Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Ik vind hem niet verkeerd klinken hoor!
Zeker rond het 8:30 punt, waar hij met de filter aan de slag gaat. Die klinkt in mijn oren wel vrij spot-on.
In deze video klinkt ie inderdaad een stuk beter dan de NAMM videos van vorige week.
En hier hoor ik zeker de juno klank in terug

Viel me wel op de hij halverwege de video met de resonantie speelt en niet verder gaat dan ~50%.
Ben zeer benieuwd naar de eerste gebruikersvideo's waarin men echt ermee gaat spelen, zoals de video van @Emanuel23

Ik blijf ook bij mijn eerste mening. Ik heb vaak ook het idee bij dit soort clones is dat je vaak wel een paar geluidjes kan na bootsen maar zodra je aan de knoppen gaat zitten het meteen door de mand valt. En zoals iemand anders hier ook al eerder opmerkte, zet de resonance eens op 10 of 9 en doe dan eens een filter sweep. Dan hoor je zelfs zonder enige voorkennis dat het niet 2 dezelfde apparaten zijn.

Maar het maakt mij persoonlijk ook helemaal niks uit. Ik ben hier niet om Behringer te bashen, sterker nog, ik vindt het wel tof dat zij dit doen voor mensen met een kleine beurs. Maar als je in je verkooppraatjes aangeeft dat het een clone is van iets verwacht ik ook dat het 1 op 1 hetzelfde is en dat is het eigenlijk nooit op een paar uitzonderingen nagelaten (Denk bijv aan DINSYNC RE series)

Ik heb dat idee ook bij de klonen.
De sweetspots zijn vaak meh. Besparingen op adc en calibratie en dergelijke.
Maar het blijven synths en daar kun je prima sounds op maken.

Als mensen zeggen dat iets als een generieke polysynth klinkt, is het eerste wat ik denk "ah, een Juno?" Ik heb de Juno-magie nooit helemaal begrepen.
Ben wel benieuwd naar vergelijkingsvideo's die ongetwijfeld zullen volgen. Moet zeggen dat ik het toch vaak moeilijk vind een synth te beoordelen als je hem niet zelf bespeelt.
De looks zijn matig vergeleken met een echte Juno, maar ik ken lelijkere synths...
Grootste aantrekkingskracht voor mij zijn de UI en hopelijk goede prijs-kwaliteitverhouding.

Ik begreep de Juno magie ook niet zo. Ik had een jx3p, fijn!

Toen een juno 6 ernaast. 1 arpje aangeslagen. Magic. Klinkt gewoon dik, organisch en toch mooi in polyfone patches.

Niet zoals een memorymoog dik klinkt met 3 emmers boventonen, maar dikke room. Wat mij betreft 1 van de synths met echt vintage magic.

Heel veel van de dikke, akoestisch klinkende plucks bij Enya zijn ook Juno 60. Carribean blue, Storms in Africa, Boadicea... Op zich redelijk simpele klanken, maar met maximale impact.

De juno 6/60 zit bij mij wel in de top 3 polysynths. Erg mooie klank, past goed in de mix (6 nog iets beter door hpf), reageert erg goed op fx en weinig slechts uit te krijgen. Zal ook wel komen doordat veel muziek in mijn jeugd met oa een juno is gemaakt dus een nostalgisch herkenbare klank heeft.

Even hijacken. ik heb vandaag mijn RD-9 binnen en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk als voormalige 909 eigenaar.
De kick sectie is helemaal perfectie, geen origineel die daar tegenop kan.
Erg blij mee :okdan:

Is geen hijack toch, elke behringer is hier welkom :D

Zoon van een vriendin heeft sinds kort ook de RD9 en we hebben laatst op een verjaardagsfeestje samen een 90s techno\hardcore jam gedaan en dat klonk Idd meer dan prima en werkt lekker snel. Oversturen op de mixer klonk oerhollandsch

Recentelijk weer wat Behringer synths aangeschaft - deels geïnspireerd door aankoop van een Niftykeyz, waar die racks zo mooi inpassen. Ik had al ervaring met de Behringer clones van de minimoog, octave cat, odyssey, ms-20 en monopoly. Nu zijn daar bijgekomen de pro-600, sh-101, sh-5 en wat modulair spul (system-100 kloon en Surges). Ik kan er vrij weinig negatiefs over zeggen. Het zijn allemaal fantastisch klinkende synths en ze klinken zeker niet allemaal hetzelfde. Het enige probleem is dat je gewoon teveel koopt in plaats van je goed te verdiepen in een synth. Het voordeel is dan weer dat je zonder risico een synth kan proberen om te kijken wat je ligt. Zo vind ik de odyssey, k-2 en ms-1 heel bijzondere synths, maar merk ik ook dat ik er steeds dezelfde geluiden uithaal. Bij de andere synths heb ik dat veel minder. (Heb ook de nodige slechte ervaringen met andere soorten Behringer producten, maar de synths zijn fantastisch.)

In 1973 kocht ik een Roland SH-1000 voor F 2300 in Rotterdam.

Japanners aapten in die tijd alles na.

Globaal webpictogram
Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_SH-1000
Roland SH-1000
Dit is trouwens wel weer een unieke synth. Klinkt bijzonder, en oogt anders dan de Amerikaanse synths uit die tijd.
Vaak leidt jatten tot nieuwe dingen, zoals bij Roland. (Bij Behringer zie ik dat nog niet 1-2-3 gebeuren, maar dat maakt de producten niet per se slechter.)

Back