Kraakdoos "Doe het zelf kit"

is zoiets ook te doen voor iemand die dr geen zk van afweet...en die knopjes shit ziet er ruig uit

Geen probleem! Instructies zijn duidelijk, niet teveel onderdelen. Ik had ook nog nooit zoiets in elkaar gezet en het is me ook gelukt. Het geeft wel een voldaan gevoel als het geluid/gekraak/gepiep eruit komt! Echt tof om te maken dus :okdan:

*schop schop*

Origineel geplaatst door sander
En waar blijven de samples :)

hier! :)

is maar een kort stukkie, begint met wat hoog gegil, na 35 sec ofzo gaat het erop lijken. ik ontvang trouwens ook de radio... :D

waarom geen OGG files???? =(

iemand al eens een output aan durven maken, heb hier al een 1:1 trafootje liggen, maar soms gaat het speakertje zoo hard, dat ik eigenlijk nog niet goed durf van het op de mixer binnen te brengen...

ik heb de mijne zo in mn mixer geprikt, geen enkel probleem :) outputje aan gesoldeerd, kabeltje ertussen, klaar :)

je kunt in principe niks opblazen, omdat de impedantie van een line in 100kohm is en die van een speaker 8 ohm. het signaal is gewoon goed zoals het is, blijkt.

overigens kun je ipv een travo de output ook in een gewone huis tuin en keuken DI box steken (indien beschikbaar). die bevatten ook een travo, met daarbij een speaker emulator... maargoed, voor mij werkt inprikken ook gewoon. :)

Origineel geplaatst door Niel
vet :halleluja

moet die van mij nog in elkaar zetten ....... :bekdicht:

ik heb er natuurlijk niet bij gezegd dat die van mij ook nog ergens in gebouwd moet worden ;)

maar geluid maken gaat wel 8~

plaatje van mijn kraakdoos, in een doorzichtig doosje van een velleman kitje...

kraakdoos.jpg

"lege" pin

"lege" pin

ik ben er trouwens ook achter gekomen dat een contactpunt aan pootje 9 (*) van het IC (op de print nummer 14, met het lege gaatje ernaast) ook interessante dingen op kan leveren; hier was eerder al wat discussie over. volgens de datasheet is dit de "output frequency compensation". je kunt het geluid hier inderdaad mee beinvloeden; de vraag is alleen of je het circuit ermee kunt beschadigen, maar met de kleine stroompjes die erin omgaan denk ik dat dat wel mee zal vallen. er zitten ook 2 pins op voor "input frequency compensation", en die worden ook gewoon gebruikt.

(*) pootje 9 in het geval van de gebruikte 14-pins versie van het IC. het geleverde elektrisch schema gaat uit van de 8-pins versie, waarop dit pootje 5 is. de 14-pins en 8-pins versie zijn indentiek, behalve dat op de 14-pins versie wat extra pootjes zitten.

Dat lijkt me ook een van de leukere dingen eraan :P

Tot hoeverre is zo'n ding nog zelf te tweaken? Met bijvoorbeeld potmetertjes oid?

Origineel geplaatst door cadra
ik heb de mijne zo in mn mixer geprikt, geen enkel probleem :) outputje aan gesoldeerd, kabeltje ertussen, klaar :)

je kunt in principe niks opblazen, omdat de impedantie van een line in 100kohm is en die van een speaker 8 ohm. het signaal is gewoon goed zoals het is, blijkt.

overigens kun je ipv een travo de output ook in een gewone huis tuin en keuken DI box steken (indien beschikbaar). die bevatten ook een travo, met daarbij een speaker emulator... maargoed, voor mij werkt inprikken ook gewoon. :)

Maar... is het nou veilig voor m'n fikken om 'm aan te sluiten ook dan....?! Dat ik niet ineens zwaar volts erop heb.... damn, begreep ik maar IETS van ware electronica....

Origineel geplaatst door dob
Maar... is het nou veilig voor m'n fikken om 'm aan te sluiten ook dan....?! Dat ik niet ineens zwaar volts erop heb.... damn, begreep ik maar IETS van ware electronica....
zolang je em niet aan de 220volt hangt kan er niet echt iets misgaan... of je moet er een XLR plug aan maken en em in een input met phantom power steken, maar ik neem gemakshalve even aan dat je dat toch al niet van plan was :D op een gewone line-in staat geen stroom ;)
de enige stroom die er door je heen gaat is een deel van de 9volt fie de batterij (of adapter) levert; zelfde dus als zou je er gewoon een speaker aan hangen.

Back