geluiden opnemen (bijv: akoustische gitaar); wat raden jullie aan?

jimmy

doubleplusgood
hoi,

ik ben nu een tijdje bezig (softwarematig) te produceren, en kan soms mijn inspiratie niet helemaal kwijt op de manier hoe ik het zou willen. ik gebruik principieel (nog niet althans, misschien dat er later een wereld voor mij opengaat) geen voorgeprakte samples. ritmische aspecten haal ik uit rebirth, synths stel ik in reason zelf in.

nu wil ik bepaalde geluiden toevoegen (bijv. een ak.gitaar), vervolgens kan ik of samples gaan zoeken, of ze gewoon zelf maken, ik kies liever voor de laatste optie. ik ben dus op zoek naar een microfoon die het beste geschikt is om op zo'n goed mogelijke kwaliteit dit soort geluiden op te nemen. van vocals is geen sprake mochten er microfoons zijn die daarop gericht zijn - dat zoek ik dus niet.

ik heb een a&h xone:62 dj mixer, deze heeft (2 zelfs) een mic ingang, de xone heb ik verder aan de line-in van mijn audiophile hangen dus dat zou goed moeten zijn qua recording mogelijkheden?

ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven, alvast bedankt!

even een hele korte:

Als je je gitaar gaat samplen...neem dan sowieso een condensator mic...met voorversterker uiteraard :) wil je simpel beginnen...feedback heeft nu een aanbieding van 89 voor 20 euro voor een condensatormic...ze schijnen nog heel aardig te zijn, als instapmodelletje prima dus.

MAAARRRRRR...

gesamplede gitaren zijn handig als je:

- dingen wilt doen die onspeelbaar zijn
- geen gitaar speelt en een beetje een idee wilt hebben van hoe het gaat klinken

maar je krijgt het nooit geƫvenaard..

mmm, laatst een foldertje gekregen van de feedback, heb inderdaad al wat gezien van de microfoons maar had dus geen idee waar ik op moest letten, bedankt.
over het evenaren; dat is ook niet nodig, voor hetgene wat ik ermee van plan ben.

nog een tipje als je gaat samplen...

extra layer maken voor strumms....bv velocity 110-127

Back