Mix Cd's Op De Computer maken?

Mike Rockmore

Ouwe rot
He gasten,

nou gaat het allemaal om producen hier i know, ik vin het zelf ook te gek, maar ik had een vraag over het inelkaar van een mix cd. Zeg maar ik grijp mijn favo house tracks, en plak die aan elkaar, gemixt natuurlijk.

Nu heb ik al een paar gemaakt maar met mijn progje kan je de bpm van een nummer niet veranderen, wat ongeveer betekent dat je een ander nummer alleen in de break kan inlaten komen. Welk progje raden jullie aan hiervoor?

Ik hoor om me heen een paar keer Steinberg's Nuendo 1.61 & simpel Cool Edit, maar werkt dit en zoja hoe (ivm het pitchen van de bpm etc) Graag jullie advies!! Thnx Loads!

Grtz Mike!

:dj:

Mensen snappen het niet :) ik kan zo ook wel mixen op mijn decks :) maar ik bedoel meer van, dat je alle tijd hebt om een nummer goed op een andere track te zetten snapje? dus niet live mixen geen pcdj red of traktor maar iets als mixmeister of cooledit, maaar dan wel waar je de bpm kan veranderen :D zodra iemand hier iets voor weet ga ik juichen en huilen te gelijk want ik zoek er al een poosje na.

Grtz Mike

:doei:

In cooledit kun je de BPM veranderen. Je moet wel kunnen rekenen.

Trouwens alleen in de breaksdowns mixen.....in de breaks hebben die tracks zeker geen bpm

Misschien is Ableton Live wat voor je. In Live kan je per sampletje, in jouw geval dus een compleet nummer, marker punten opgeven. Live berekent dan het tempo van de sample en timestretched die real time naar het song tempo. Verder zijn de start en eindpunten van de samples erg flexibel in te stellen en kan je crossfades/envelopes tekenen.
En alles is te automatiseren.

Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met complete nummers i.p.v. kleinere sampletjes.

Maar kan je ook zelf het bpm van het nummer bepalen?? ZEg maar 1 track loopt op 132 bpm en de andere klinkt lekker er door heen als ie op 132.2 zit? kan je het zelf helemaal fijn tunen? Dat zou wel relaxed zijn. Ik vraag me dan ook altijd af waar die Arjan Rietvink (allerlei cd mixen van id&t gedaan) dit mee doet want ik weet dat ie het niet live mixed...!

www.arjanrietvinkproductions.nl <- deze vent bedoel ik

zou goud willen betalen om te weten wat hij gebruikt voor zijn producties

Grtz Mike

:halleluja

in programma's als cooledit kun je de snelheid van een wave file aanpassen, als dan niet met effect op de pitch

bpm bepalen van een track is een kwestie van nauwkeurig een stuk van een aantal beats selecteren, en dan n sommetje te maken

x = aantal beats

dat duurt

y seconden

Reken dan uit 60 / y * x

tadaaaa BPM

Origineel geplaatst door Funkadelic
Maar kan je ook zelf het bpm van het nummer bepalen?? ZEg maar 1 track loopt op 132 bpm en de andere klinkt lekker er door heen als ie op 132.2 zit? kan je het zelf helemaal fijn tunen?

Ja je kan ook zeggen wat het originele tempo was, waardoor de loop op een verkeerd bpm erin komt.
of je kan gaan schuiven met de markers totdat het goed klinkt, da's erg intiutief.

ehm, ACID is daar toch heel goed in?
Doen 2many DJs het ook niet met dit proggie?

geen idee..
zie maar

Arv

Origineel geplaatst door Arv
ehm, ACID is daar toch heel goed in?
Doen 2many DJs het ook niet met dit proggie?

geen idee..
zie maar

Arv

acid pro 4 heeft idd een beatmapper ofzo waar je dat perfect mee kan doen..maargoed ik vind dat als je zo "in de PC" gaat "mixen" je ook maar gelijk je eigen dikke vette re-edits ervan moet maken hoor ;)

ik zal acid pro zeker ff chekken maar ik ben toch beniewd waar die standaard mix cd's mee gemixed worden :) maar iig al bedankt voor jullie relaxte reacties! als iemand kan uitvissen wat die arjanrietvink gebruilkt zou dat super zijn linkjes naar goeie progjes zijn ook relaxed :D

KusKus Mike

;)

standaard mix CD's worden toch gewoon met draaitafels enzo opgenomen hoor.......de meeste (profi) DJ's kunnen behoorlijk strak mixen, en anders kan je het altijd nog in ProTools fixen of opnieuw mixjes erin knallen

Ik doel ook niet op een cd als laidback luke's windmill skill maar meer op een id&t yearmix of het album Bloomingdale 2003
misschien vergis ik mij ook wel gruwelijk maar ik denk dat dit ook door die computer kast wordt getrokken. Goed je snapt het idee ? of ik zit er gewoon totaal nasat hoop het niet trouwens :)

ik zal acid pro zeker ff chekken maar ik ben toch beniewd waar die standaard mix cd's mee gemixed worden :) maar iig al bedankt voor jullie relaxte reacties! als iemand kan uitvissen wat die arjanrietvink gebruilkt zou dat super zijn linkjes naar goeie progjes zijn ook relaxed :D

KusKus Mike

;)

Je bedoelt natuurlijk linkjes naar goeie freeware progjes? Of links waar een bepaald software pakket gekocht kan worden? Ik zet het er voor de volledigheid maar even bij in het kader van het niet tolereren van vragen m.b.t. illegale software.

Origineel geplaatst door olafmol
standaard mix CD's worden toch gewoon met draaitafels enzo opgenomen hoor.......de meeste (profi) DJ's kunnen behoorlijk strak mixen, en anders kan je het altijd nog in ProTools fixen of opnieuw mixjes erin knallen

volgens mij wordt echt bijna elke mix cd met protools gemaakt tegenwoordig.
al die Global Underground/Nubreed mixen e.d. wel iig.
een willekeurige Nick Warren geeft zijn tracklijstje af, iemand anders mixt de nummers in protools perfect aan elkaar en dan mag de DJ nog even met zijn dikke nek poseren voor op het hoesje.
ik vind het fantastische muziek hoor, maar er gaat wel iets verkeerd op deze manier.

Origineel geplaatst door cyan_circle
volgens mij wordt echt bijna elke mix cd met protools gemaakt tegenwoordig.
al die Global Underground/Nubreed mixen e.d. wel iig.
een willekeurige Nick Warren geeft zijn tracklijstje af, iemand anders mixt de nummers in protools perfect aan elkaar en dan mag de DJ nog even met zijn dikke nek poseren voor op het hoesje.
ik vind het fantastische muziek hoor, maar er gaat wel iets verkeerd op deze manier.

Kijk deze guest weet waar ik het over heb :D dit wil ik dus doen met die protools maar dan gewoon mixcd'tjes met mijn favo tracks op een rijtje lijkt me te gek :) maar vertel eens wat meer over die pro tools, heb je het over een algemeen begrip of is dit een specifiek progje? Bij het 1e geval kan je wat tiips geven? Bij het 2e geval kan je er wat meer over vertellen perhaps?

Grtz Mike

:yamaha:

Kijk deze guest weet waar ik het over heb :D dit wil ik dus doen met die protools maar dan gewoon mixcd'tjes met mijn favo tracks op een rijtje lijkt me te gek :) maar vertel eens wat meer over die pro tools, heb je het over een algemeen begrip of is dit een specifiek progje? Bij het 1e geval kan je wat tiips geven? Bij het 2e geval kan je er wat meer over vertellen perhaps?

Grtz Mike

:yamaha:

sorry hoor maar dit is toch achterlijk? of je mixed zelf, of je mixed niet..en als je software gebruikt om de boel perfect aan mekaar te EDITTEN (want daar heb je het nu over, niet mixen, maar edits maken) dan vinnik dat je ook a la 2 many DJ's de boel echt naar een nieuw level moet trekken..... maar dat is mijn mening ;)

ik zeg: acid pro 4 van sonic foundry...kan je echt alles mee doen wat jij wilt...

haha heerlijk kritiek om niets :D, tis puur eigenbelang dit zodat ik mijn cdt'jes lekker kan doorluisteren in de auto oke mixen is het niet daar heb je een punt, noem he in elkaar plakken om een goeie manier maar das wel het idee, het idee is niet dat ik deze dingen ga verkopen op school ofzo, puur eigenbelang :biertje: en ik hoef niets olaf mol :) misschien klinken ze jou wel als stront in je oren maar luistert het voor mij lekker weg in de auto :D daarom zeg ik ook het hoeft niet op een nieuw level te zijn als het maar een beetje flowed. Dus geen pogingen om het ergens te maken gewoon puur voor mezelf snapje :) in dat geval dus acid pro snap ik uit je antwoord:peukie: oke top! Thanks

Grtz Mike

Back