Beats maken op de PC (het lukt me maar niet)

Origineel geplaatst door bobaphat
Er zijn nooit truukjes voor goeie muziek, alleen kennis talent en hard werken. Mijn vraag heeft dus ook geen betrekking op deze aspecten maar puur op de geluidskwalitiet. hoe krijgt mijn drumsound ballen wanneer ik ze op de pc maak.

Lijkt mij meer EQ-probleem...

Origineel geplaatst door olafmol
kheb hier een EMU SP12. MPC3000, TR909 en Lindrum staan...maar het klinkt allemaal zo mat! hoe krijg ik het voor mekaar dat daar beats met ballen uitkomen?

Heb je er al eens een behringer compressor tussen gezet of mischien wel uitgehaald:D

Origineel geplaatst door Errol
Heb je er al eens een behringer compressor tussen gezet of mischien wel uitgehaald:D
heehee......ja joh....alle combinaties van mijn behringer tube-composer, tube mic-preamp, behringer patchbay, behrinher mixer en behringer dj mixer geprobeerd..en nog steeds klinkt het niet! ook als ik ze er tussenuit haal..boehoe....denk dat ik maar een pultec, Neve, SSL, manley en fairchild moet kopen.. ;)

Er zijn nooit truukjes voor goeie muziek, alleen kennis talent en hard werken. Mijn vraag heeft dus ook geen betrekking op deze aspecten maar puur op de geluidskwalitiet. hoe krijgt mijn drumsound ballen wanneer ik ze op de pc maak.

Kennis dus. Lijkt me dat voor jouw vraag geen eenduidig antwoord is te verzinnen omdat iedereen het hier anders doet. Er worden mogelijkheden genoeg aangedragen maar daar moet je wel zelf iets mee doen. Als je hier gaat zitten wachten op de gouden tip dan wordt het nooit wat.

Misschien mis je dan wel 1 van de ingredienten uit jouw heilige dire-eenheid... 8o)

tja jongens het is volgens mij heel simpel
het is hetzelfde als iemand die van een analoge tafel overstapt naar een digitale ( in logic mixen is natuurlijk ook digitaal)

probleem is dat je met een analoge tafel snel een vet resultaat hebt
maar bij digitaal je daar toch harder voor moet werken om hetzelfde resultaat te krijgen ....

trouwens werk je op 24 bit 96 khz in logic boba ?
heb ooit me tr 909 opgenomen in logic met me delta 1010
en was beter te spreken over de kwaliteit dan bij 48 khz

naja succes ...

kick cadeau

kick cadeau

een kikje...

Attachments

• kick0002002.mp3
    89,4 KB · Bekeken: 116
ad kick

ad kick

hij doet het!!!!
roei roeie...alleen als je van zwaar ameriakaanse club houdt anders...

Maar goed die sound krijg ik maar niet te pakken, en als ik het te pakken heb, heb ik er zo vreselijk veel tijd in moeten steken en moeten editten dat echt de lol eraf is.

Je geeft het hier zelf al aan Boba; je moet er hard voor werken...
Het is niet zo dat je ergens een kick vandaan jast en wat hihatjes en je hebt een vette beat, noop, je moet elke sound afzonderlijk bewerken en het begint eigenlijk al met het uitkiezen van de sounds.

Ik ben er net als jij ook een tijd naar opzoek geweest. Van hardwaresampler naar pc, van pc weer naar hardwaresampler, daarna weer terug naar pc en ondertussen ook het aanschaffen van een mpc overwogen.

Het komt er uiteindelijk op neer om in eerste instantie de goede sounds te kiezen. Deze dan bewerken met allerlei truukjes die je kent; eq'en, compressen, enhancen, dubbelen, whatever, zoals gezegd is er niet een vast patroon voor truukjes. Het komt er dan uiteindelijk op neer dat je inderdaad hard moet werken om een goede beat te krijgen.
Maar hé, denk je nou echt dat de jongens die die dikke beats al kunnen maken dit 'even' doen? Nee hoor, de wilde verhalen ten spijt, zij moeten ook hard werken. Kijk maar naar de tijd die tussen een volgende release zit. Minimaal een aantal weken...

helaas maar waar, hard werken is de oplossing.

Succes,

gr. Tom;)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Je geeft het hier zelf al aan Boba; je moet er hard voor werken...
Het is niet zo dat je ergens een kick vandaan jast en wat hihatjes en je hebt een vette beat, noop, je moet elke sound afzonderlijk bewerken en het begint eigenlijk al met het uitkiezen van de sounds.

Ik ben er net als jij ook een tijd naar opzoek geweest. Van hardwaresampler naar pc, van pc weer naar hardwaresampler, daarna weer terug naar pc en ondertussen ook het aanschaffen van een mpc overwogen.

Het komt er uiteindelijk op neer om in eerste instantie de goede sounds te kiezen. Deze dan bewerken met allerlei truukjes die je kent; eq'en, compressen, enhancen, dubbelen, whatever, zoals gezegd is er niet een vast patroon voor truukjes. Het komt er dan uiteindelijk op neer dat je inderdaad hard moet werken om een goede beat te krijgen.
Maar hé, denk je nou echt dat de jongens die die dikke beats al kunnen maken dit 'even' doen? Nee hoor, de wilde verhalen ten spijt, zij moeten ook hard werken. Kijk maar naar de tijd die tussen een volgende release zit. Minimaal een aantal weken...

helaas maar waar, hard werken is de oplossing.

Succes,

gr. Tom;)

de grote jongens werken met hun eigen kits
die ze ooit hebben samen gesteld ..

soms veranderen ze een snare ofzow
maar meestal blijft het die kit ....

dat is de truuk ..
je kan natuurlijk netzoals Aphex twin
elke keer nieuwe sounds maken maar is zeer intensief

recylen van oude beats is ook een fijn
ik gebruik altijd dingen uit on afgemaakte nummers

maar als je libraries/kits bouwt
dan werk dat het snelst

goede tips hierzo !

archiveren.. heel belangrijk. alles netjes houden, werkt wel zo snel en je houdt overzicht
ik kloot soms ook wel 2uur met een beatje (en dan is het nog niks :D )

Origineel geplaatst door MadR
de grote jongens werken met hun eigen kits
die ze ooit hebben samen gesteld ..

soms veranderen ze een snare ofzow
maar meestal blijft het die kit ....

dat is de truuk ..
je kan natuurlijk netzoals Aphex twin
elke keer nieuwe sounds maken maar is zeer intensief

recylen van oude beats is ook een fijn
ik gebruik altijd dingen uit on afgemaakte nummers

maar als je libraries/kits bouwt
dan werk dat het snelst

En daar moet je eerst hard voor werken...;)

gr. Tom

Beetje flauw olaf,,, je weet best wat ik bedoel,

Ik geloof zelf niet dat iets wat van zichzelf geen kracht heeft,,, een slappe kickdrum bv, dat je daar geen sterke kickdrum van kan maken door 100000 audiotruukjes erop los te laten. Een geluid moet van zichzelf al kracht hebben, en dan laat je vervolgens je truukjes op los om het op die manier te bewerken dat het in het totaal beeld past.

Origineel geplaatst door olafmol
kheb hier een EMU SP12. MPC3000, TR909 en Lindrum staan...maar het klinkt allemaal zo mat! hoe krijg ik het voor mekaar dat daar beats met ballen uitkomen?

Beetje flauw olaf,,, je weet best wat ik bedoel,

Ik geloof zelf niet dat iets wat van zichzelf geen kracht heeft,,, een slappe kickdrum bv, dat je daar geen sterke kickdrum van kan maken door 100000 audiotruukjes erop los te laten. Een geluid moet van zichzelf al kracht hebben, en dan laat je vervolgens je truukjes op los om het op die manier te bewerken dat het in het totaal beeld past.

2 keer gelijk ;)

dus pak geluiden die van zichzelf al goed klinken...dan ben je al bijna klaar....als je die niet uit je PC kan halen weet ik het ook niet hoor..ik heb hier bv met drumatic of de drumsynths van DR008 echt ongelovelijk blazende kicks gemaakt.....je haar gaat ervan wapperen...en ik ken de TR909 in hoogsteigenpersoon, dus ik weet wel ongeveer wat de referentie is

Wel vreemd dat het op een S3000 wel lukt en een softsampler niet.

Dan zou je volgens mij eens goed moeten kijken wat de verschillen zijn, en of je niet iets kan verzinnen zodat het meer op die S3000 manier kan zeg maar.

Maar Logic heeft zat plugins om de afzonderlijke sound flink op te leuken. Die subharmonic processor van Logic is echt lekker. Ideaal voor over kics en samen met een aggressieve compander komt daar zeker een kick uit met olifantenballen.

En als je dan per afzonderlijke sound een dag nodig hebt om het te tweaken so be it. Er is maar een resultaat dat telt.

Clubkick 2

Clubkick 2

ik vindt het gewoon erg leuk...kicks op de pc

weer een dikke clubkick

is trouwens die logic compressor een beetje ok??? of zijn er betere??

Ik gebruik op dit moment alleen maar logic plugins

Origineel geplaatst door fuse
Wel vreemd dat het op een S3000 wel lukt en een softsampler niet.

Dan zou je volgens mij eens goed moeten kijken wat de verschillen zijn, en of je niet iets kan verzinnen zodat het meer op die S3000 manier kan zeg maar.

Maar Logic heeft zat plugins om de afzonderlijke sound flink op te leuken. Die subharmonic processor van Logic is echt lekker. Ideaal voor over kics en samen met een aggressieve compander komt daar zeker een kick uit met olifantenballen.

En als je dan per afzonderlijke sound een dag nodig hebt om het te tweaken so be it. Er is maar een resultaat dat telt.

Re: Clubkick 2

Re: Clubkick 2

Klinkt vettig meneer,,, niet echt mijn stijl, maar vettig jawel

Origineel geplaatst door De Voorman
ik vindt het gewoon erg leuk...kicks op de pc

weer een dikke clubkick

Hey Bobaphat. Ik gebruik dus ook Stylus (in SX) en dan alleen de losse hits & kicks. Hebben we het in een eerdere topic al over gehad.
Voor mij is het de bomb. Hij knalt op zichzelf (zonder tussenkomst van EQ of compressie, buizensimulatie etc.) al als een gek. Ik moet zeggen dat mijn beats nog nooit zo vet zijn geweest, en ik heb er toch al aardig wat gemaakt in het pre-Stylus tijdperk.
Ik zal wanneer ik thuis ben een loop van een recente beat in mp3 zetten en hier downloadbaar maken.

Het inspelen doe ik buiten Stylus om (i.v.m. vertraging). Ik gebruik gewoon een kick o.i.d. van mn Roland XP-30 om in te spelen, op de toets die overeenkomt met de juiste sample in Stylus. Zodra ik klaar ben zet ik Stylus aan en...voila!

Ik zal een track pakken die uitsluitend gemaakt is met:

- Stylus (drums)
- Roland XP-30 (de rest van de sounds)
- PSP Vintage Warmer
- EQ van Cubase SX

Ik zou niet weten hoe ik de beat nog vetter krijg dan hij nu is...aangezien ik nog niet thuis ben in 'dimensies' creeëren in je mix...

Groet,

Slope

Origineel geplaatst door Slope Creations

Ik zou niet weten hoe ik de beat nog vetter krijg dan hij nu is...aangezien ik nog niet thuis ben in 'dimensies' creeëren in je mix...

Euh...ik bedoel dan: Zoals IK het graag zou zien!

Back