Dan ga je naar die PC-winkel, en dan koop je voor veel geld een PIV met eindelijk een goeie geluidskaart en dan denk je: "rustig aan Pjeut, je bent er nog niet, d'r zal nog wel het één en ander níet doen wat jij wilt of hoopt".No sweat wat dat aangaat, dar heb je je digivriendjes en vriendinnetjes voor. Dus toen de monitoring bij de eerste audio-opnames leken te komen uit de echoput (burgemeester van wezel), dan denk ik dus; "da's een kwestie van tweaken (zes maanden geleden wist ik nog niet wat dat woord betekent).
Goed, uiteindelijk was er ook gewoon werk aan de winkel en moest ik voor een opdracht een aantal sinterklaasliedjes opnemen. Om het mijzelf makkelijk te maken, heb ik dus mijn eigen vertrouwde Cakewalk maar weer van stal gehaald en een hap haverstro gegeven. Mijn MIDI-keyboard (Kawai K1) triomfantelijk aan die gelikte breakout-box gehangen, en de boel aangezwengeld. en wat denk je... een latency van zeker 1/10 seconde, en dat bij "kale" MIDI. De metronoom van Cakewalk loopt prima, ook het keyboard werkt gewoon goed (normaal gesproken hangt er probleemloos een sampler aan) dus moet het wel aan de geluidskaart liggen (Terratec EWS88MT).
Nu dit er een zeer magere handleiding bij de kaart, en het controlpanel gaat eigenlijk alleen maar over audio, dus ik weet echt niet wat ik er aan moet doen. De computer is gekocht bij de PC-boer om de hoek, en ik heb al even nagevraagd maar die kunnen je dus echt niet helpen. De Terratec.de-site word ik ook niet wijzer van.
vertwijfel-mode aan
Wie kan me helpen !
vertwijfel-mode uit
(Overigens de trialmode van mijn verschijnen op dit forum is ook al lang verlopen, 'k zal me 'ns netjes voorstellen).
Groet!