Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat Behringer commercieel niet zoveel belang heeft bij het ontwikkelen van "flagships". De kleine doosjes verkopen binnen hun doelgroep waarschijnlijk beter, en ze hebben er minder R&D en minder complexe productlijnen voor nodig. Bovendien zijn goedkope doosjes sneller impulsaankopen.Die grote synths komen niet hard.
Ik denk dat Behringer commercieel niet zoveel belang heeft bij het ontwikkelen van "flagships". De kleine doosjes verkopen binnen hun doelgroep waarschijnlijk beter, en ze hebben er minder R&D en minder complexe productlijnen voor nodig. Bovendien zijn goedkope doosjes sneller impulsaankopen.
Veel fabrikanten ontwikkelen juist eerst een flagship en leiden vanuit dat platform vervolgens de goedkopere modellen af. Bij Behringer lijkt 't andersom te gebeuren.
Oh ja, er zijn wel een paar uitzonderingen inderdaad, maar de grote berg die ze verkopen betreft toch kleine machines in het segment van 50-500 euro.Met de Deepminds en UB-Xa doen ze het toch heel aardig.
Had wel half verwacht dat ze in lijn en met de formfactor van de UB-Xa meer en sneller iets anders zouden doen, zoals met 'hun' recente drumbakken.
Ja er waren wel ooit Behringer gitaren, maar volgens mij is dat al een flinke tijd geleden (-edit- tot 2010 als ik het internet mag geloven).Maakt Uli al gitaren ? Tijd voor een "Bender"![]()
Nou, doe mij maar een grote versie van de JT-4000m aub !!!! Ik koop hem gelijk !Ik denk dat Behringer commercieel niet zoveel belang heeft bij het ontwikkelen van "flagships". De kleine doosjes verkopen binnen hun doelgroep waarschijnlijk beter, en ze hebben er minder R&D en minder complexe productlijnen voor nodig. Bovendien zijn goedkope doosjes sneller impulsaankopen.
Veel fabrikanten ontwikkelen juist eerst een flagship en leiden vanuit dat platform vervolgens de goedkopere modellen af. Bij Behringer lijkt 't andersom te gebeuren.
En Fender heeft dat heel slim gedaan ze hebben een klein bedrijf aangeklaagd waarvan ze al bijna zeker wisten dat die toch niet in de rechtbank zou komen. En ze hebben dus ook geen verweer gekregen en dus gelijk gekregen in de eu. En nu dreigen ze met deze uitspraak in de hand andere bedrijven die de Stratocaster vorm hebben. Dit zou dus ook zo bij diverse synths kunnen gebeuren dit idee erachter. En vooral bij Behringer.'Grappige' plot twist: Fender gaat na decennia niets doen ineens handhaven op de Stratocaster body en dreigt alle gitaarbouwers die kopieën bouwen de moeder te sueën, tot groot ongenoegen van 'de community'.
![]()
Beroemdste elektrische gitaar ter wereld 'mag niet meer worden nagemaakt'
De Amerikaanse waarschuwingsbrief aan Europese bedrijven zorgt voor ophef. Gitaarbouwers en klanten voorspellen rechtszaken in Fenders grootste markt, de VS.nos.nl
Behringer is wel GROOT en Uli is een vos. Iedereen weet dat. Ik zie geen groot drama komen. Zowel dan koop ik nog even alle behri synths op.En Fender heeft dat heel slim gedaan ze hebben een klein bedrijf aangeklaagd waarvan ze al bijna zeker wisten dat die toch niet in de rechtbank zou komen. En ze hebben dus ook geen verweer gekregen en dus gelijk gekregen in de eu. En nu dreigen ze met deze uitspraak in de hand andere bedrijven die de Stratocaster vorm hebben. Dit zou dus ook zo bij diverse synths kunnen gebeuren dit idee erachter. En vooral bij Behringer.
Hij keek naar de efficiënte, modulaire productietechnieken uit de auto-industrie. Hierdoor ontwierp hij gitaren met losse, makkelijk te vervangen onderdelen. Als elektrotechnicus haalde hij zijn inspiratie voor circuits en ontwerpen uit technische naslagwerken, niet uit de muziekwereld.En naar wie heeft Leo Fender gekeken?

Het is inderdaad een merkwaardige uitspraak. Het zou me niets verbazen als deze in een nieuwe zaak ook weer van tafel wordt geveegd. Als je tientallen jaren kopieën duldt en bedrijven daar hun tooling / parts op hebben ingericht kun je dat niet ineens verbieden lijkt me, dan had je er toch echt eerder bij moeten zijn. Ik verwacht nog wel wat juridisch gedoe voordat er een definitieve uitspraak is. Veel vooral kleinere bouwers zullen zich echter liever niet aan zo'n proces wagen verwacht ik, want Fender heeft hele diepe zakken en dat kan zulke zaken jaren laten slepen en héél duur maken.Ik snap niet hoe Fender de zaak heeft kunnen winnen.
Heb begrepen dat ze een kleine speler heeft aangeklaagt die niet op is komen dagen.
Maar goed... Ik snap niet hoe zo een heel oud ontwerp nu ineens weer beschermd kan zijn.
Veel vooral kleinere bouwers zullen zich echter liever niet aan zo'n proces wagen verwacht ik, want Fender heeft hele diepe zakken en dat kan zulke zaken jaren laten slepen en héél duur maken.