Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

ik gebruik een Behringer XENYX 1003B wat toch echt geen dure mixer is maar nooit iets van gemerkt eerlijk gezegt
't is ook ff geleden en was toen al een 2e handsje..
wellicht dat ze intussen wat betere pruttel er in stoppen.

doet me denken aan mijn Monacor mengpaneeltje van 50 jaar geleden.
Ruisen dat ding... ^%^&*
Dus gesloopt en alle japanse transistoren door Philips BC torretjes vervangen, kostte indertijd nog geen tien gulden.
En meteen een professioneel niveau qua signaal/ruis.

Wbt multipsamples op de quantum - Ik denk dat ik het wel eens eerder gezegd heb, maar weet het niet helemaal zeker meer -
MEt sample robot 6 kun je multisamples maken en exporteren in het waldorf quantum / iridium map-format. scheelt best.
Goed mogelijk dat Awave Studio dit formaat ook ondersteund. Dan is het slechts opslaan als in een ander bestandsformaat :P

Ik heb de software niet zo lang geleden ontdekt, maar denk dat er sommige wel baat bij hebben.

Aan de ene kant vind ik het tof dat ze instrumenten die voorheen onbetaalbaar en moeilijk te vinden waren ook bereikbaar maken voor het publiek, hetzij in een meestal wat mindere vorm want er is meestal toch wel iets mis met de bouwkwaliteit. Ik heb enkele Model D's hier gehad die onoplosbare problemen hadden met de pitch, dat ging zo uit het niets gewon meerdere noten omhoog en omlaag. Ruis, uitval van voedingen, matige kwaliteit van jacks, pots en schakelaars. De kwaliteit kan beter, maar dan gaat de prijs ook gewoon omhoog.

Het is vooral het gebrek aan ethiek als het gaat om schaamteloos kopiëren van andermans producten die gewoon op de markt zijn, en dan kinderachtig reageren wanneer ze daarop worden aangesproken.
Ik zeg niet dat ik nooit meer iets van Behringer zal kopen, maar een fatsoenlijk bedrijf heeft wel mijn voorkeur, met name kleine bedrijven.

Het zou best eens kunnen dat Behringer apparaten alleen nooit problemen hebben bij de fans van Behringer.

Kijk ik heb ook een leuke verzameling horloges,
ook daar worden modellen van welleer opnieuw uitgebracht door derden maar daar noemen ze het dan hommages.

voor mijn oldtimertje maaakt de fabriek ook geen onderdelen meer trouwens, dat heet dan aftermarket of repro.

Ik denk dat je ook niet moet gaan mekkeren als producent X een zeer gewild apparaat niet meer maakt en een ander het ding dan namaakt.
ik ken ook wel een paar leveranciers die een bepaald artikel/onderdeel niet meer maken en dan gaan lopen zeiken als iemand de tekeningen vraagt.
maak het of geef het vrij, met scrooge liep 't ook niet goed af.
Oude producten opnieuw leven inblazen heb ik geen problemen mee, hartstikke leuk! (mits de kwaliteit maar in orde is).
Maar producten die gewoon nieuw te koop zijn namaken vind ik te brutaal. Je ziet dit bij o.a. de Arturia Keystep clone (Swing), enkele Eurorack modules maar ook bij de bekende cable tester,
die gewoon een 1 op 1 kopie was van een kabeltester van een klein bedrijf. Dat vind ik gewoon verachtelijk.

Oude producten opnieuw leven inblazen heb ik geen problemen mee, hartstikke leuk! (mits de kwaliteit maar in orde is).
Maar producten die gewoon nieuw te koop zijn namaken vind ik te brutaal. Je ziet dit bij o.a. de Arturia Keystep clone (Swing), enkele Eurorack modules maar ook bij de bekende cable tester,
die gewoon een 1 op 1 kopie was van een kabeltester van een klein bedrijf. Dat vind ik gewoon verachtelijk.
Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt maar hoe ga je om met het gegeven dat een Les Paul of een Stratocaster al sinds jaar en dag worden gekopieerd?
Stemsleutels, bridge-en neckpickup, double humbuckers, het ziet er precies hetzelfde uit, dat zijn ook schaamteloze kopiëen maar daar hoor je niemand over.
M'n Behringer Brains is een bijna 1 op 1 kopie van plaits, ziet er alleen anders uit maar After Later Audio maakt kopiëen van al de MI modules en dan hoor je mensen niet, dat mag schijnbaar wel want dan heet het geen Behringer.
Er zijn allerlei volt- en ohmmeters die kopiëen van elkaar zijn alleen zien ze er allemaal net wat anders uit, net als de Brains ivm Plaits die ik net noemde maar dan is het niet erg schijnbaar net als gitaarversterkers die erg op elkaar lijken; een kastje met van binnen wat bedrading, een paar buizen enz en een speaker net als die andere versterkers, paar andere knoppen en een andere naam, that's it.
Het lijkt een beetje op een soort voorkeur op wie wel en wie niet commentaar gegeven wordt want als er Behringer op staat dan is het mis en als anderen kopiëeren is het geen probleem zo komt het op me over maar bij wat en wie trek je de grens van wat wel of niet okay is, leg het maar uit want voor mij is het onduidelijk waar de grens ligt, ik had wat moeite met de Swing, dat dan wel.

Laatst gewijzigd:
Als je zo dol bent op Uli, waarom vraag je hem niet ten huwelijk? :D

Eens overigens wat betreft het kopiëren, daar heb ik ook geen moeite mee. Meer dat het gewoon een kutbedrijf is dat altijd met alles de randjes opzoekt (en er regelmatig overheen gaat), een grote bek heeft over anderen (maar pestgedrag vertoont als zij ergens op aan worden gesproken) en zowel hun producten als klanten als wegwerpartikelen behandelen (vervangen in plaats van repareren).

Laatst gewijzigd:
Als je zo dol bent op Uli, waarom vraag je hem niet ten huwelijk? :D
:D
Nou dol is overdreven maar ik kan wel waardering opbrengen voor wat hij doet met het uitbrengen van allerlei klassiekers, sommigen vind ik goed en anderen wat minder maar dat hebben meer fabrikanten als je naar hun produktlijn kijkt denk ik.
Ik had wel graag gezien dat ie wat meer eigen dingen op de markt zou brengen, de Neutron, Proton en Deepmind zijn goede voorbeelden en dat soort dingen zou ie wel meer mogen uitbrengen, de kennis is er wel.
Eens overigens wat betreft het kopiëren, daar heb ik ook geen moeite mee. Meer dat het gewoon een kutbedrijf is dat altijd met alles de randjes opzoekt (en er regelmatig overheen gaat), een grote bek heeft over anderen (maar pestgedrag vertoont als zij ergens op aan worden gesproken) en zowel hun producten als klanten als wegwerpartikelen behandelt (vervangen in plaats van repareren).
Ja, dit laatste en vooral als het om juridische zaken gaat is het gewoon een vervelende man met nare trekjes maar ik heb wel weer respekt voor wat voor concern hj heeft opgebouwd, de know how die hij binnenhaalt en andere merken zoals Midas en TC Electronic bijv die tegenwoordig erbij horen.
Hij is ook gewoon een businessman natuurlijk met z'n mindere kanten maar van huis uit is hij een muziek- en synthliefhebber die al vroeg z'n eigen synthesizer bouwde en dat vind ik wel positief maar ik heb er soms moeite mee dat mensen al snel als het om Behringer gaat vrij gauw negatief zijn, dan wordt het een éénzijdig verhaal maar er zijn ook goede kanten natuurlijk.

Kzag dizze vandaag op JijBuis:

Helaas alleen kartonnen doos unboxing, geen audio examples nog. Hij lijkt wat compacter dan de prototypes indertijd.

Maar producten die gewoon nieuw te koop zijn namaken vind ik te brutaal. Je ziet dit bij o.a. de Arturia Keystep clone (Swing)
Arturia had op zich wel het goede idee met hun minikeys plankje met DIN MIDI out. Maar wat maakt dit nu zo'n bijzonder apparaat dat anderen het niet zouden mogen klonen? Het is niet dat Arturia er niets aan verdiend heeft.
Behringer heeft ook een van de vele SM58 microfoon clones. Ook een totale 'rip off', maar aan de andere kant: waarom zou Shure het recht hebben tot in lengte van jaren hun versie van een halve eeuw oud voor een veelvoud van de prijs als enige op de markt te mogen hebben? Ze zullen de investering er hopelijk ondertussen wel uitgehaald hebben...

Aan de ene kant vind ik het tof dat ze instrumenten die voorheen onbetaalbaar en moeilijk te vinden waren ook bereikbaar maken voor het publiek, hetzij in een meestal wat mindere vorm want er is meestal toch wel iets mis met de bouwkwaliteit. Ik heb enkele Model D's hier gehad die onoplosbare problemen hadden met de pitch, dat ging zo uit het niets gewon meerdere noten omhoog en omlaag. Ruis, uitval van voedingen, matige kwaliteit van jacks, pots en schakelaars. De kwaliteit kan beter, maar dan gaat de prijs ook gewoon omhoog.
Als je repareert voor anderen: de werkende exemplaren worden niet naar jou gebracht ;)

Hoe denken jullie hierover? Zitten we met zijn allen qua prijzen niet in een “race to the bottom”? Zowel nieuw als 2de hands. Het aanbod blijft maar groeien. Mijns inziens gaat dit ten koste van de kwaliteit, creativiteit, en de levensvatbaarheid van de kleinere fabrikanten. Vergelijkbaar met lokale bakkers en slagers versus de supermarkt. Ik zou het bijzonder jammer vinden als merken zoals Sequential niet meer genoeg verkocht worden en de kaars langzaam uitgaat. Aan de andere kant: kennelijk vindt de markt het prijsverschil dan te groot. Ik ben zelf meer van kwaliteit en minder dan van veul voor weinig.

Laatst gewijzigd:
Hoe denken jullie hierover? Zitten we met zijn allen qua prijzen niet een “race to the bottom”? Zowel nieuw als 2de hands. Het aanbod blijft maar groeien. Mijns inziens gaat dit ten koste van de kwaliteit, creativiteit, en de levensvatbaarheid van de kleinere fabrikanten. Vergelijkbaar met lokale bakkers en slagers versus de supermarkt. Ik zou het bijzonder jammer vinden als merken zoals Sequential niet meer genoeg verkocht worden en de kaars langzaam uitgaat. Aan de andere kant: kennelijk vindt de markt het prijsverschil dan te groot. Ik ben zelf meer van kwaliteit en minder dan van veul voor weinig.
Zolang er nog bijna wekelijks een nieuwe Kickstarter begint van een klein clubje met een leuk nieuw synth-achtig ding dat binnen 3 dagen 300% funding heeft en er nog altijd een overvloed aan nieuwe hardware en software uitkomt van kleine en grote merken, maak ik me daar weinig zorgen over. Ik heb niet het idee dat het elkaar bijt, verschillende markten. Mercedes en Dacia kunnen ook gewoon naast elkaar bestaan.

Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt maar hoe ga je om met het gegeven dat een Les Paul of een Stratocaster al sinds jaar en dag worden gekopieerd?
Stemsleutels, bridge-en neckpickup, double humbuckers, het ziet er precies hetzelfde uit, dat zijn ook schaamteloze kopiëen maar daar hoor je niemand over.
M'n Behringer Brains is een bijna 1 op 1 kopie van plaits, ziet er alleen anders uit maar After Later Audio maakt kopiëen van al de MI modules en dan hoor je mensen niet, dat mag schijnbaar wel want dan heet het geen Behringer.
Er zijn allerlei volt- en ohmmeters die kopiëen van elkaar zijn alleen zien ze er allemaal net wat anders uit, net als de Brains ivm Plaits die ik net noemde maar dan is het niet erg schijnbaar net als gitaarversterkers die erg op elkaar lijken; een kastje met van binnen wat bedrading, een paar buizen enz en een speaker net als die andere versterkers, paar andere knoppen en een andere naam, that's it.
Het lijkt een beetje op een soort voorkeur op wie wel en wie niet commentaar gegeven wordt want als er Behringer op staat dan is het mis en als anderen kopiëeren is het geen probleem zo komt het op me over maar bij wat en wie trek je de grens van wat wel of niet okay is, leg het maar uit want voor mij is het onduidelijk waar de grens ligt, ik had wat moeite met de Swing, dat dan wel.
Ik houd me niet echt met gitaren bezig, dus natuurlijk is het selectief, je kan je niet met alle ongein in de wereld tegelijk bezig houden. Natuurlijk gebeurt het overal.

Wb. de Eurorack modules (Onhandige naam wanneer het over Behringer gaat in verband met hun mixers):
Blijkbaar heeft de man achter Mutable Instruments de broncode van verschillende modules vrijgegeven, dat betekent dat iedereen er mee aan de slag kan gaan en dus ook Uli B, niets aan de hand.

Maar bij andere modules zoals de Abacus - wat een MN maths clone is. Ook de Four LFO wat een Xaoc Devices Batumi clone is. De Behringer Four Play is een Intellijel Quad VCA clone. De RS-9 is een clone van de Erica Drum Sequencer. Dat zijn allemaal actuele producten die niet al vijftig jaar in omloop zijn. Natuurlijk is een groot deel van de producten tegenwoordig wel gebaseerd op oude ontwerpen, maar een actueel product gewoon voor 98 procent kopiëren gaat mij te ver.

In de modular scene is Behringer echt een no-go, heb ik gemerkt. Maar daar zijn de meningen vaak wel erg heftig, dus ik probeer mij daar ook niet al te veel van aan te trekken.

Naast het na-apen is de bouwkwaliteit van Behringer ook niet altijd top en dat is logisch, want men moet ergens op besparen.
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de andere merken die onder de moederparaplu vallen, maar ik kocht onlangs een Midas L10 500 rack en was positief verrast door het feit dat er daadwerkelijk Neutrik XLR chassisdelen op zitten (verdienen ze hier überhaupt wel op?) alleen is de voeding niet helemaal betrouwbaar. Maar ook daar is er een 3rd party oplossing voor.

Laatst gewijzigd:
Back