Hier staat ook nog wat info http://www.doepfer.de/home_e.htm.Ik weet wel dat op de verpakking van Roland midi kabels het woord sync staat. Ik heb bij mij X0X setje de orginele vintage sync kabel
nou solderen lukt voor geen bout, EN de kabel EN de pin wil niet plakken met het soldeerspul, en ik heb ook zoiets van "Jah zeg, waar ben ik ook mee bezig, geld voor een kabeltje heb ik toch wel!"
Dus de vraag is waar ik dinsync kabels koop? Ik weet dat b.v. Kenton ze on-line verkoopt, maar dan wordt het wel weer wat duur.
Het is toch waar dat als alle 5 pinnen "straight" zijn aangesloten het altijd moet werken als midi en als dinsync kabel?
En dat alle oude audiokabels alle 5 de pinnen aangesloten hadden?
Ik ben er in ieder geval achter gekomen met een multimeter dat 1 v.d. oude midikabels die ik had in ieder geval ook als dinsync dienst kan doen... en dat is ook die die ik geprobeerd had om de CR-8000 mee te sync'en wat dus niet lukte... de meneer van "dinsync.com" waar ik het sync bakje van heb mailde me dat als de Linndrum goed loopt (de linnsync uitgang goed is) het dinsync signaal ook goed moet zijn... nou loopt dus die Linndrum inderdaad goed...
dus als die meneer gelijk heeft sync'ed m'n cr-8000 gewoon niet... dat vind ik wel ff zwaar minder, begin het net zo'n leuk appart ding te vinden, zo gemod. Iemand ervaring cr-8000 sync'en?
Nog eens iets heel anders. Ik hb ook enige apparaten met 5-pin uitgangen (russische synths, bandrecorders) en het is zelfs dus zo dat de ene din-kabel wel en de andere weer niet werkt. Blijkbaar zijn die dus ook niet allemaal hetzelfde gesoldeerd, dat u het even weet!!!!!!!
Tenslotte, gooi nooit din- en midi kabels in dezelfde la want sommigen lijken zoveel op elkaar dat je ze absoluut niet meer uitelkaar kunt halen. Nu zou je zeggen probeer even of je er midi mee kunt sturen maar dat lijkt soms ook nog te werken in zoverre dat er niet helemaal zeker van ben of al mijn midi-kabels wel echte midi-kabels zijn.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.