Mijn hardware IO

fuse

Gepokt en gemazeld
Viel me laatst op dat je tegenwoordig altijd wel een USB gaatje in je synths/sampler/workstation kan vinden.
Roland/Edirol heeft zelfs een USB aan z'n mixer geknoopt. (briljant idee)
Of anders een Firewire draadje.

Maar dan ook software erbij om hem te editten.

Eigenlijk is dat helemaal niet zo fijn als je toch hardware wilt hebben om lekker aan knoppen te sjorren. Maar wel handig als je dingen moet uploaden/backuppen enzo.

Hoe dat met die G2 zit weet ik niet trouwens.

Maar als je even bedenkt dat over een 5 jaar al die software die je nu hebt niets meer waard is omdat het draait is het eigenlijk wel dom om iedereen andere software te laten maken.
Ze zijn natuurlijk ook niet dom en weten dat dit wel gaat spelen.

Maar toch kopen we het?

ehhh??? wat wil je precies zeggen?

Re: Mijn hardware IO

Origineel geplaatst door fuse

Maar als je even bedenkt dat over een 5 jaar al die software die je nu hebt niets meer waard is omdat het draait is het eigenlijk wel dom om iedereen andere software te laten maken.
Ze zijn natuurlijk ook niet dom en weten dat dit wel gaat spelen.

Maar toch kopen we het?

Eigenlijk heb je wel een punt !

Dus we kunnen beter allemaal hardware-gear kopen, die waardevast is, en over 5 jaar nog wel werkt (tenzij we hier ineens overstappen op 380V), dan dat we onze zuurverdiende centjes uit gaan geven aan software die over 5 jaar niet meer werkt en (dus) geen donder meer waard is.

Fuse, bedankt ! Je hebt me overgehaald ! :duivels:

gooien jullie allemaal je oude computers weg ofzo? ik heb nog steeds mijn zx spectrum en heb een jaar geleden ofzo een Atari ST pas de deur uit gedaan....

als er een nieuwe roland XV op de markt komt, pleur je dan ook je "oude" JV1080 bij de vuilnis?

if it ain't broke, don't fix it..of anders pleur er een 19" rack-kast omheen, zet fx teleport erop en hang em in je audio-farm..

Ik maak meer indruk op het vrouwelijk geslacht met mijn herniabevorderende verzameling weirde apparaten met knopjes en lampjes en een kleine 100 meter kabels, dan wanneer ik 5 dozen van software pakketten op mijn bureau heb staan.
Kan iemand zich nog die magix reclame herinneren dat zo'n gozer in de discotheek een solootje gaf door te gaan staan en heel stoer op de toetsen te gaan staan spelen?

In ieder geval heb ik nu een vakje volgeluld, en ik heb eigenlijk helemaal geen idee waar je heen wilt met je thread, fuse.

:D:D:D

-C-

Back