaatst door nick nova
Probeer misschien eens op elk klankje een goeie software compressor te zetten, zodat je de punch van elk klankje versterkt. De klank kan zo ook iets vuiler gemaakt worden. Subtiele settings zijn wel nodig.
Je geluidskaart is toch ok?

Precies, ga ook eens een beetje spelen met attack en de release.

Speel ook eens met bussen waarop je een compresser zet, kan ke ook het orgineel erin laten. Daar kan je weer spelen met de balance van het orgineel en de de bus met de compressie.

Dat doe ik allemaal hoor,, sidechainen enzo,,

maar wat bedoel je psies met die bussen Boestaman???

Juh zeker wel, gooi eens eerst een Quadrafuzz en dan de Predahtom op je bassdrum. Voor de rest van de percursie is de Quadrafuzz goed genoeg.

Dat doe ik allemaal hoor,, sidechainen enzo,,

maar wat bedoel je psies met die bussen Boestaman???

Stuur de beat naar een bus (pre fader ) en gooi daar compressie overheen. Speel ook met de dingen die je naar een bus stuurt met de volume. Of stuur er een aantal dingen naartoe zoals de hihat en de shaker. Probeer wat dingen uit.

Je kan ook anders ff langskomen met een nummer kan je kijken wat ik ermee doe.

Moet je wel snel zijn, want ik ga volgende week verhuizen.

tsjonge jonge... ik heb gewoon Stylus... dikke vette beatz hapklaar vetter dan vet...
909 heb je echt niet nodig... dat dacht ik ook altijd, heb er 1 gehad. Ik hoor echt het verschil niet met een bassdrum
uit Stylus hoor (of een airbase of uit Rack Attack)

Stylus rulez :)

Origineel geplaatst door djrazor
....Met een Delta 1010? Ik kan het niet geloven.
ik geloofde mijn eigen oren ook niet toen ik een bassgeluidje uit mijn mono/poly samplede en tegerlijkertijd kon afspelen...

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
tsjonge jonge... ik heb gewoon Stylus... dikke vette beatz hapklaar vetter dan vet...
909 heb je echt niet nodig... dat dacht ik ook altijd, heb er 1 gehad. Ik hoor echt het verschil niet met een bassdrum
uit Stylus hoor (of een airbase of uit Rack Attack)

Stylus rulez :)

Dat is gesproken!

Tuurlijk, ik doe niet anders! ;)
Lekker sample-accurate beats sequencen met Cubase en Battery. No problemo. Goeie samples gebruiken is natuurlijk ƩƩn kant, daarnaast is een goede (software) compressor onmisbaar.

Tjonges, als jullie al die beats en compressors op de bus gaan zetten, dan laat het wel die naar Sittard zijn, okay!
:kroon:

Dit lijkt me een kwestie van smaak kwestie.

Als je van steriele trance ofzo houdt doet de PC het vaak op alle fronten beter dan analoog, ik bedoel het woord "ruis" is dan vloeken in de megahal, en als je van oude soul ofzo houdt gaan je tenen krom staan bij het horen van een PC mix.

Ieder zijn meug, whatever get's your thang going.

Origineel geplaatst door djrazor
Het zal ongetwijfeld aan mijn eigen snuggerheid liggen, maar wat bedoel je hiermee?

Dat ik versteld stond van het verschil tussen de digitale versie en de analoge versie...
Ik zeg niet beter, en ik zeg niet dat dit hier ook geldt...

Maar ik heb een paar jaar lopen zoeken naar een bepaald geluid... en begin die eigenlijk te verkrijgen...

En beter of niet, das smaak, maar anders is het nog steeds...

En of ik nou een dag bezig ben met een geluid oppoetsen of ik heb hem binnen 2 minuten, die keus is dan voor mij snel gemaakt...

Ik heb ook hele nummers gemaakt in Reason die ik gewoon goed te doen vind, alleen voordat het een beetje die richting op ging, duurde wel ff, en dat gaat ten koste van het spontaan muziek maken...

Het is een beetje waanzin om digitaal -> analoog proberen na te bootsen, of andersom....

beats

beats

misshcien een goede tip>>> lees een mix in van een favo dj...kwaliteit maakt niet uit...doe dit in wavelab oid...
scroll door de wave heen totdat je een dikke loop tegen komt...knip vier beats van die loop...knip er daar eentje van en play en reloop die kick...als je goed geknipt hebt geen gekraak enzo...hang er als eerste een compressor overheen singleband met een ratio van 6:1 op 15db...zo dat is een!

dan neem je een bassenhancer en verzwak je het originele signaal iets en versterk je het bijgemixte sighnaal...het zwakke signaal ken je een piek toe op80 hz en het bijverzonnen signaal een piek ron de 15-150...je zorgt dat je output gelijk is aan je input(door af en toe even op het bypass knopje te drukken...)

dan een mutibandcompressor met een compressie verhouding van 4:3:2:1 over het gehel spectrum verdeeld in vier delen(zeg maar je laag het meest en je hoog het minst) en dan het eindresultaat gainen zodat het weer evenhard wordt als je beginsignaal...
dit hoeft niet per se in wavelab maar kan ook in een normale waveeditor van logic lijkt mij...dan moet je toch een behoorlijke dreun hebben lijkt mij...it works for me...

Ik snap het niet.. Iedereen doet het anders en uit de meest vreemde methodes kan een enorme coole sound voort komen. Ik denk dus dat jou vraag onbeantwoord blijft, want er is niet 1 truc of handeling die het resultaat oplevert die jij wilt. Het is een leerproces en misschien is software toch niet jou ding, datkan best.

Arv

Er zijn nooit truukjes voor goeie muziek, alleen kennis talent en hard werken. Mijn vraag heeft dus ook geen betrekking op deze aspecten maar puur op de geluidskwalitiet. hoe krijgt mijn drumsound ballen wanneer ik ze op de pc maak.

kheb hier een EMU SP12. MPC3000, TR909 en Lindrum staan...maar het klinkt allemaal zo mat! hoe krijg ik het voor mekaar dat daar beats met ballen uitkomen?

Origineel geplaatst door olafmol
kheb hier een EMU SP12. MPC3000, TR909 en Lindrum staan...maar het klinkt allemaal zo mat! hoe krijg ik het voor mekaar dat daar beats met ballen uitkomen?

Draai de volumeknop open.

Origineel geplaatst door nick nova
Draai de volumeknop open.

nou je hoort het, boba! draai gewoon je volumeknop open ;)

Back