Unboxing an EMS Synthi A

EMS heeft altijd Sealectro matrices gebruikt, nooit Ghielmetti.

Misschien ga ik toch ook maar op de wachtlijst voor een VCS3....

Zo Demian, gefeliciteerd hoor.
Dat je 'm besteld en 8 jaar geduld hebt om er op te wachten geeft wel aan wat voor een liefhebber je bent in ieder geval!

het was eddie jobson (curved air, uk) die mij voor het eerst liet opveren door zijn vcs3 gebruik..
dat was deze track.. jobson ging 10 jaar later door het leven als de yamaha cs 80 god.. met name bij.uk..

Dank voor de felicitaties allen, voelt een beetje alsof ik jarig ben zo.. :D :okdan:

Ik heb dit al eerder gevraagd, maar: hoe sloot jij er ook al weer een toetsenbord op aan? En kun je sequencen?

En hoe vind je het dat de Synthi maar 1 envelope generator heeft? De meeste synths hebben een aparte voor de "loudness" en het filter.

Gefeliciteerd met de komst v/d Synthi na 8 jaar wachten. Veel bespeel- en experimenteerplezier gewenst :)

Ik heb een Kenton cable gekocht, die zit op mijn Kenton Pro Solo aangesloten, door een pinnetje te plaatsen op de juiste plek kan je de CV input koppelen aan een VCO.

Eigenlijk het eerste wat ik heb gedaan zo'n beetje is de On the Run patch instellen en een kort midi loopje in Ableton in geprogrammeerd, wat delay op inkomende audio van de synthi en spacen maar.. :D

Dat de Synthi maar 1 EG heeft vind ik geen probleem, er zijn zoveel modulatie opties, een EG is ook niets meer dan een modulator eigenlijk.

Mooi ding man! 8 jaar levertijd, man, niet normaal gewoon.
Maar die matrix is dus niet meer zo'n Ghielmetti?

Haha, ik overdrijf een beetje, ik heb wel 8 jaar op de wachtlijst gestaan, maar of de levertijd ook echt 8 jaar is nu dat weet ik niet. Ik heb zeker 5 jaar op de wachtlijst gestaan zonder dat er Synthi's werden gemaakt, daar is Robin Wood pas 3 jaar geleden weer mee begonnen na lange tijd niets te hebben geproduceerd. Geen idee wat de mogelijkheden nu zijn om nog een Synthi (al dan niet een alternatief model) te pakken te krijgen via EMS. Maar hij zit niet stil en er komt zeker nog een nieuw model aan.

En inderdaad, zoals hierboven genoemd, in de Synthi zit een Sealectro Matrice, ik geloof dat Robin er nog heeft, maar ook die zullen op een gegeven moment op raken, maar daar heeft ie al een oplossing voor, maar in mijn Synthi zit nog een Sealectro panel.

Zo Demian, gefeliciteerd hoor.
Dat je 'm besteld en 8 jaar geduld hebt om er op te wachten geeft wel aan wat voor een liefhebber je bent in ieder geval!

Normaliter ben ik redelijk ongeduldig maar met dit soort dingen kan ik goed geduld hebben, het enige wat je kan doen is wachten en verder gaan met andere dingen tot het dan blijkbaar er toch echt van komt.

Robin toevallig net gemaild. Synthi A’s zijn nog leverbaar zonder case, of als je een Spartanite case zelf weet te vinden. De VCS3 is nog gewoon leverbaar (wachttijd 3 jaar).

Dank voor de felicitaties allen, voelt een beetje alsof ik jarig ben zo.. :D :okdan:

Ik heb een Kenton cable gekocht, die zit op mijn Kenton Pro Solo aangesloten, door een pinnetje te plaatsen op de juiste plek kan je de CV input koppelen aan een VCO.

Eigenlijk het eerste wat ik heb gedaan zo'n beetje is de On the Run patch instellen en een kort midi loopje in Ableton in geprogrammeerd, wat delay op inkomende audio van de synthi en spacen maar.. :D

Dat de Synthi maar 1 EG heeft vind ik geen probleem, er zijn zoveel modulatie opties, een EG is ook niets meer dan een modulator eigenlijk.

Haha, ik overdrijf een beetje, ik heb wel 8 jaar op de wachtlijst gestaan, maar of de levertijd ook echt 8 jaar is nu dat weet ik niet. Ik heb zeker 5 jaar op de wachtlijst gestaan zonder dat er Synthi's werden gemaakt, daar is Robin Wood pas 3 jaar geleden weer mee begonnen na lange tijd niets te hebben geproduceerd. Geen idee wat de mogelijkheden nu zijn om nog een Synthi (al dan niet een alternatief model) te pakken te krijgen via EMS. Maar hij zit niet stil en er komt zeker nog een nieuw model aan.

En inderdaad, zoals hierboven genoemd, in de Synthi zit een Sealectro Matrice, ik geloof dat Robin er nog heeft, maar ook die zullen op een gegeven moment op raken, maar daar heeft ie al een oplossing voor, maar in mijn Synthi zit nog een Sealectro panel.

Normaliter ben ik redelijk ongeduldig maar met dit soort dingen kan ik goed geduld hebben, het enige wat je kan doen is wachten en verder gaan met andere dingen tot het dan blijkbaar er toch echt van komt.

Nu begrijp ik waarom veel van je favoriete synths het veld moesten ruimen :?
Wegens andere prioriteiten .... de EMS Synthi dus :eureka:
Ben benieuwd wanneer je deze weer in de ban doet, misschien moeten we daar dit keer 8 jaar op wachten ;)

Robin toevallig net gemaild. Synthi A’s zijn nog leverbaar zonder case, of als je een Spartanite case zelf weet te vinden.

Weird,bij mij worden ze 's nachts gebracht via ufo's,ik weet al niet meer waar ik ze moet zetten die prul.

Attachments

• spartaspurt.jpg
    spartaspurt.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 106
Doe mij er maar 1 dan, zo’n koffer...

Nu begrijp ik waarom veel van je favoriete synths het veld moesten ruimen :?
Wegens andere prioriteiten .... de EMS Synthi dus :eureka:
Ben benieuwd wanneer je deze weer in de ban doet, misschien moeten we daar dit keer 8 jaar op wachten ;)

Nou, ja en nee eigenlijk. synths gingen weg vanwege een andere aankoop die op dat moment belangrijk was, maar die synths komen gewoon weer terug hier binnen een jaar. Je kan gewoon niet alles hebben (tegelijktijd) soms.. maar volgend jaar staat het hier gewoon weer vol. (hoop ik)

Erg mooi, gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Thnx! :okdan:

Cool. Gefeliciteerd :okdan: Er is dus nog hoop. Ik heb er ooit ook 1 besteld....althans een VCS3. Geen idee wanneer dat was. Maar denk dat de wachttijd erg lang is. Ik houd hoop

Ik heb me weer opnieuw op de wachtlijst laten plaatsen, maar nu voor een VCS3. :W

Echt super vet ding!

:okdan:

mwah wel leuk

:D

ah! proficiat demian,en nu bijhouden he!

Ik ga mijn uiterste best er voor doen. :engel:

Nice!

8)

Sound On Sound
Video Documentary Originals

Peter Zinovieff: Synth Pioneer

Sound On Sound magazine
Gepubliceerd op 21 jul. 2016

Peter Zinovieff has been described as Britain’s Bob Moog. A renowned composer from the mid ‘60s to the present day, he was also one of the founders of EMS who produced seminal synthesizers such as the VCS3 and the Synthi AKS, as used by Brian Eno, Pink Floyd and the Chemical Brothers. We met him in his home studio to discuss half a century of technological innovation and musical development, from his first experimental studio, to his use of early computers, as well as his compositions and the latest music production software.

You can read more about Peter Zinovieff and the history of EMS in the recently published book, ‘Tape Leaders' by Ian Helliwell. Available via the SOS online shop:
http://www.soundonsound.com/shop/book...

Mooi dat je op de lijst staat.

Toen EMS weer begon met synthi’s te maken zo’n jaar of 3-4 geleden stond ik op de 93e plaats voor een Synthi A. D’r zijn ook wel wat mensen uitgevallen, dat zal nu ook weer zo zijn. Wachttijd zal wel richting de 5 jaar gaan denk ik zo.

Ik sta inmiddels ook op de lijst voor een VCS3. :W

Back