Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt maar hoe ga je om met het gegeven dat een Les Paul of een Stratocaster al sinds jaar en dag worden gekopieerd?
Stemsleutels, bridge-en neckpickup, double humbuckers, het ziet er precies hetzelfde uit, dat zijn ook schaamteloze kopiëen maar daar hoor je niemand over.
M'n Behringer Brains is een bijna 1 op 1 kopie van plaits, ziet er alleen anders uit maar After Later Audio maakt kopiëen van al de MI modules en dan hoor je mensen niet, dat mag schijnbaar wel want dan heet het geen Behringer.
Er zijn allerlei volt- en ohmmeters die kopiëen van elkaar zijn alleen zien ze er allemaal net wat anders uit, net als de Brains ivm Plaits die ik net noemde maar dan is het niet erg schijnbaar net als gitaarversterkers die erg op elkaar lijken; een kastje met van binnen wat bedrading, een paar buizen enz en een speaker net als die andere versterkers, paar andere knoppen en een andere naam, that's it.
Het lijkt een beetje op een soort voorkeur op wie wel en wie niet commentaar gegeven wordt want als er Behringer op staat dan is het mis en als anderen kopiëeren is het geen probleem zo komt het op me over maar bij wat en wie trek je de grens van wat wel of niet okay is, leg het maar uit want voor mij is het onduidelijk waar de grens ligt, ik had wat moeite met de Swing, dat dan wel.