Hoe verlicht ik scherm TR 707 ?

Hmm ja zijn er truuken voor zoiets? ik zou m'n R8 ook graag backlighten :eureka:

Ja zoiets moet het zijn...maar het probleem is denk ik dat die lcd's waar je die foil kan replacen er op gemaakt zijn. Dat zijn doorzichtige lcd's waar die backlight achter komt. Hoe dat zit bij standaard lcd's weet ik niet, dat grijze vlak is een soort spiegeltje ofzo, en dat kan ook vastzitten aan de lcd...

Wat ik wel gevonden heb:

r8mk2.jpg

r8mk2-screen1.jpg

r8mk2-screen2.jpg

:halleluja ik vraag me af hoe ze dit gedaan hebben...ik zal ze eens een mailtje sturen voor info.
Hij stond hier te koop:
http://smasher.suspicious.org/gear/

van de 707 kan ik zo snel niks vinden, kzal straks nog eens loos gaan met google, als ik tijd heb

Maar wat je al niet tegenkomt op zo'n google speurtocht...een gemodde Andromeda gemaakt van een beta-versie van het frontpanel, genaamd Aurora :{

je kunt van die folietjes kopen die je achter een LCD kan plakken. Alleen zijn ze niet gemakkelijk te krijgen volgens mij. Ik heb ze wel is bij Conrad gezien btw..

Origineel geplaatst door Ionide
Hmm ja zijn er truuken voor zoiets? ik zou m'n R8 ook graag backlighten :eureka:

Datzelfde dacht ik ook gelijk, gelijk zoeken dan maar, want dat zou ideaal zijn. Als je dan ook nog eens zelf mooie kleurtjes kunt bepalen is het helemaal leuk :D

Grappig, was ook al een tijdje bezig met die gedachte!
Heb toevallig verleden week mijn S900 via: www.backlights.co.uk
vervangen, die t weer goed doet.

Als je zo'n El-foil in een TR-707 gaat plaatsen moet er ook een inverter
in worden gezet, dit is zeg maar de voeding van de El-foil, het
Voltage wat hij afgeeft kan wel tot zo'n 100Volt oplopen, dus ben
benieuwd of dit op een veilige manier kan, en of de voeding dit
ook kan trekken.

Trouwens bij :www.backlights.co.uk maken ze El-foils op maat, dus dat is
het probleem niet, en shipping is "gratis" of bij de prijs inbegrepen zoals je wilt.
Btw was voor de S900 E29,- kwijt, in heel veel kleuren mogelijk, van groen
tot rood tot oranje enz.

Ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft, wbt de 707?

Michael.

Tja heb wel wat bij Conrad gevonden HIERO maar volgens mij zijn dat bepaalde maten en ik weet er zelf niets van dus of je dit zelf kan veranderen OF dat je via Conrad andere maten aangeleverd kunt krijgen...

Okeey, ik heb gister moed verzameld en m'n R8 opengesloopt, en een en ander bekeken. Ook heb ik een mail gehad van die gozert van dat ding in die foto's hierboven:

> Some time ago you sold a Roland R8mk2 with a backlighted display. I was
> very impressed bij the pictures of this machine. I own a R8mk2 myself
> and am interested in modding it to backlight the display, but without
> some guidelines i'd rather not start breaking things. Is it possible
> that you could provide me information about who did this mod, or where i
> could find more information about it?
======================================

the mod was done by me, and it costs $350 to have your machine modded. i
used to be able to do it in several colors, but most of them are no longer
available... i have to check what colors are left....

...atom

Niet echt behulpzaam, volgens mij ruikt hij geld...ik doe het lekker zelf wel :doei:

Het goede nieuws: zo moeilijk is het niet :)

Het is een lcd van Sharp, met een custom Roland patroontje erop. Onder het glas is ruimte voor een backlight, deze moet dan 3.5x16 cm groot zijn. Wel moet je de spiegelde sticker die tegen de onderkant aanzit weghalen, anders heeft die backlight weinig nut natuurlijk. Omdat die sticker nogal goed vastzit en een beetje fragiel is, is er geen weg meer terug als je eenmaal aan het pulken bent (of je moet er een nieuwe sticker op plakken). Ik moet dus wel doorgaan nu :engel:

Als er meer mensen zijn die iets dergelijks willen gaan doen kunnen we mischien in 1 bestelling een aantal backlights halen bij http://www.midi-rakete.de/ger/masse.htm (thnx bambam voor de tip) of anders bij http://www.backlights.co.uk/

Als ik aan de slag ga zal ik een fotoreportage met stappenplan maken :eureka:

Laatst gewijzigd:
Even een kleurenimpressie gemaakt om een idee te krijgen...ik ben er nog niet helemaal uit namenlijk...

groen...

Attachments

• r8mk2_green.jpg
    r8mk2_green.jpg
    84,9 KB · Bekeken: 95
oranje...

Attachments

• r8mk2_orange.jpg
    r8mk2_orange.jpg
    85,4 KB · Bekeken: 106
wit...

Attachments

• r8mk2_white.jpg
    r8mk2_white.jpg
    85,2 KB · Bekeken: 102
en blauw...

Attachments

• r8mk2_blue.jpg
    r8mk2_blue.jpg
    84,2 KB · Bekeken: 112
M'n R8mkII is binnen, en heb je bewerkte foto's bekeken ... ik ga voor de groene (aangezien m'n DIY NielMachine voor het grootste gedeelte groene verlichting zal hebben).

Als er gelijk een TR 707 matrix display foil bij geplaatst kan worden schiet het al op met de bestelling :)

Even kijken of ik nog meer heb .... alpha juno 2 display? die kan ik amper meer zien qua verlichting (lcd letters wel), maar vraag mij af of die uberhaupt verlichting heeft .... Op zich niet echt nodig en gezien de uiterlijke staat waarin die verkeerd (gaar) ook niet lonend.

Voor mij dus bij deze:

1. R8mkII display groen
2. TR 707 Matrix display groen

(wat gaat dit grapje ongeveer kosten ? € 65 ?)

Lijkt mij handig om iemand met een BTW (VAT) nummer de bestelling te laten plaatsen, scheelt weer wat .....
Ik heb er iig twee ..... 8) maar ben weer niet bekend met creditcards en paypall .....

Laatst gewijzigd:
Ik heb net mail terug gehad van backlights.co.uk:

hi
i can supply you with a panel of the size you mention and a pacel inverter for $45.99 (which is a discounted rate and includes shipping).I have done a similar thing to my Boss DR660 . I have a seperate DC power supply coming in to the machine and have also fitted a switch , so you can turn on or off to conserve the life of the panel.It is very easy to wire up the inverter to an external power supply and el panel.If you are interested,please forward the funds to my paypal account robinives@backlights.co.uk and ill get them sent off the same day.ill include a wiring diagram as well if you require.If you use paypal just include a short note , i will remember who you are though.any chance you could take a few photos of the installation for me and send via e-mail ?
best regards,
robin ives

----- Original Message -----
From: Marnix
To: webmaster@backlights.co.uk
Sent: Friday, November 28, 2003 11:38 AM
Subject: Roland R8 Backlighting

Hello,

I'm the owner of a Roland R8 drum machine. These machines normaly don't have backlit displays, but after I saw these pictures I decided to add a backlight to my R8 also.

http://smasher.suspicious.org/gear/r8mk2.jpg
http://smasher.suspicious.org/gear/r8mk2-screen1.jpg
http://smasher.suspicious.org/gear/r8mk2-screen2.jpg

Yesterday I opened my machine to take a look at the display. its seems te be possible to place a electro-luminescent panel behind it, the space is there. A rough measure tells that the panel should be 3.5cm high and 16cm wide. After pulling off the reflective sticker that is stuck to the bottom it should look like a charm. But it should work too. Als the R8 is not backlit by default, there is no inverter or means to connect them available. Do you think is is possible to get this working bij soldering the P5 invertor to an elecric lead coming into the R8? And what would be the price of a panel measuring 3.5x16cm?

Thanx in advance for you information,

Murx Cedarstorm

Ik zal ook nog even een offerte vragen bij midi-rakete, mischien zijn die wel goedkoper, wie weet...

ow net nog een mail:

hi
forgot to add, please specify a colour if you order (red ,blue,orange,yellow/green or white )
best regards,
robin ives www.backlights.co.uk

Ik vraag me alleen af waarom yellow/green 1 kleur is...mischien is het niet zo groen als in mijn fotosoepsel?

Back