Je geweten zuiveren?

Origineel geplaatst door donbrasco
Dat komt door t illegale sharen? Zo ook de rest van nederland die ontslagen is? Wat een onzin... laten ze de schuld maar bij zichzelf zoeken. Wat goed is verkoopt zichzelf wel.. Maar verder is dit totaal offtopic... :Z

Ik probeer om me niet op te winden, maar "op dit moment zit de hele muziekbusiness in een grote crisis, die rechtstreeks te maken heeft met het wereldwijde downloaden en kopiëren. EMI maakte vorig jaar wereldwijd een verlies van meer dan 300 miljoen Euro"

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat de platenmaatschappijen verlies maken omdat ze geen goed product verkopen?

Het verlies door muziekpiraterij wordt geschat op $4.1 billioen per jaar. Hoe moet je dat compenseren?

Ik vind deze reactie totaal ongepast en een belediging voor alle mensen die eerlijk handelen.

Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar is het niet zo, dat de platenindustrie veel te laat heeft gereageerd op de nieuwe technologie?

Moet nieuwe technologie worden tegengehouden omdat een totaal verouderde industrietak, maar niet wil/kan meevolgen?

De voordelen van de nieuwe technologie:

- "muziek"is terug wat het zou moeten zijn: bevrijd van de koppeling aan het winstbejag.
- jongeren krijgen nieuwe kansen.
- geen 1-hit wonders: effen een hit scoren en dan maar incasseren: nu is de verkoop van muziek arbeidsintensiever geworden. het verlies aan inkomsten door dalende cd-verkoop MOET worden gecompenseerd door meer optredens.

Wat die platenbonzen betreft: mogen zij collectief failliet gaan! Voor hun is een muzikant gewoon een melkkoe.

Voor de muzikant is in mijn ogen de toestand nu veel beter, omdat hij/zij nu een wereldwijd publiek kan bereiken in tegenstelling tot vroeger.

En olie komt altijd bovendrijven: heb je talent, kan je hard werken, en kan je volhouden, dan kan je ook ervan leven.

Dit was geen betoog voor het illegaal downloaden van mp3 of zo. Ik wilde alleen maar melden dat technologie niet stilstaat en dat je beter kan volgen of zelfs vooruitzien, dan stil te staan en achter te blijven.

Ps. muzikant is een roeping , geen beroep of zo, net zo min filosoof of dichter een beroep is. Waarom moet alles koste wat kost maar geld opbrengen?

Ach laat ook maar

Take care

EF

Ik vind hem goed ik vind hem oke en ik vind hem top :okdan: :okdan:
Helaas en dat meen ik echt download ik verrekt weinig MP3's als het er 10 zijn op mijn HD dan is het veel.

[Off-Topic]
Maar dat mensen ontslagen zijn door het P2P gebeuren vind ik nergens op slaan.
Als ze nou eerst eens beginnen die CD's goedkoper te maken en ook wat hogere kwaliteit muziek uit te brengen...
Dus NIET elke 16 jarige een geil pakje aan laten trekken en ff door die autotune te raggem..
Dus NIET alle mooi oude klassiekers te laten coveren door Jan en alleman....
Dus NIET elke loverboy een mierenzoet plaatje uit laten brengen met I love you en dit en dat....

Oke het is een kwestie van smaak maar er wordt ook weinig anders aangeboden.
En zoals ik altijd maar zeg...Het Muzikaal IQ van sommige Nederlanders ligt toch aardig beneden het 0 punt vind ik.

Als ik een MP3 download (wat dus zelden is) dan moet ik het ECHT een goed nummer vinden en als ik het ECHT super vind dan koop ik er nog een CD van ook,maar om 20 tot soms zelfs 40 € uit te geven omdat ik 1 nummer wil naaah nee dat doe ik dus niet.

En dan nog die maatschappijen moeten in mijn ogen niet zeiken want als ze het slim aanpakken verdienen ze genoeg maar weet je wat het is die hoge heren willen alleen maar meer en meer en meer..
En als ze zeggen dat ze verlies hebben is het ook meestal zo dat als ze vorig jaar bijv. 1 Miljoen winst hadden en dit jaar maar een Half miljoen dan liggen ze al te zeiken over verlies!
Maar goed genoeg gezeurd nu weer vlug naar de winkel om de nieuwe CD van Jim te kopen 8o)

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik probeer om me niet op te winden, maar "op dit moment zit de hele muziekbusiness in een grote crisis, die rechtstreeks te maken heeft met het wereldwijde downloaden en kopiëren. EMI maakte vorig jaar wereldwijd een verlies van meer dan 300 miljoen Euro"

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat de platenmaatschappijen verlies maken omdat ze geen goed product verkopen?

Het verlies door muziekpiraterij wordt geschat op $4.1 billioen per jaar. Hoe moet je dat compenseren?

Ik vind deze reactie totaal ongepast en een belediging voor alle mensen die eerlijk handelen.

Wind je niet op, nergens goed voor. En wie maakt er tegenwoordig geen verlies? Zou de mindere economie er ook niet iets mee te maken hebben? En ja, ze verkopen teveel rotzooi, anders zou 't wel winstgevend zijn... ik zeg 't nogmaals, wat goed is verkoop zichzelf wel.

Als de grote jongens zich eens gingen verdiepen in 't medium MP3 zouden ze er nog iets aan kunnen verdienen ipv het te boycotten, want dat verliezen ze toch. Ze hadden idd eerder hun ogen moeten openen... wie weet nog hoe groot de tegenstand was bij de opkomst van de video, het cassettebandje, de MD... ? Als ze het goed aanpakken zullen ze er uiteindelijk dik aan gaan verdienen, alleen zijn ze een beetje kortzichtig.... Ze wisten bij de ontdekking van de CD (digitaal) dat dit uit de klauwen zou gaan lopen... maarja, ze vonden dat niet erg, want iedereen kocht z'n LP verzameling voor een dikke prijs terug op CD...

En wees eerlijk.. alle platenmaatschappijen handelen even eerlijk.. laat me niet lachen. Waar blijven de royalties? Alleen bij Britney, MJ en Madonna, derest ziet er bar weinig van. Maar laat ik me maar stil houden, ik hoor graag mijn ongelijk. :)

p.s. ''Goede' artiesten worden alleen maar beter van MP3-sharing'

Ik begrijp jullie natuurlijk ook wel en ik kan er best ook wel om lachen. Maar wat ik bedoel is dat er ook mensen schuilen achter die economische verliezen. Ik werk tijdens de vakantie bij EMI België in Brussel en ze hebben daar verschillende mensen moeten ontslaan. Nu, da's niet prettig, dat kan ik je verzekeren.

Ik wil maar één ding zeggen hierover: als je zoals ik mensen kent die werkten bij een platenmaatschappij en door het illegaal "sharen" van muziek ontslaan zijn, dan piep je wel anders.

Lullig, maar piepen zet geen zoden.
Bij mij in de buurt zit ook geen bakker, slager, dierenwinkel, groentezaak, drogist en kantoorboekhandel meer.
Dingen veranderen gewoon.

Back