Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Chinezen die bij Behringer gewerkt hebben kunnen dan wél weer op hun CV "ervaring met het maken van clones" zetten, zodat ze extra kans hebben bij het solliciteren bij Shein, Primark, Zara of welk willekeurig ander bedrijf wat namaak op de markt brengt.
Chinezen zijn veel slimmer. Van iemand gehoord, die er geweest die zei dat er via hun veel naar landen met relatieve vrede gaat. Zoals :
Uitbesteed aan > Birma, Myamar, Laos, Cambodja.
Ik heb dit toch wel armetierige werk ook wel een jaar gedaan in de residentie met de gedachte dat het nog wel eens wat kan worden.
Met de verdienste van €450 en verder niks alleen een dure huur. (alweer een tijdje terug)
Een andere oud collega had tot voor tien jaar geleden nog wel duizend `frutseltjes` liggen van de rubberfabriek waar ik ook nog gewerkt heb. Een hele berg op de allemaal op de zolder vliering kamer. Als thuiswek bijverdienste.
Diverse dingen. Voor koffiezetapperaten. Zo kocht ik pas een goede electrische citroenpers voor €5,- bij een goedkope grutter van Duitse afkomst.
De goedkoopte en het aantal geven de winst.

Maar,… wat vinden we nu van Behringer? Of heb ik daar overheen gelezen?

🤪
Ik heb Beringer niet nodig. Want al mijn synths gemiddeld 30 jaar oud doen het tot mijn verbazing nog prima. Inclusief geheugen.
Van de Beringer mixer die ik 20 jaar geleden kocht heb ik de meeste knopjes buitenwerking moeten stellen,
door ze op een enkele stand vast te solderen en zodoende buitenwering te stellen. Goud of zilveren contacten waren vermoedelijk toen al te duur.

🤪
1740035977606.jpeg

🤪
Denk dat het per product verschillend is. Moeten we nu per product een nieuw topic starten? Anders krijgen we natuurlijk nooit een goed beeld.

Maar,… wat vinden we nu van Behringer?

Denk dat het per product verschillend is. Moeten we nu per product een nieuw topic starten? Anders krijgen we natuurlijk nooit een goed beeld.
Kan denk ik allemaal in 1 topic blijven voor alle producten. Ik zal gelijk mijn steentje bijdragen:

Ik vind de Sambal Oelek van Koningsvogel de Lekkerste Sambal Oelek.

Ik vind de oude Virtualizer Pro (eerste generatie dus de "|||" layout en niet de "///") nog steeds een leuke multiFX. Werkt gewoon goed, nog steeds, en in een wereld van high end shimmerende valhalla's is het wel eens welkom om gewoon die oldskool delays, room1, hall2 reverbs etc te hebben. Er zitten ook wat exotischere FX in. Ik gebruik hem vaak op 1 instrument, eerder dan op heel de mix. Daar heb ik een modernere TC bak voor.

De Behringer 303 vind ik wel leuk (ik heb hem bewust in geen-echte-Roland-knalrood gekocht) maar qua bouwkwaliteit niet te vergelijken met de Virtualizer. Nuja, de echte 303 was natuurlijk ook een plastic brooddoos.

Als ik nog eens Behringer koop, is het waarschijnlijk een Roland Chorus kloon voor bij de CP70.

Maar goed dan dat ik niet zei 'behringer mag het niet gebruiken', maar verwees naar een overtreding van de licentie. Echt jammer dat de discussie op deze simplistische manier moet...

Behringer heeft een aantal keer niet duidelijk vermeld dat het een kopie van een Mutable module betrof, en laat dat nu net een van de vereisten zijn van de licentie. 'open source' wil niet per definitie zeggen 'doe maar wat je wil', er zijn verschillende licenties.
Ik vermeld ook niet de hele dag welke softwarelicenties ik gebruik. Mutable Instruments heeft code onder de heel vrije MIT licentie uitgebracht. Die vereist alleen dat je bij distributie van de broncode de copyrights intact laat. De rest is interpretatie van andere mensen en veelal gevoed door sentiment. Hoewel ik het niet heel erg chic vind om andermans code te gebruiken zonder attributie denk ik dat het heel lastig is te stellen dat wat Behringer doet onwettig is.

Maar,… wat vinden we nu van Behringer? Of heb ik daar overheen gele
Nix mis mee, het is voor beginners leuk om voor rotprijzen als dan niet tweedehands ook eens een instrument te kunnen proberen.
Ik heb zelf een Model D en ik zou nooit voor zo'n ding in de 4 cijfers willen.
Ik vind de Sambal Oelek van Koningsvogel de Lekkerste Sambal Oelek.
En ik vind WC eend van WC eend het beste :dubbel:

Dat is gemeen......komen ze met een orginele module.... eurorack vocoder. Geen directe Buchla clone.

Haha, bij ons was het altijd de drummer die zo’n kutherrie maakte eaardoir ik mezelf (bas) amper hoorde. Mijn versterker ging maar tot 11

leuk voor hypersenitieve autisten.
vind de hd25 prima. maar sla ook niet keihard op de drums.

🤪
Uli Behringer is een prima vent.

Ik heb wel eens met hem gegeten en het is een echte synthfreak, net als de meeste van ons. Begon als tiener al met het zelf bouwen van synths en heeft daar een heel imperium rond opgebouwd. Als hij alleen zijn eigen synth op de markt had gebracht was het bedrijf binnen een paar jaar failliet geweest.

Ik vermeld ook niet de hele dag welke softwarelicenties ik gebruik. Mutable Instruments heeft code onder de heel vrije MIT licentie uitgebracht. Die vereist alleen dat je bij distributie van de broncode de copyrights intact laat. De rest is interpretatie van andere mensen en veelal gevoed door sentiment. Hoewel ik het niet heel erg chic vind om andermans code te gebruiken zonder attributie denk ik dat het heel lastig is te stellen dat wat Behringer doet onwettig is.
MIT is één van de licenties, en die stelt: "The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software."
Dan zijn er nog projecten die onder de GPL3 vallen, hier even een stukje daaruit: "
  • a) The work must carry prominent notices stating that you modified it, and giving a relevant date.
  • b) The work must carry prominent notices stating that it is released under this License and any conditions added under section 7. This requirement modifies the requirement in section 4 to “keep intact all notices”.
  • c) You must license the entire work, as a whole, under this License to anyone who comes into possession of a copy. This License will therefore apply, along with any applicable section 7 additional terms, to the whole of the work, and all its parts, regardless of how they are packaged. This License gives no permission to license the work in any other way, but it does not invalidate such permission if you have separately received it.
  • d) If the work has interactive user interfaces, each must display Appropriate Legal Notices; however, if the Program has interactive interfaces that do not display Appropriate Legal Notices, your work need not make them do so."
Maar nog veel relevanter: De hardware licentie is cc-by-sa-3.0. Deze is in het nederlands beschikbaar, dus bij deze:

1740419486207.png

Je mag dit allemaal flauw vinden, maar dit zijn de licenties, en alle voordelen die Behringer en andere hier uit halen zijn onlosmakelijk verbonden aan de vereisten.

Hierna ben ik wel even klaar met deze draad. Blijkt toch lastig om zelfs milde kritiek te geven op Behringer zonder op lange teentjes te trappen.

MIT is één van de licenties, en die stelt: "The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software."
Dan zijn er nog projecten die onder de GPL3 vallen, hier even een stukje daaruit: "
  • a) The work must carry prominent notices stating that you modified it, and giving a relevant date.
  • b) The work must carry prominent notices stating that it is released under this License and any conditions added under section 7. This requirement modifies the requirement in section 4 to “keep intact all notices”.
  • c) You must license the entire work, as a whole, under this License to anyone who comes into possession of a copy. This License will therefore apply, along with any applicable section 7 additional terms, to the whole of the work, and all its parts, regardless of how they are packaged. This License gives no permission to license the work in any other way, but it does not invalidate such permission if you have separately received it.
  • d) If the work has interactive user interfaces, each must display Appropriate Legal Notices; however, if the Program has interactive interfaces that do not display Appropriate Legal Notices, your work need not make them do so."
Maar nog veel relevanter: De hardware licentie is cc-by-sa-3.0. Deze is in het nederlands beschikbaar, dus bij deze:

Bekijk bijlage 3859139
Je mag dit allemaal flauw vinden, maar dit zijn de licenties, en alle voordelen die Behringer en andere hier uit halen zijn onlosmakelijk verbonden aan de vereisten.

Hierna ben ik wel even klaar met deze draad. Blijkt toch lastig om zelfs milde kritiek te geven op Behringer zonder op lange teentjes te trappen.
Interpreter ik dan goed dat je volgens de licentie niet van open source naar gesloten model mag gaan?

Back