Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Deze lijkt me wel leuk
IMG_0251.jpeg
IMG_0250.jpeg

Vind over het algemeen - en dat is mijn mening - dat er erg negatief gedaan wordt over Behringer. Dankzij hen kunnen synthesizers die behoorlijk prijzig waren nu worden gekocht door mensen met de kleine beurs, zoals ikzelf. Ben zeer tevreden over de Behringers die ik tot nu toe heb.

Mja, ook niet altijd.
ik ooit een een mengtafel van ze en die deed het vooral goed als ruisgenerator.
Tuurlijk, maar andere merken zijn ook niet altijd even goed.

Mja, ook niet altijd.
ik ooit een een mengtafel van ze en die deed het vooral goed als ruisgenerator.
Behringer van 'vrogger' is niet Behringer van nu.
Sinds de aankoop van Midas zijn hun mixers (iig die ik gebruik) een stuk verbeterd tov die 'pre Midas'.
Wij hadden ooit ook zo'n ruisbak, maar nu de X32 en XR18.
En wat ze met de X32 / XR Air serie zijn begonnen kunnen veel fabrikanten nog wat van leren qua flexibiliteit.
Ik heb het niet over high end tafels, maar mensen met dat budget hebben opties die niet voor mij zijn weggelegd :P

Aan de ene kant vind ik het tof dat ze instrumenten die voorheen onbetaalbaar en moeilijk te vinden waren ook bereikbaar maken voor het publiek, hetzij in een meestal wat mindere vorm want er is meestal toch wel iets mis met de bouwkwaliteit. Ik heb enkele Model D's hier gehad die onoplosbare problemen hadden met de pitch, dat ging zo uit het niets gewon meerdere noten omhoog en omlaag. Ruis, uitval van voedingen, matige kwaliteit van jacks, pots en schakelaars. De kwaliteit kan beter, maar dan gaat de prijs ook gewoon omhoog.

Het is vooral het gebrek aan ethiek als het gaat om schaamteloos kopiëren van andermans producten die gewoon op de markt zijn, en dan kinderachtig reageren wanneer ze daarop worden aangesproken.
Ik zeg niet dat ik nooit meer iets van Behringer zal kopen, maar een fatsoenlijk bedrijf heeft wel mijn voorkeur, met name kleine bedrijven.

Ik heb wat mindere Behringer producten gehad, maar de synths zijn tot nu toe erg goed gebleken. Met het namaken heb ik niet zoveel problemen - dat doen andere fabrikanten ook in allerlei vormen. Soms zou ik willen dat ze het nog authentieker kopiëren, omdat ik wel klaar ben met dat 3u rackformaat; weliswaar handig maar het wordt zo’n eenheidsworst.

Het grootste probleem met Behringer is toch wel een deel van de bedrijfscultuur. Lawsuits om niks, treiteren, belachelijk social media gedrag, etc er zijn meerdere voorbeelden te vinden.

schaamteloos kopiëren
Kijk ik heb ook een leuke verzameling horloges,
ook daar worden modellen van welleer opnieuw uitgebracht door derden maar daar noemen ze het dan hommages.

voor mijn oldtimertje maaakt de fabriek ook geen onderdelen meer trouwens, dat heet dan aftermarket of repro.

Ik denk dat je ook niet moet gaan mekkeren als producent X een zeer gewild apparaat niet meer maakt en een ander het ding dan namaakt.
ik ken ook wel een paar leveranciers die een bepaald artikel/onderdeel niet meer maken en dan gaan lopen zeiken als iemand de tekeningen vraagt.
maak het of geef het vrij, met scrooge liep 't ook niet goed af.

Ik vind het nog steeds jammer dat mijn REV2496 V-Verb Pro al jaren niks meer doet.

Die start niet meer door als die wordt ingeschakeld. Geeft enkel een zeer gedimd scherm en/of alle lampjes op het frontpaneel lichten op; Verder geen teken van leven.

Heb al een keer voorzichtig de lijm verwijderd maar mocht ook niks baten. Ook mijn buurman er naar laten kijken maar durft er verder ook niks aan te doen. Dus tja soort van total loss verklaard. Alleen ergens heeft het emotionele waarde gekregen en kan ik er geen afstand van nemen:?

Ik heb enkele Model D's hier gehad die onoplosbare problemen hadden met de pitch, dat ging zo uit het niets gewon meerdere noten omhoog en omlaag.
repareer jij die dan of voor eigen gebruik?
ben zelf nog steeds heel blij met de model D.
zou best een OG moog willen kopen maar 5 a 6k is dan weer een ander uiterste.

Ik zit er aan te denken om een keer iets van Behringer te kopen puur om er ook iets van te vinden.
Heb het gevoel dat ik er niet echt bijhoor totdat ik een mening over Behringer heb.

heb van de model D een multi sample met round robin patch gemaakt op de Quantum en klinkt echt dik. Echt mooie poly sounds.
Vind het wel gaar hoe je op de Quantum multisamples moet maken.

Verder vind ik niet zo veel. veel lopen ook gewoon te trollen.
Echt iedere synth die ik heb of had kan ik wel wat mee.
Je hebt goedkope en dure synths en van alles er tussen in.

Ik zit er aan te denken om een keer iets van Behringer te kopen puur om er ook iets van te vinden.
Heb het gevoel dat ik er niet echt bijhoor totdat ik een mening over Behringer heb.
Klopt inderdaad.

En dan moet je het vervolgens wel hélemaal afzeiken en vervolgens weer lyrisch zijn als er weer iets nieuws wordt uitgebracht.

😁

ik heb nog een behringer patchbay in de schuur liggen nieuw in doos zag ik net....als iemand hem wilt overnemen voor heel weinig dan mag je hem ophalen

Voor monofoon kies dan een Neutron of wellicht de nieuwe Proton, ik vind de Neutron zeer geslaagd als monofone bak.
Voor polyfoon vind ik de Deepmind een mooie maar die UB-XA die ik nog niet heb gehad lijkt me ook een hele mooie.
Waarom, als is het niet ervaringsgericht dan kan je toch aan de hand van je impressies wel iets zeggen over de mogelijkheden die je ziet of de klanken die je hoort?

Laatst gewijzigd:
is het niet zo dat geen van die nieuwe behringer synths midi ccs doen?
Anders zou je ze als controller willen gebruiken, voor het geld nog wel te doen

EDIT, ik zie dat er een editor voor die XA kloon is, dat zou dan betekenen dat ze wel midi over USB doen? Of zijn het maar een aantal die dat doen, volgens mij had die 1e wave behringer clones geen midi cc's of wel?

Laatst gewijzigd:
Mijn algemene mening is dat als je kijkt met een glas is half leeg visie dat je altijd iets vindt om te zeiken en als je iemand bent die niet heel kritisch bent dat je wel de waarde kan zien van een Uli bak.
En zoals bij elke fabrikant zijn sommige modellen wel en andere iets minder geslaagd maar er is bij bijna elke synth wel iets te zeuren; de ene heeft een beperkte sequencer, de andere teveel menudiving en de volgende geen uitgebreide modulatiemogelijkheden of is de basicsound niet goed en weer een andere heeft bugs en duurt het een jaar of langer voor er een update is.

In ieder geval ben ik er wel happy mee want anders had ik over onbereikbare synths blijven dromen terwijl nu met soms iets minder kwaliteit of iets anders heb ik toch veel plezier van die klonen.

Laatst gewijzigd:
Klopt inderdaad.

En dan moet je het vervolgens wel hélemaal afzeiken en vervolgens weer lyrisch zijn als er weer iets nieuws wordt uitgebracht.

😁
hahaha, dat moet lukken!!

heb van de model D een multi sample met round robin patch gemaakt op de Quantum en klinkt echt dik. Echt mooie poly sounds.
Vind het wel gaar hoe je op de Quantum multisamples moet maken.
Je Quantum nog niet zat lees ik :) mooi!

Wbt multipsamples op de quantum - Ik denk dat ik het wel eens eerder gezegd heb, maar weet het niet helemaal zeker meer -
MEt sample robot 6 kun je multisamples maken en exporteren in het waldorf quantum / iridium map-format. scheelt best.
Tis alleen best duur voor wat je krijgt... maar dankzij mijn van nature ontbrekende remmen als het gaat over impuls aankopen staat het nu eenmaal op mn PC en is best handig.
Ik doe er echt veel te weinig mee om de aankoop prijs te verantwoorden, dus ik raad het niet aan wat dat betreft, maar gewoon... zodat je weet dat het bestaat.

Verder vind ik niet zo veel. veel lopen ook gewoon te trollen.
Echt iedere synth die ik heb of had kan ik wel wat mee.
Je hebt goedkope en dure synths en van alles er tussen in.
Ik bedoelde het zelf ook niet heel serieus verder. Ik loop ook maar wat te trollen ^^

Voor monofoon kies dan een Neutron of wellicht de Nieuwe Proton, ik vind de Neutron zeer geslaagd als monofone bak.
Voor polyfoon vind ik de Deepmind een mooie maar die UB-XA die ik nog niet heb gehad lijkt me ook een hele mooie.

Waarom, als is het niet ervaringsgericht dan kan je toch aan de hand van je impressies wel iets zeggen over de mogelijkheden de je ziet of de klanken die je hoort?
Ik ben (zie reply op flyweight) niet serieus van plan om iets te kopen. mn hok is vol ^^
Ik liep maar een beetje te trollen :)
Ik heb ook geen principiele bezwaren tegen ouwe troep namaken ofzo. alleen maar goed als er goedkope alternatieven op de markt zijn.
Als het echte troep zou zijn zou niemand het kopen lijkt me :)

Back