Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb oa ook Xaoc, Arturia, Make Noise én Behringer, iedereen weet dat bedrijven en zeker ook Behringer af en toe op 't randje zitten en soms zelfs er overheen.Ja, moesten de klachten over Behringer enkel en alleen gaan over juist of fout patent-gebruik dan hebben jullie gelijk. Maar het mag toch al lang duidelijk zijn dat we hier geen discussie hebben over patentrecht, maar over moraliteit? Dat ze bestaande apparaten van kleine producenten klakkeloos kopiëren wordt raar genoeg niet vermeldt. Make Noise, Xaoc Devices, Arturia? Mutable Instruments kan gerust ook vermeld worden, aangezien Behringer vaak de opensource licentie met de voeten treedt.
We kunnen wel blijven heen en weer roepen, maar aan degenen die hier laat bijkomen en zeggen 'jongens ik heb _nooit gesnapt_ waarom iedereen Behringer zo haat?! Uli lief!' zonder eerst even voorgaande paginas te lezen: Laat zitten. Hoeft niet. Dankjewel.
En omdat dat dan blijkbaar moet, om niet als schuimbekkende anti-Uli wappie neergezet te worden: Ik heb meerdere Behringer apparaten, en er zijn er nog die ik graag wil. Of die er komen is iets anders.
Ja, moesten de klachten over Behringer enkel en alleen gaan over juist of fout patent-gebruik dan hebben jullie gelijk. Maar het mag toch al lang duidelijk zijn dat we hier geen discussie hebben over patentrecht, maar over moraliteit? Dat ze bestaande apparaten van kleine producenten klakkeloos kopiëren wordt raar genoeg niet vermeldt. Make Noise, Xaoc Devices, Arturia? Mutable Instruments kan gerust ook vermeld worden, aangezien Behringer vaak de opensource licentie met de voeten treedt.
signularity? ik zou het eerder "zelf oscillatie" noemenAi gebruikt synthforum. Ik post AI op synthforum. AI gebruikt dus AI output in een bij voorbaat mislukte poging om te leren. The singularity has been reached.

Mee eens. Heb al jaren zo'n Shure SM58 kloontje van Behringer en hoewel het ding vast zal verschillen van het origineel is dat voor een beetje hobbygebruik geen enkel probleem. Het ding klinkt prima en is bv in een gecomprimeerde youtube video niet te onderscheiden van het origineel.Ik blijf het een rare redenatie vinden dat verweesde synths van jaren geleden niet door anderen heruitgebracht zouden mogen worden omdat dat 'moreel' onjuist zou zijn.
Het hele punt van zo'n open source licentie is dat iedereen de code mag gebruiken. Dat geldt ook voor Behringer...Mutable Instruments kan gerust ook vermeld worden, aangezien Behringer vaak de opensource licentie met de voeten treedt.
Het is zeker een gevalletje van ongewenste feedback.signularity? ik zou het eerder "zelf oscillatie" noemen![]()

Ja, oa After Later Audio brengt zo ongeveer de hele lijn van MI uit maar daar heeft niemand het over tot Behringer het gaat doen, dan is het opeens een schande want hij profiteert er van.Het hele punt van zo'n open source licentie is dat iedereen de code mag gebruiken. Dat geldt ook voor Behringer...
Het is zeker een gevalletje van ongewenste feedback.![]()

Begint wel een aardige popcorn thread te wordenIk lig in een deuk.
Een chemicus doet niets anders.To synthesize is bij elkaar voegen
Das meer biologische oorlogsvoeringpopcorn

Maar goed dan dat ik niet zei 'behringer mag het niet gebruiken', maar verwees naar een overtreding van de licentie. Echt jammer dat de discussie op deze simplistische manier moet...Het hele punt van zo'n open source licentie is dat iedereen de code mag gebruiken. Dat geldt ook voor Behringer...