Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Dat zou als ik een arme stakker in Vietnam of Afrika was me niets uitmaken, als ik eventueel het geld zou hebben koop ik een Behringer omdat de andere originele niet te betalen is.

Maar waarom bekijken een aantal leden op het forum altijd weer vanuit het perspectief van andere arme concerns zoals Roland, Moog en andere bedrijven, bekijk het 'ns vanuit het perspectief van Jan Modaal die wel blij is met Behringer, da's nog altijd een stuk beter dan Apple waar ze zo ongeveer de ramen uit sprongen terwijl Apple de hoofdprijs rekent en superwinsten maakt ten koste van werknemers en consumenten maar Apple staat hier op het forum in een goed blaadje en ondertussen altijd maar weer zeiken op Behringer.

Misschien zouden jullie 'ns geen Apple meer moeten kopen, het is erg eenzijdig hoe hier door een aantal op het forum commentaar gegeven wordt op Behringer en ondertussen bij andere bedrijven van alles door de vingers zien, ik noem nu Apple maar er zijn zoveel bedrijven die dubieuze zaken doen, de lijst is heel lang en ik durf erom te wedden dat de meesten nog gewoon produkten van Nestle kopen terwijl wat die doen vele malen erger is dat wat heel Behringer doet, ik trek wel de grens bij Nestle en kijk op de etiketten voor het in de mand gaat want ik koop niets van dat concern.
Als we allemaal op andere letten, dan kun je werkelijks niks nemen. Kijk bijvoorbeeld ook naar Tony Chocolonely. Ze maakten slavenvrije chocolade, maar ondertussen werden ze wel gemaakt met behulp van kinderarbeid. Iedereen wil dat andere mensen goede (arbeidsomstandigheden) hebben, maar wij als mens zijn we hypocriet erin.

Mijn oogkleppen worden in een lokale sociale werktplaats geproduceerd en zijn gemaakt van fairtrade katoen. Ik was mijn handen in onschuld.

Jawel, maar dan wel uit een regenton gekocht bij Amazon.
1739881701187.png

Dat zou als ik een arme stakker in Vietnam of Afrika was me niets uitmaken, als ik eventueel het geld zou hebben koop ik een Behringer omdat de andere originele niet te betalen is.

Maar waarom bekijken een aantal leden op het forum altijd weer vanuit het perspectief van andere arme concerns zoals Roland, Moog en andere bedrijven, bekijk het 'ns vanuit het perspectief van Jan Modaal die wel blij is met Behringer, da's nog altijd een stuk beter dan Apple waar ze zo ongeveer de ramen uit sprongen terwijl Apple de hoofdprijs rekent en superwinsten maakt ten koste van werknemers en consumenten maar Apple staat hier op het forum in een goed blaadje en ondertussen altijd maar weer zeiken op Behringer.

Misschien zouden jullie 'ns geen Apple meer moeten kopen, het is erg eenzijdig hoe hier door een aantal op het forum commentaar gegeven wordt op Behringer en ondertussen bij andere bedrijven van alles door de vingers zien, ik noem nu Apple maar er zijn zoveel bedrijven die dubieuze zaken doen, de lijst is heel lang en ik durf erom te wedden dat de meesten nog gewoon produkten van Nestle kopen terwijl wat die doen vele malen erger is dat wat heel Behringer doet, ik trek wel de grens bij Nestle en kijk op de etiketten voor het in de mand gaat want ik koop niets van dat concern.
Prima als je een andere mening hebt en dat je bepaalde bedrijven uit principe boycot, maar het voelt wat dubbel om de mede-forumleden te beschuldigen van hypocrisie terwijl je tegelijkertijd het uitknijpen van mensen in Azië en diefstal van intellectual property goed praat in het kader van 'het blij maken van Jan Modaal'. Zo is er ook ooit een WK voetval in Qatar georganiseerd waar de locals zichzelf dood werkten voor het plezier van Jan Modaal in het westen.

Bedrijven zullen altijd hun best doen om voor een zo laag mogelijke prijs een zo goed mogelijk product te creëren om hun winst te vergroten en risico te verlagen. Daarmee behoudt een bedrijf haar bestaansrecht, want niet ieder product zal even succesvol zijn. En er is meer overlap tussen Apple en Behringer dan je denkt: ze hebben allebei hun productie in China, hun logistieke keten is volledig geoptimaliseerd voor grote aantallen en ze leveren producten waar klanten op zitten te wachten. Het verschil is vooral dat Apple meer vanuit een eigen visie ontwikkelt, en Behringer meer vanuit de markt.

Jan modaal en de arme stakker in een 3e wereld land kan wel meteen 50% afschrijven op zijn aankoop, ja, daar wordt ie blij van. :D

Serieus, Behringer wil alleen verkopen, de concurrentie mag niks meer verdienen en als eigenaar van een nieuwe Behringer heb je dus een waardeverlies te slikken van 50% binnen een jaar.

Daarnaast zijn er vaak mankementen met hun spullen, laatst dus verschillende fader caps op mijn MS5 mee gekregen en nu weer een Eurorack envelope die niet reageert op een trigger, had ik ook al eens een RD8 met gare toms en een Deepmind 6 met 1 werkende output. Een Deepmind 12D met scheef display. Allemaal nieuw gekocht. Ja, ik ben erg blij met Behringer. :D

En dat allemaal voor 2 miljoen winst, ammehoela. :W

"Whataboutism, soms vernederlandst tot whataboutisme, ook bekend als whataboutery, is een drogreden waarmee iemand de beschuldiging van een misstand niet weerlegt, maar zijn of haar opponent er met een retorische vraag What about ...? (Hoe zit het met ...?) van beticht schuldig te zijn aan een andere ernstige misstand."
Als we allemaal op andere letten, dan kun je werkelijks niks nemen. Kijk bijvoorbeeld ook naar Tony Chocolonely. Ze maakten slavenvrije chocolade, maar ondertussen werden ze wel gemaakt met behulp van kinderarbeid. Iedereen wil dat andere mensen goede (arbeidsomstandigheden) hebben, maar wij als mens zijn we hypocriet erin.
Ja het is makkelijk commentaar geven alleen op datgene wat je niet okay vindt, het is erg éénzijdig allemaal.
Als je zo begaan bent met de bedrijven die last hebben van Behringer en voor de rest maakt het niet uit wat bedrijven doen dan is het niet erg overtuigend.
Ik accepteer dat in onze wereld dingen niet okay gaan en ook ik heb m'n grenzen in enkele gevallen maar ik richt me niet zo éénzijdig op één bedrijf en de rest daar heb ik 't niet over.

Ik vind het vooral grappig hoe je je in allerlei bochten loopt te wringen en er van alles bijhaalt om een dodgy multinational die het zonder jouw hulp ook wel redt zo fier te verdedigen.

Wat is Nestle?

Nog nooit van gehoord.
Nestle is een Zwitsers voedingsmiddelenconcern die oa ook flesjes water verkoopt.
Op een gegeven moment hadden ze een concessie ergens in India vlakbij een sloppenwijk waar mensen een paar waterpunten hadden waar ze dagelijks hun water konden halen.
Nestle pompte in een paar jaar zo hard het grondwater weg dat de kranen op een gegeven moment bijna droog stonden, er kwam alleen nog vervuild water uit en men wilde dat Nestle stopte.
Men zei toen dat in het verdrag staat dat mensen recht hebben op schoon drinkwater terwijl Nestle juridisch probeerde hard te maken dat water een voedingsmiddel was en op die manier er onderuit probeerde te komen.

Toen ik die documentaire zag werd ik zo kwaad dat ik mezelf voornam om nooit meer iets van Nestle te kopen en let sinds die tijd op d eetiketten als ik iets in een supermarkt koop.
Voor de rest heb ik weinig problemen met multinationals en grote bedrijven en dus ook Behringer.
Maar ik vind jullie gezeur vrij hypocriet want als je zo moeilijk doet over behringer doe dat dan ook bij andere bedrijven, bij julle lijkt het wel alsof Behringer de enigste is die zo nu en dan niet helemaal okay bezig is terwijl bij allerlei bedrijven gebeuren zo nu en dan zaken die niet echt goed zijn.
Maar dan zal er wel iemand in een comment komen met een opmerking dat ie elke dag de afwas doet in een regenton of dat soort grappig bedoelde opmerkingen of uit mijn commentaar alleen datgene beantwoord wat wel goed uitkomt en de rest niet benoemt.

Prima als je een andere mening hebt en dat je bepaalde bedrijven uit principe boycot, maar het voelt wat dubbel om de mede-forumleden te beschuldigen van hypocrisie terwijl je tegelijkertijd het uitknijpen van mensen in Azië en diefstal van intellectual property goed praat in het kader van 'het blij maken van Jan Modaal'.
Ik praat het niet goed maar zodra het over Apple gaat dan hoor je hier niemand er over want dan is het opeens wel okay.
Ik weet niet of behringer mensen uitknijpt, nergens iets over gelezen maar ik stoor me er niet aan want dan kan je bij allerlei zaken wel een probleem maken.
Jullie maken bij Behringer een probleem en bij de rest niet.
Alleen in het geval van Nestle trek ik idd een grens, da's de enigste.
Verder stop ik er nu mee want het blijft over en weer gaan op deze manier.

Even een Quiz nu :

Wie staat hier niet op de foto's :

1) Vul zelf maar in
2) Vul zelf maar in
3) Was helaas te laat voor de foto

more friends.jpg
Bob-Moog-and-Dave-Smith.png
oldfriends.jpg

Volgens mij is dit een synthforum, geen waterflesjes- of tech-forum. Dus als er nog andere synthfabrikanten zijn met dubieuze praktijken, zul je het op dit forum ook teruglezen.

Maar moraal, ethiek en alle bijkomende zaken zijn natuurlijk wel een geconditioneerd gedrag mede vormgegeven door de tijdsgeest, taboes en andere kaders. Niemand heeft die in pacht en zeker niet de authoriteit om die aan een ander op te leggen.

Dus je kan er van alles van vinden, maar ondertussen vult Ulli zijn zakken en de storthoop met zooi, eh electronica.

Dit zijn trouwens onze bouillion blokjes, zo te zien zitten ze in verantwoord verpakt karton, en Nestle zie ik er niet op staan.
En die 2 icoontjes rechtsonder helpen me ook enorm zodat ik weet wat ik moet doen als het doosje leeg is.

IMG_1132.jpeg

Dit kan écht niet anno 2025 hoor, bouillon kun je prima zelf maken waardoor een verpakking of transport overbodig worden! Deze blokjes zijn vega, niet eens vegan, dus er hebben absoluut onschuldige dieren geleden. En al dat zout is slecht voor je bloeddruk, en dat allemaal terwijl je de aandeelhouders van AH nóg rijker maakt! 😉

Volgens mij is dit een synthforum, geen waterflesjes- of tech-forum. Dus als er nog andere synthfabrikanten zijn met dubieuze praktijken, zul je het op dit forum ook teruglezen.
Nu gebeurt het weer, het deel over Apple daar wordt niet op gereageerd maar wel over Nestle.
Apple komt regelmatig voor op het forum en als het over uitknijpen gaat dan weten ze prima hun weg daar in te vinden maar daar hoor je nooit iemand over.

Maar moraal, ethiek en alle bijkomende zaken zijn natuurlijk wel een geconditioneerd gedrag mede vormgegeven door de tijdsgeest, taboes en andere kaders. Niemand heeft die in pacht en zeker niet de authoriteit om die aan een ander op te leggen.

Dus je kan er van alles van vinden, maar ondertussen vult Ulli zijn zakken en de storthoop met zooi, eh electronica.
Dat is ook zo maar het is nogal eenzijdig om het iedere keer weer over Uli te hebben, elke keer dezelfde verhalen en ook dezelfde reakties inclusief mijzelf, zo ondertussen weten we het allemaal wel.
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen elke weer in de repetitieve stand gaat.
Waarschijnlijk zullen er leden dan opmerken dat het zo lekker is om zo nu en dan te kankeren over sommige dingen.

Nu gebeurt het weer, het deel over Apple daar wordt niet op gereageerd maar wel over Nestle.
Apple komt regelmatig voor op het forum en als het over uitknijpen gaat dan weten ze prima hun weg daar in te vinden maar daar hoor je nooit iemand over.
Ik vergelijk in mijn eerdere bericht letterlijk Apple met Behringer, maar dat bevatte wellicht een ongemakkelijke waarheid.

Dit kan écht niet anno 2025 hoor, bouillon kun je prima zelf maken waardoor een verpakking of transport overbodig worden! Deze blokjes zijn vega, niet eens vegan, dus er hebben absoluut onschuldige dieren geleden. En al dat zout is slecht voor je bloeddruk, en dat allemaal terwijl je de aandeelhouders van AH nóg rijker maakt! 😉

Protip:

Kokend water door een stapel ouwe beringer synths gieten en dan weer opvangen voor een heerlijke rijke hartige bouillon (met een smaak die verdacht veel weg heeft van knakworst, paprikachips en schraal bier).

Back