jupiter 4 kapot

Q-bus

een nul
Ik weet niet hoe het kan maar ik wou een jack in mijn jupiter doen en toen klapte de stroom eruit.. in het hele huis en deed t daarna niet meer.
Hij gaat wel aan maar het lfo lampje reageert niet meer op de schuif en er komt geen geluid meer uit.;{

Iemand een idee of dit te fixen is of kan ik m beter naar de sloop brengen.

Gr, Bart

Zo te horen klapte de aardlek eruit of heb je maar één stop in huis?

In welke in-/uitgang stopte je de jack precies?

Wat zat er aan de andere kant van die jack die je erin stopte?

Ik heb even geen idee wat de oorzaak precies is, maar waarschijnlijk is er een zekering in de JP-4 gesprongen. Even openmaken dus en kijken of je bij de voeding een zwartgeblakerde zekering tegenkomt.

Grappig dat jij als eertse reageert, BOEM-tsjak.........................8o)

naar de reperateur brengen (alles is te maken)
voorstel:
music service center te beegden (tussen weert en roermond)
telefoon:0475-572033

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Zo te horen klapte de aardlek eruit of heb je maar één stop in huis?

In welke in-/uitgang stopte je de jack precies?

Wat zat er aan de andere kant van die jack die je erin stopte?

Ik heb even geen idee wat de oorzaak precies is, maar waarschijnlijk is er een zekering in de JP-4 gesprongen. Even openmaken dus en kijken of je bij de voeding een zwartgeblakerde zekering tegenkomt.

Thanx voor je antwoord.

Ik heb m open gemaakt en de zekeringen lijken nog goed te zijn..
Aan de andere kant zat mijn soundcraft en ik deed de jack in de output.
misschien dat je er wat aan hebt.

Gr, Bart

je zegt dat hij wel aan gaat, hoe zie je dat dan als de lfolamp het niet meer doet en er ook geen geluid uitkomt?
het klinkt alsof er ergens iets is doorgeslagen, met de gegevens die we nu hebben kan het nog vanalles zijn (voeding, intern andere electronica). belangrijk is nu diagnostiseren dus wat doet hij wel nog en wat niet meer?

dit doet ie

dit doet ie

nou hij gaat aan geeft geen geluid (alleen hele zachte tikjes als je op de toetsen drukt) en het lfo lampje brand wel maar geeft een soort hele langzame lfo aan en zit ik aan de frequentie schijf dan reageert die daar niet op.
Meer doet die helaas niet.

Gr, Bart

He Qiep, ik denk dat er wel iets is opgeblazen. Vraag is wat. Wel gek dat de zekeringen niet stuk zijn. Ik heb 2x zoiets gehad met 2 verschillende computers. De eerste keer zette ik een computer aan, en batst de aardlek eruit. Toen was alleen het moederboard stuk. De tweede keer deed ik de stekker in het stopcontact (dus nog niet eens aan!!) een twee harde knallen volgden. Ditmaal bleek de voeding te zijn opgeblazen. In beide gevallen viel de schade mee, moederboard of voeding vervangen.

Hieruit volgt dus dat er van alles stuk kan zijn, dus ik zou hem toch maar naar een reparateur brengen........................

ben ik het mee eens, ben benieuwd wat het precies is ("n chipje ergens kapot en nog wat kleine onderdeeltjes??)
in ieder geval is bijna alles wel te maken, meestal is het arbeidsloon het duurste. maar ja een goede reparateur kan heel wat doen in 1 1/2- 2 uur. ik zou hem in ieder geval niet naar de muziekwinkel op de hoek brengen, want dan krijg je hem waarschijnlijk slechter terug dan je hem gebracht hebt (ik weet niet precies waar je woont,maar dat maakt niet uit het was bij wijze van spreke)
misschien is het ook handig als je hem dan even helemaal laat schoonmaken /afregelen en nakijken. als hij toch open is .., en daarna kan hij weer jaren onbezorgd mee

hoe kan je nou een synth opblazen met een simpele line jack kabel ?
ik snap dat niet .. volgens mij kon er zlfs geen 48 volt op kunnen staan ivm phantoom voeding maar misschien vergis ik me ...

je zekeringen zullen niet zo snel stuk gaan als ie is opgeblazen door een audio output
volgens mij vangen zekeringen alleen klappen op die uit de stroom toevoer kunnen komen

anyway succes .. misschien dat iemand anders je hier kan helpen

Back