Klinkt mischien gek maar heb je al eens geprobeerd je terretac in een ander pci slot te zetten? Vertraging door gedeelde irq's. Neem aan dat je al het andere al gedaan hebt.
hmmm,de ews88mt engine is vrijwel identiek aan mijn ewx24/96 gewoon je ews asio driver gebruiken en naar je asio panel gaan en daar je latency op 12 ms zetten ofzo (of minder,maar dat moet je pc wel trekken) dan mag je toch echt geen problemen hebben,een maat van me heeft de kaart ook en totaal geen last van latency,nu werken we beide met cubase en niet met cakewalk maar dat mag toch echt niets uitmaken....en als je dit probeert met vst-i's dan moet het gewoon goed gaan...plaats je kaart altijd in het laagste pci slot dan werkt het eigenlijk altijd....
Dan zit 'ie wel op de plaats waar nu m'n modem zit. Die moet dan een etage omhoog. Geeft dat geen problemen (interferentie met het modem)? En is de kabel die aan de breakout-box zit niet te kort? Anders moet deze maar extern.
En toch heb ik het idee dat het dat niet kan zijn (vanavond kan ik pas testen). het lijkt mij geen latency-probleem; hij moet echt even pauze houden (afspeelcursor (verticale lijn) staat ± 1 seconde stil) en gaat daarna verder waarna hij alles vertraagd afspeelt, dus alleen met een vertraging maar ook alles "uitgesmeerd" inclusief dus het geluid (alsof je een 45 toerenplaatjes op 33 toeren afspeelt). Ik heb me ook aangesloten bij een EWS88 forum
Ik heb gisteravond van de leverancier een nieuwe Terratec geluidskaart gekregen (de vorige is door Terratec Duitsland ingenomen en geruild) en .... het werkt !!
Waarschijnlijk had ik in deze thread mijn werktelijk probleem niet goed duidelijk gemaakt. Het was niet een latency-probleem, want dat duidt op vertraging totáán het afspelen. Mijn kaart evenwel speelde alles vertraagd af; als een pickup met daarop en single-tje op 33 toeren, als een taperecorder waarbij je je duim tegen één van de spoelen houdt (overigens, zo schijnt ooit in het Beatle-tijdperk flanging te zijn ontstaan; wie weet daar meer van?), zowel bij terugspelen van tracks als bij de monitoring tijdens inspelen.
Maar nu is dit in ieder geval voorbij. Voor mij persoonlijk vind ik het belangrijkste (heb je toch van deze moeilijke tijd nog iets geleerd, Pjeut?) dat ik als beginner niet verkeerd zat met m'n vermoeden dat het in de hardware van de kaart zat, en niet in de software of in hardware instellingen.
Nu kan ik me gaan buigen over relatief kleine probleempjes, zoals latency (met permissie).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.