i-pod's dirty secret

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
tja..nix nieuws....de meeste apparaten met oplaadbare batterijen hebben dit....... van die "Alles in 1" telefoons, veel personal organisers etc.etc...... ik zelf ken een aantal mensen met een 1e generatie iPod en die doen het nog steeds prima...... waar het bij veel mensen fout gaat: apple adverteert met 10 uur accu-tijd, maar dat is alleen als je em helemaal hebt opgeladen (dus ook druppelend tot het max, dat duurt echt wel een paar uur) en dan gewoon afspeelt op normaal volume, zonder EQ, zonder shuffle, zonder backlit, zonder spoelen etc.etc...... op het moment dat je gewoon shuffle en een EQ gebruikt zit je al meer rond de 5 uur..... veel mensen denken daarom dat hun batterij kapot is....

tip om de duur van een accu te verlengen: regelmatig helemaal leeg laten lopen, en dan helemaal tot max opladen.....

Olaf

bekend verschijnsel.. Ik had vroeger een telefoon waarop een functie zat om je batterij in 1 keer helemaal leeg te maken. Na opladen deed ie het dan een stuk langer. Is wel een tijd geleden hoor..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
bekend verschijnsel.. Ik had vroeger een telefoon waarop een functie zat om je batterij in 1 keer helemaal leeg te maken. Na opladen deed ie het dan een stuk langer. Is wel een tijd geleden hoor..

Arv

Mij is wijsgemaakt dat dit bij de nieuwe accu's niet meer nodig is. Dit geheugen-effect is vervallen met het gebruik van de nieuwe accu's (lithium, toch ?)

Hebben ze nog geen brandstofcellen die op methanol werken?

D'r zijn wel laptops die dat wel hebben nl.
Wie weet dat rum ook wel werkt. ;)
ZONDE!

Origineel geplaatst door bikkel
Hoe doe je dat bij Nokia's?

Niet, helaas. Gewoon leeg laten lopen, of een bureaulader met ontlaadfunctie kopen.

Origineel geplaatst door fuse
Hebben ze nog geen brandstofcellen die op methanol werken?

D'r zijn wel laptops die dat wel hebben nl.
Wie weet dat rum ook wel werkt. ;)
ZONDE!

Inderdaad, doet me trouwens denken aan polycarburante motoren. En dat bestaat al heeeeel lang hoor.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back