Ik heb een Roland A880, en die werkt in principe, maar soms dan blijven de lichtjes uit en moet ik even op de deksel duwen. Daarna werkt ie weer.
Waar zou ik dat probleem kunnen zoeken? Voeding op hoofdbord is in principe o.k.
Ik heb een Roland A880, en die werkt in principe, maar soms dan blijven de lichtjes uit en moet ik even op de deksel duwen. Daarna werkt ie weer.
Waar zou ik dat probleem kunnen zoeken? Voeding op hoofdbord is in principe o.k.
Blijven alleen de lichtjes uit terwijl het apparaat verder gewoon doorfunctioneert?
Waarschijnlijk los contact bij de connector van de displaymodule.
Openmaken en de connector goed aandrukken en, indien niet afdoende, de soldeerpunten van de connector(en) oversolderen; aan beide uiteinden.
Vaak wordt oude soldeertin poreus, waardoor het contact bij bepaalde soldeerpunten niet meer goed is; door uitzetting/krimping van de PCB bij temperatuurschommelingen, etc., kun je dan uitval krijgen.
In het begin kan het tijdelijk worden verholpen door duwen/drukken, aan-/uitzetten, maar zal met de tijd vaker voor komen en erger worden.
Simpel oversolderen van de soldeerpunten en het werkt, als het goed is, probleemloos weer.
Heb eerst drukgevoelige plek gevonden met kap eraf, bleek op main board bij voeding effect te hebben. Daar alle soldeerpunten ververst, en nu loopt alles weer lekker. Bedankt voor meedenken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.