studio meubels

Origineel geplaatst door redje
voor de zelfbouwers onder ons: argosys maakt mooie studiotafels voor allerlei mixers. Van hun site kun je ook de dimensies downloaden:

http://www.argosyconsole.com/dimensions.htm

zie hieronder voor een voorbeeld

is veels te duur en dan komt er ook nog ns bij dat je ongeveer zo'n E. 500,- kwijt bent voor transportkosten.

Overigens zijn die arg dingen nogal gevoelig voor bas trillingen.

Ik heb zelf in de mastering room een meubel laten maken en dat is me goed bevallen.
kost wel een paar centen maar het is wel precies wat ik wilde.

ik bedoelde het ook meer in de zin van: hier heb je de maten, ga zelf maar naar de bouwmarkt, koop wat stevig hout en een zaag en wat schroeven en spijkers, dan kun je zo'n prof. tafel zelf heeeeeeeeel wat goedkoper bouwen.

die dimensies zijn dus als hulpmiddel om je eigen tafel te maken

Origineel geplaatst door Equo

Ik weet niet waar je woont maar eventueel kom ik nog wel effe helpen ook (niet in Greuningen hé)
Nou in de buurt van Groningen wil ik altijd wel even helpen, heb ook alles zelf gebouwd. Vragen staat vrij :)

Origineel geplaatst door redje
ik bedoelde het ook meer in de zin van: hier heb je de maten, ga zelf maar naar de bouwmarkt, koop wat stevig hout en een zaag en wat schroeven en spijkers, dan kun je zo'n prof. tafel zelf heeeeeeeeel wat goedkoper bouwen.

die dimensies zijn dus als hulpmiddel om je eigen tafel te maken

Als je alles maar verlijmd redje. en ik begreep wat je bedoelde.

[offtopic]ha, super volk op het forum, allemaal behulpzaam, ik zit trouwens in de buurt van GRUNN. haha. ik zeg WINSCHOTEN![/offtopic]

heb zitten denken aan zelfbouw, ben helemaal niet goed met timmeren, maar hier heb ik nog wel wat mensen voor.wat ik al helemaal voor geen ene meter kan is een ontwerp/tekening maken.
daarom zoek ik dus ook bedrijven, waar ik wat plaatjes kan bekijken, e.v.t. als het een goeie prijs is, fabriek af kopen. die van die argosyconsole vind ik schitterend,alleen zijn opzich vrij prijzig, ligt eraan hoe je het bekijkt, als ik met mijn twee linkere piano poten, een studiodesk moet timmeren, ben ik een maand bezig, dan is 1500 euro nog niet zo duur!
deze vind ik bijvoorbeeld schitterend, andere kleur hout zou de trick doen. maar verdorie
d15ksrtbg.gif

dan kun je denk ik nog zo'n kunstenaar zijn, maar dit maak je denk ik net zomaar (heb geen verstand van timmeren, daarom ben ik electricien geworden), ik maak het i.i.g. NIET!

Origineel geplaatst door Slipperman
geloof me je kan nooit recht gaan met een decoupeerzaag oid.

Daar zijn wel manieren voor hoor .....:)

oke Agressor,

Ik zal het anders stellen;

Als je mij een idee (gewoon grofweg) kan faxen (of mailen - whatever) wat je wilt, met de exacte maten van de in te bouwen apparaten en/of wensen, kan ik je wel een voorzetje geven.
Ik weet zeker dat je voor maximaal 200/250 Euri's een geweldig stabiel meubel kan hebben.
Dus als je wilt, fax even naar 0162-471423 en geef wel even de stijl op (klassiek / modern / retro etc...)
Zal ik er ook nog een berekening bij doen wat het je gaat kosten aan materiaal en desnoods een IKEA bouwplan zodat je eigenlijk niet meer stuk kan.

Shit, ben eigenlijk te goed voor deze wereld, 'k ga maar dan denk ik.

inderdaad. maar je geeft wel het goeie voorbeeld aan alle andere lieden :-) keep up da goodjob, (respect)

btw. er zal zo wel email uit je email apparaat binnenrollen ;-)

nou ik wil niet de zeikerd uit gaan hangen. maar ik heb bij justitie te zwolle gewerkt en daar hebben we destijds een Arbo mannetje gehad die me psies vertelde hoe je werkplek moet zijn. ik ga deze zelf ook bouwen en wel zo.

1. handen moet compleet op het bureablad kunnen rusten. dus tot aan je elleboog moet op de tafel rusten.
dit betekend dus een blad van minimaal 1meter. ook vanwege punt 2.
2. de afstand vanaf je oog tot aan de monitor moet 90cm zijn. je kan wel raden waarom. :D kan er over meepraten lol..
3. de monitor moet RECHT voor je staan, dus niet scheef naar een monitor kijken, op 90cm afstand dus, met je toetensbord er nog voor. :D
4. ga altijd rechtop zitten en niet hangen, al kan ik dat ook vaak niet laten.

rekening houdende met de volgende regels en kijkend naar de diverse meubels, moet ik er niet aan denken. ik zou ook niet fijn werken met een synth met klavier voor me neus en daarachter weer een toetsenbord. daar ga je echt spijt van krijgen na mijn mening en bovengenoemde technische gegevens. Door de meeste meubel fabrieken wordt hier ook niet naar gekeken, maar toen ik nog voor justitie werkte kon daar het gehele zooitje allemaal over op nieuwe buro's en zithoudingen en dergelijke en ik moet zeggen het is echt fijner op deze manier. nogmaals ik kan er over meepraten, want RSI is echt geen pretje. en dat komt niet alleen van achter een pc zitten. ikzelf heb af en toe last van pijn prikkels in mijn nek vooral.

*dacht dat dit ook wel een goede tip was. probeer het maar eens thuis*

zelf bouwen is veeel leuker, hou wel rekening met toekomstige uitbreidingen.
kun je alles precies zo zetten zoals jij het het makkelijkst kunt bedienen en dwingt je tevens om weereens na te denken over het hoe en waarom van je studio.

Origineel geplaatst door Fatar
nou ik wil niet de zeikerd uit gaan hangen. maar ik heb bij justitie te zwolle gewerkt en daar hebben we destijds een Arbo mannetje gehad die me psies vertelde hoe je werkplek moet zijn. ik ga deze zelf ook bouwen en wel zo.
*dacht dat dit ook wel een goede tip was. probeer het maar eens thuis*

Zeker goede tips, maar dat van die 90cm afstand van oog tot monitor geloof ik niet zo. Al het kantoormeubilair(buro's en dergelijke) zijn 80cm diep. Met een traditionele CRT monitor (al gauw zo'n 40cm diep) red je dit dus nooit. Met een TFT is het ook al niet haalbaar. Bovendien werken veel mensen (ook muzikanten) op een hoge resolutie en dan is een afstand van 90cm sowiezo al a-relaxed.

Toch denk ik dat het Jerker bureau van Ikea een goede keus is.
31692_PE121154_S4.jpg

Bureaublad van 90cm (!) diep, zowel blad als die extra plank zijn in hoogte te stellen. Is natuurlijk super ergnomisch omdat je alles naar je eigen smaak af kan stellen.

Origineel geplaatst door sten
Zeker goede tips, maar dat van die 90cm afstand van oog tot monitor geloof ik niet zo. Al het kantoormeubilair(buro's en dergelijke) zijn 80cm diep. Met een traditionele CRT monitor (al gauw zo'n 40cm diep) red je dit dus nooit. Met een TFT is het ook al niet haalbaar. Bovendien werken veel mensen (ook muzikanten) op een hoge resolutie en dan is een afstand van 90cm sowiezo al a-relaxed.

Nou er werd daar gewerkt met een resolutie van 1024x768 op SamSung 17" TFT schermen. Het klopt dat er in het dagelijks leven haast geen buro's aan deze maten voldoen. Daarom werden er buro's aangeschaft van het merk "Arends", die hier wel aan voldoen. Ik denk ten tweede ook niet dat een arboman die voor justitie iets moet gaan aanbevelen het risico wil lopen dat hij onzin verkoopt, aangezien ze zo een process aan de broek hebben hangen dan. Wat betrefd hogere resoluties zou ik het niet weten, maar dit zijn echt harde feiten! ;)

en idd dat buro ziet er leuk uit dat wel, maar dan zou ik wel zorden voor een breder blad of anders die zelf maken.

kijk mij ikea+grofvuil=tochwelgoed

kijk mij ikea+grofvuil=tochwelgoed

ik heb net gister een nieuwe plek gemaakt voor mijn studio
een tafelblad van de ikea en poten van de ikea
en onder mn mengpaneel een massieve tafelpoot gevonden op grofhuisvuil
zie hier het resultaat
studio.jpg

Re: kijk mij ikea+grofvuil=tochwelgoed

Re: kijk mij ikea+grofvuil=tochwelgoed

Origineel geplaatst door korgkonijn
ik heb net gister een nieuwe plek gemaakt voor mijn studio...

Ow man zie ik daar een andromeda rechts onderin? Doe je der niks meer mee, aangezien ie daar zielig in dat hoekje staat,...lol. Ik kan nog wel een leuk sinterklaas cado gebruiken, ben het hele jaar lief geweest :D

Back