Ouder nummertje weer eens eens onder handen genomen

Dozart

Ouwe rot
Ouder nummertje van me naar m'n huidige 2018 niveau aangepast. :)

Beetje een lange zit; nummer duurt maar liefst 10:22 (eerst 11:11 haha), maar hij is niet saai, beloofd. :koffie:
Wat vinden jullie ervan? Nog op- of aanmerkingen?

Qua stijl vind ik het vaak moeilijk m'n eigen muziek in bestaande hokjes onder te brengen. Het is psychedelic, maar te hard voor psybient/psydub en psytrance is het ook zeker niet. Misschien een nieuwe term lanceren: 'psytronic(a)'? als een psychedelische variant van electronica.
Zou er graag meer mee willen doen, maar weet nog niet zo goed wat.

Maar goed, benieuwd naar jullie mening. :)

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-saltantem-in-mundo

:mega:

Buiten een erg maffe balans en mix die niet echt goed te noemen is zitten hier zeker goede arrangementen in. Het geheel komt soms wat chaotisch over in de zin van : To much information. Tracht de essentie te vatten in een stuk van 3-4 min. Te lang uitspinnen betekent vaak dat mensen hun aandacht verliezen. De metallic bass is goed, maar die klank gaat al snel overheersen. Ik zou die enkel gebruiken in een brug of zo. Nee, erg goeie dingetjes maar ook nog veel werk aan de winkel !

Dank voor je antwoord. Nu je het zegt en ik het allemaal nog eens zo naloop, hoor ik inderdaad wel wat dingen qua balans. De bass idd wat te metallic en overheersend (iets te veel high-compression), en zo wel wat meer dingetjes. Hier en daar iets te enthousiast aan de knoppen gezeten.
Inkorten naar 3-4 minuten gaat echt niet gebeuren verder haha! Dan zou ik echt het hele nummer om zeep helpen qua inhoud. Maar zal nog eens nalopen vanavond of er hier en daar misschien wat overbodige stukken bijzitten en eens naluisteren met het oog hoe een publiek op de dansvloer het zal ervaren. Dat kan wel eens handig zijn.

Goed, bedankt, ik kan er wat meer dus. :) Vanavond even mee aan de slag weer.

Hey Dozart, je hebt 'm verwijderd ?

Geef de mensen de tijd en de kans om te luisteren man, ik kom er nu pas toe.

Ik had graag de eerste versie nog gehoord en uiteraard de versie waar je wat met de feedback hebt gedaan..

Veel succes !

:luv:

Gloomy

Hey Dozart, je hebt 'm verwijderd ?

Geef de mensen de tijd en de kans om te luisteren man, ik kom er nu pas toe.

Ik had graag de eerste versie nog gehoord en uiteraard de versie waar je wat met de feedback hebt gedaan..

Veel succes !

:luv:

Gloomy

Ja, hij is even *under construction', maar ook alweer bijna klaar hoor. Komt goed. Hij zal er snel weer staan. :)

Eindelijk de kans gehad om te kunnen luisteren en reageren, beste Dozart ;)

Ik vind 'm heel erg origineel, leuke effecten, geweldige vocalen en teksten.. maar op een bepaald moment ga je wel héél erg experimenteel.. dat doet iets in mijn hersenen zodat ik me plots heel verward voel.. mss is dat idd je bedoeling geweest ?

Hij heeft me zeker niet verveeld, dat is goed.. mag je wel meer produceren, zulke muziek.. maar dan liefst nog iets korter en minder variaties op het hoofdthema.

Veel succes en ik hoop op een vlugge update,

't beste, fijne dag..

Gloomy.

Eindelijk de kans gehad om te kunnen luisteren en reageren, beste Dozart ;)

Ik vind 'm heel erg origineel, leuke effecten, geweldige vocalen en teksten.. maar op een bepaald moment ga je wel héél erg experimenteel.. dat doet iets in mijn hersenen zodat ik me plots heel verward voel.. mss is dat idd je bedoeling geweest ?

Hij heeft me zeker niet verveeld, dat is goed.. mag je wel meer produceren, zulke muziek.. maar dan liefst nog iets korter en minder variaties op het hoofdthema.

Veel succes en ik hoop op een vlugge update,

't beste, fijne dag..

Gloomy.

Thanks man. Ik vermoed dat je doelt op de break die begint bij 3:40?
Nee, dat is niet experimenteel bedoeld. Het is een poging naar die climax toe te werken op een coole manier. :P Maar misschien is het iets te weird... wellicht daar nog eens naar kijken. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het voor de luisteraar allemaal lekker blijft klinken en geen verwarring oplevert. Thnx iig. :)

Back