Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

1776668447435.png

Die grote synths komen niet hard.
Ik denk dat Behringer commercieel niet zoveel belang heeft bij het ontwikkelen van "flagships". De kleine doosjes verkopen binnen hun doelgroep waarschijnlijk beter, en ze hebben er minder R&D en minder complexe productlijnen voor nodig. Bovendien zijn goedkope doosjes sneller impulsaankopen.

Veel fabrikanten ontwikkelen juist eerst een flagship en leiden vanuit dat platform vervolgens de goedkopere modellen af. Bij Behringer lijkt 't andersom te gebeuren.

En een kleine teaser zal ook sneller tot 2 aankopen leiden als je wilt updaten van je miniversie naar een groter model in plaats van omgekeerd?

Ik denk dat Behringer commercieel niet zoveel belang heeft bij het ontwikkelen van "flagships". De kleine doosjes verkopen binnen hun doelgroep waarschijnlijk beter, en ze hebben er minder R&D en minder complexe productlijnen voor nodig. Bovendien zijn goedkope doosjes sneller impulsaankopen.

Veel fabrikanten ontwikkelen juist eerst een flagship en leiden vanuit dat platform vervolgens de goedkopere modellen af. Bij Behringer lijkt 't andersom te gebeuren.

Met de Deepminds en UB-Xa doen ze het toch heel aardig.

Had wel half verwacht dat ze in lijn en met de formfactor van de UB-Xa meer en sneller iets anders zouden doen, zoals met 'hun' recente drumbakken.

Met de Deepminds en UB-Xa doen ze het toch heel aardig.

Had wel half verwacht dat ze in lijn en met de formfactor van de UB-Xa meer en sneller iets anders zouden doen, zoals met 'hun' recente drumbakken.
Oh ja, er zijn wel een paar uitzonderingen inderdaad, maar de grote berg die ze verkopen betreft toch kleine machines in het segment van 50-500 euro.

Bij de Behringer Wing begonnen ze wel met het flagship, om daar vervolgens de compactere modellen (Compact/Rack) van af te leiden. Maar dat ding was dan ook een stuk innovatiever dan de meeste synths die ze gemaakt hebben.

'Grappige' plot twist: Fender gaat na decennia niets doen ineens handhaven op de Stratocaster body en dreigt alle gitaarbouwers die kopieën bouwen de moeder te sueën, tot groot ongenoegen van 'de community'.

Maakt Uli al gitaren ? Tijd voor een "Bender" :mega:

Maakt Uli al gitaren ? Tijd voor een "Bender" :mega:
Ja er waren wel ooit Behringer gitaren, maar volgens mij is dat al een flinke tijd geleden (-edit- tot 2010 als ik het internet mag geloven).

Laatst gewijzigd:

Nou, doe mij maar een grote versie van de JT-4000m aub !!!! Ik koop hem gelijk !

'Grappige' plot twist: Fender gaat na decennia niets doen ineens handhaven op de Stratocaster body en dreigt alle gitaarbouwers die kopieën bouwen de moeder te sueën, tot groot ongenoegen van 'de community'.

En Fender heeft dat heel slim gedaan ze hebben een klein bedrijf aangeklaagd waarvan ze al bijna zeker wisten dat die toch niet in de rechtbank zou komen. En ze hebben dus ook geen verweer gekregen en dus gelijk gekregen in de eu. En nu dreigen ze met deze uitspraak in de hand andere bedrijven die de Stratocaster vorm hebben. Dit zou dus ook zo bij diverse synths kunnen gebeuren dit idee erachter. En vooral bij Behringer.

Ja, met de kans dat iedereen nu schijt op Fender, met z’n veel te dure ‘exclusieve’ lijnen. Wat een ongelofelijke sukkel, die rechter. Dit zou je in het VK verwachten.

Ja jongens, nu allemaal je Studio One opzeggen (ik ook) om onze gitaristenvrienden te steunen!

Ik heb pas nog Fender draadloze gitaarpluggen gekocht, Voel me nu een beetje hetzelfde als toen ik naar het Songfestival keek.

En Fender heeft dat heel slim gedaan ze hebben een klein bedrijf aangeklaagd waarvan ze al bijna zeker wisten dat die toch niet in de rechtbank zou komen. En ze hebben dus ook geen verweer gekregen en dus gelijk gekregen in de eu. En nu dreigen ze met deze uitspraak in de hand andere bedrijven die de Stratocaster vorm hebben. Dit zou dus ook zo bij diverse synths kunnen gebeuren dit idee erachter. En vooral bij Behringer.
Behringer is wel GROOT en Uli is een vos. Iedereen weet dat. Ik zie geen groot drama komen. Zowel dan koop ik nog even alle behri synths op.

Gitaren van Fender worden in Mexico door Mexicanen gemaakt. Gitaren van Fender worden in Amerika door Mexicanen gemaakt.

En naar wie heeft Leo Fender gekeken?
Hij keek naar de efficiënte, modulaire productietechnieken uit de auto-industrie. Hierdoor ontwierp hij gitaren met losse, makkelijk te vervangen onderdelen. Als elektrotechnicus haalde hij zijn inspiratie voor circuits en ontwerpen uit technische naslagwerken, niet uit de muziekwereld.

En verder kon hij zelf niet eens gitaar spelen. :D

Ik snap niet hoe Fender de zaak heeft kunnen winnen.
Heb begrepen dat ze een kleine speler heeft aangeklaagt die niet op is komen dagen.
Maar goed... Ik snap niet hoe zo een heel oud ontwerp nu ineens weer beschermd kan zijn.

Het is al best lang zo dat Chinese kopieën van electrische gitaren erg goed zijn.
En ook dat moderne Fenders voor veel geld en soms gewoon echt niet goed zijn.
Hetzelfde geld voor die kopieën.
Waar het hit en mis is.
Soms heb je een goede soms niet.

Maar moderne productie technieken hebben er iig voor gezorg dat gitaren nu met veel kleinere tollerantie worden gemaakt, en goedkoper.

Heb zelf een cheapo Ibanez van 450 euro.
De nek is goed maar kreeg hem in slechte staat van Thoman aangeleverd.
Heb toen zelf de gitaar, geintoneerd, nieuwe elementen op gezet en onlangs nog een correctie aan de brug gemaakt.
Voor het geld is het een goede gitaar, die goed intoneerd, lang in tune blijft, en een fijne nek heeft.
Heb onlangs nog een correctie aan de nek gedaan.

Maar goed als advies, koop geen gitaar via het web.
Ga naar een retailer en probeer meerdere vandezelfde gitaar todat je er 1 vind die het lekkerst speelt.

Ik snap niet hoe Fender de zaak heeft kunnen winnen.
Heb begrepen dat ze een kleine speler heeft aangeklaagt die niet op is komen dagen.
Maar goed... Ik snap niet hoe zo een heel oud ontwerp nu ineens weer beschermd kan zijn.
Het is inderdaad een merkwaardige uitspraak. Het zou me niets verbazen als deze in een nieuwe zaak ook weer van tafel wordt geveegd. Als je tientallen jaren kopieën duldt en bedrijven daar hun tooling / parts op hebben ingericht kun je dat niet ineens verbieden lijkt me, dan had je er toch echt eerder bij moeten zijn. Ik verwacht nog wel wat juridisch gedoe voordat er een definitieve uitspraak is. Veel vooral kleinere bouwers zullen zich echter liever niet aan zo'n proces wagen verwacht ik, want Fender heeft hele diepe zakken en dat kan zulke zaken jaren laten slepen en héél duur maken.

Veel vooral kleinere bouwers zullen zich echter liever niet aan zo'n proces wagen verwacht ik, want Fender heeft hele diepe zakken en dat kan zulke zaken jaren laten slepen en héél duur maken.

Ben benieuwd, ik heb een Pacifica van 20 jaar oud da's een stratocaster model van Yamaha maar als je het hele bedrijf overziet is dat een multinational en die zullen een goede juridische afdeling hebben dus die houden het wel even vol met Fender, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Ik kan me niet voorstellen dat Fender dit gaat rondkrijgen want als je alle bedrijven bij elkaar neemt die een soort stratocaster model maken, dat zijn er heel wat.

Laatst gewijzigd:
Back