[Techno] Hurling Echos

Hi Mark, deze track vind ik super, echt heel gaaf. Je mix zou op zich inderdaad nog wel wat bruter kunnen, past wel bij dit soort techno-voer, maar ik vind hem nu ook al heel goed klinken.

Wel ben ik uiteraard nu heel benieuwd wat dan je nieuwe aanpak is? Kan je daar iets over vertellen?

Laatst gewijzigd:
Hi Mark, deze track vind ik super, echt heel gaaf. Je mix zou op zich inderdaad nog wel wat bruter kunnen, past wel bij dit soort technovoer, maar ik vind hem nu ook al heel goed klinken.

Wel ben ik uiteraard nu heel benieuwd wat dan je nieuwe aanpak is? Kan je daar iets over vertellen?

Ik gebruikte een reference track nadat ik een idee had opgebouwd.
Nou lijkt de track totaal niet totaal niet op het voorbeeld qua elementen.
Maar heb ik wel de tijdlijn veel gebruikt.

Daarnaast maak ik het mezelf veelste moeilijk met elementen uitkiezen en onderwaardeer ik mijn eigen midi stukjes best zwaar.

Als voorbeeld: het vocaal sampletje vind ik zelf niet eens mooi maar ik wist dat het erbij zou passen.
Mijn nieuwe aanpak, meer dingen proberen, meer lak hebben en niet bang zijn om het een en ander te misbruiken.

Het ruwe mixen is mij nog niet weggelegd.
Denk dat dit al fout gaat bij de sample keuze.

Hey Mark :)

Voor te beginnen, het is een heel mooi beginsel :D

Nu zou ik, als ik jou was, die scherpe hihat/snare variëren, want die werkt enerverend op me.. Dan het geheel zou ik ook variëren.. Eens van "main-theme" veranderen ofzo.. Persoonlijk vond ik hem wat lang en dus ook redelijk eentonig.. Maar dat is altijd zo bij de eerste pre-track.

Veel succes ermee, groetjes.

Gloomy.

Hey Mark,

nou bij mijn cheap ass logitech pc speakers met subwoofer klinkt ie lekker boomy hoor.
De low end komt knalt wel.
De hihat vind ik alleen wat op de achtergrond , had die liever lekker crispy gehad wat meer high frequencies...dat lijkt nu wat meer gecut met filter.
Maar goed dat is een kwestie van smaak.
Als je wat meer agressie wil kan je bv beetje distortion zetten op de kick maar dan krijg je misschien wat meer hardcore sound, je kunt het het iig proberen kijken of het wat is.
Veel fun met verder uitwerken....nice track.

Greetz,

Just a dude

Ik gebruikte een reference track nadat ik een idee had opgebouwd.
Nou lijkt de track totaal niet totaal niet op het voorbeeld qua elementen.
Maar heb ik wel de tijdlijn veel gebruikt.

Best een goed idee eigenlijk, ga ik misschien ook eens proberen!

Daarnaast maak ik het mezelf veelste moeilijk met elementen uitkiezen

Je bedoelt het uitkiezen van samples om je nummer mee op te bouwen?

en onderwaardeer ik mijn eigen midi stukjes best zwaar.

Bedoel je dat je eerder samples gebruikt ipv je eigen gemaakte midi stukjes?

Als voorbeeld: het vocaal sampletje vind ik zelf niet eens mooi maar ik wist dat het erbij zou passen.
Mijn nieuwe aanpak, meer dingen proberen, meer lak hebben en niet bang zijn om het een en ander te misbruiken.

Je nieuwe aanpak lijkt mij dik in orde!

Het ruwe mixen is mij nog niet weggelegd.
Denk dat dit al fout gaat bij de sample keuze.

Ja als je echt voor een hele rauwe sound wil gaan dan zou je inderdaad waarschijnlijk al moeten beginnen met rauwere samples. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat jij wellicht -net als ik- ook wel echt van een hifi sound kwaliteit houdt. En als dat bij jou inderdaad ook het geval is, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het voor jou dan ook vaak best lastig zal zijn om voor duidelijk gedistorte sounds te kiezen.

Bij mij wringt mijn verlangen naar een bepaalde rauwheid in ieder geval altijd behoorlijk met mijn verlangen naar een hifi kwaliteit en wint vrijwel altijd het laatste! :engel:

Dit stukje tik ik alleen omdat ik een melding krijg dat mijn bericht minstens 3 tekens dient te bevatten, haha! Zal wel liggen aan het feit dat ik binnen een quote heb geantwoord...

Hey Mark,

Kijk zo hoort een stevige solide techno track te klinken! Die "eentonige" hh/snare stoort mij dan weer niet (volgens mij heeft Adam Beyer daar ook wel een handje van :P)! Keep it up!

Bedankt iedereen!
Ik heb nog wat tips gekregen, de kick mag wel wat meer dreunen/knocken.
Daarnaast ga ik nog kijken voor wat stabs en een soort van lead.

Denk dat de mix verder prima is zo!
Gister tracks gevonden met de zelfde mix style, dus prima.

Ik vind hem ook lekker, maar ben het ermee eens dat die hats wat scherper mogen.

Volgens mij hoeft er ook niet veel meer bij, als je wat meer varieert met de hats. Misschien een keer een paar maten een 909 ride erin ofzo?

En ik zou hem zelf 5 bpm sneller maken.

Hoi Mark,

Ik heb even aandachtig zitten luisteren.
Wat betreft dat je hi-hat wat scherper man zou ik persoonlijk niet doen. Wel een 808/606 hatje 16e nootjes ofzo ervan toevoegen voor de variatie tussen 10kHz-16kHz zou wel kunnen, dat plekje is nog vrij om er toch ietwat frisheid aan te geven.

Wat betreft de sub, ik zou er niet eens meer sub bij doen, zo laten. De sub wordt perfect mooi gecut onder de 40Hz. Misschien iets scherper afronden nog in combinatie met een linear phase zou de mix nog beter maken. Ik kan me voorstellen dat de speakers dat toch net iets fijner vinden, hier rommelt het ergens wat niet helemaal lekker is. In de mastering stage kun je vervolgens daarna makkelijk de 60Hz boosten om het wat meer pompender te krijgen.

Qua lengte vind ben ik het met Gloomer wel eens dat ie wat lang duurt.

Verder...lekker donkere track, keep up the good work.
Ik ben je aan het volgen op SC!

Heel erg techno. Eentonig, en dat is fijn voor dit soort muziek, en toch gebeurt er genoeg op de achtergrond.

Heb dat zelf ook wel gedaan, een track als referentie er naast. Doe het soms nog, even kijken wat andere track wel hebben wat de mijne niet heeft. Heb hierdoor aardig wat voorderingen gemaakt.

Mooie track, referentie track van Drumcode? Eigenlijk mis ik alleen een toffe lead sound om het af te maken.

Bedankt voor de grote hoeveelheid reacties!
Er mag inderdaad wel wat meer gebeuren mocht ik deze track meer all-round maken.
Er gebeurt best weinig, ik ga denk nog een acid lijn toevoegen.
Aan de andere kant zal deze wel goed werken als een soort "dj-tool".
De kick veranderen is het enige dat vast staat voor nu.

De referentie heb ik alleen gebruikt voor de arrangement en het was geen Drumcode plaat.
Ik heb inmiddels al bijna een nieuwe plaat af (ik laat projecten meestal een tijd rusten tussen de feedback door).
Deze heeft meer syntheses die ik zelf in geprogrammeerd heb!

Nogmaals ontzettend bedankt iedereen!

Lekkere plaat Mark! Mooie subtile dingen erin... Ben het met Kobuz eens dat een subtiele lead niet zou misstaan...

Je hebt 'm nu toch echt wel te pakken, die stevige techno sound waar je al een tijdje naar op zoek was. Superlekker deze track, ik heb 'm voluit geknald in de woonkamer/studio.

Ow, ik had deze versie nog niet gehoord, vrees ik..

Top-plaatje man.. lekker hoor.. magnifieke effecten..

Haha, dat monstergeluid.. die inspiratie bij Gloomer gehaald toevallig ? :P

Goed zo Mark, doe zo verder man.

Grtjs,

Gloomy.

Back