Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

bobaphat

Ouwe rot
Het is zover, ik ga de grote stap nemen,,, ik ben de pc beu en wel definitief overstappen op een hardware sequencer. Financieel gezien zijn de akai mpc en de rs7000 voor mij de enige oplossing.
Maar ik heb wat twijfels over de rs7k, ik lees toch hele wisselende berichten over de geluidskwaliteit(wat zwakjes tov de mpc) en de interface die flinke adders onder het gras heeft.

Wat ik wil weten is dit:

Is het nog steeds zo dat je in de stepwrite mode niet de gehel pattern kan beluisteren???? Of kan dit aangepast worden in het nieuwe os??

Wat vinden julie van de geluidskwaliteit?? Is het sterk genoeg om een productie te dragen (voornamelijk de beats)
Hoe makkelijk is het om samples en midifiles heen en weer te dumpen tussen pc en rs7000?

Verder moet ik zeggen dat ik de RS7000 de laatste tijd wel heel vaak 2e hands tegenkom en de prijs is ook flink aan het dalen terwijl er niet echt een volwaardig alternatief is voor de rs7000, dit vind ik niet echt een goed teken.

nou dit was het weer, ik heb vast nog meer vragen maar daar kom ik later wel weer op, alvast bedankt:smeris:

Re: Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

Origineel geplaatst door bobaphat
Het is zover, ik ga de grote stap nemen,,, ik ben de pc beu en wel definitief overstappen op een hardware sequencer. Financieel gezien zijn de akai mpc en de rs7000 voor mij de enige oplossing.
Maar ik heb wat twijfels over de rs7k, ik lees toch hele wisselende berichten over de geluidskwaliteit(wat zwakjes tov de mpc) en de interface die flinke adders onder het gras heeft.

Wat ik wil weten is dit:

Is het nog steeds zo dat je in de stepwrite mode niet de gehel pattern kan beluisteren???? Of kan dit aangepast worden in het nieuwe os??

Wat vinden julie van de geluidskwaliteit?? Is het sterk genoeg om een productie te dragen (voornamelijk de beats)
Hoe makkelijk is het om samples en midifiles heen en weer te dumpen tussen pc en rs7000?

Verder moet ik zeggen dat ik de RS7000 de laatste tijd wel heel vaak 2e hands tegenkom en de prijs is ook flink aan het dalen terwijl er niet echt een volwaardig alternatief is voor de rs7000, dit vind ik niet echt een goed teken.

nou dit was het weer, ik heb vast nog meer vragen maar daar kom ik later wel weer op, alvast bedankt:smeris:

nieuwste OS kan je ook gewoon in stepwrite mode de overige patterns beluisteren....

geluidskwaliteit is dik in orde! files heen en weer transferren kan via SCSI maar het snelst is gewoon een smarcard reader aan je PC hangen...werkt prima....

sommigen mensen verkopen de RS7000 omdat ze niet genoeg hebben aan 16 midi kanalen out/16 sporen...anderen omdat ze de yamaha interface niet prettig/logisch vinden, en anderen omdat ze het beestje hebben onderschat...het is een behoorlijk uitgebreide bak, dus het vergt zeker wel enkele weken om em een beetje onder de knie te krijgen...

ik heb zelf een Rm1x waar ik erg van onder de indruk ben, nog steeds, en werk ook vaak op RS7000's van vrienden van me, oa voor live act...ding is echt super hoor.....

ohja..die 2 drumpads kun je wel vergeten, die doen het niet voor mij, dan moet ik echt door de RS7000 heenrammen, dus misschien ff een akai MPD16 drumpad bij calculeren...

ik denk dat je het beste ff een middag met zowel de RS7000 alswel de MPC1000 kan testen......dan weet je gelijk wat voor jou prettig is en niet

Tja je moet toch zelf oordelen. Maar goed, ik kan alleen maar zeggen (en dat heb je waarschijnlijk meerdere keren gelezen van mij) dat ik het een super ding vind en geloof me, de geluidskwaliteit is boven gemiddeld goed (ik weet niet waar jij gelezen hebt dat die klote is, maar goed)
De sequencer is intuitief en niet voor nix was de RM1x populair (zelfde sequencer, maar minder toeters en bellen)
Wel is de extra output board een vereiste!

Arv

Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk arv,, in elke topic over de rs7000 staan enthousiaste berichten van jou (en ook wel wat andere mensen).

Ik wel even dit zeggen: ik heb niet gezegd dat de geluidskwaliteit klote zou zijn,,, ik heb alleen van wat mensen gehoord dat hij wat magertjes afsteekt tov de mpc serie:smeris:

Over die 16 kanalen maak ik me niet zo druk, ik wil de rs7k voornamelijk voor drumprogramming gebruiken, en eventueel wat softsynths aansturen via logic....

Nog een ding:
Mijn muziek is niet altijd even trackbased, veel van mijn nummers zijn best wel ingewikkelde composities met akkoord veranderingen, beat switches. Ik heb gehoord dat dit niet echt werkt met de rs7000. Hoe zou ik het intuitieve beatprogramming in de rs7000 dan het beste combineren met logic???? Kan de RS7000 als slave meedraaien op logic?

is de RS7000 niet wat overkill als je em vnl als drumsampler gebruikt?

Nee niet alleen drum sequencing,,, maar ook voor drum arranging, en het aansturen van de hardware synth. Alleen vraag ik me af of de RS7000 wel geschikt voor de wat cmplexere c0mp0sities waarbij je echt aan het c0mponeren bent.

Kan je bij de rs7000 makkelijk noten veranderen,,, of akkoorden tekenen ipv opnemen???

dus inderdaad maar voor de mpc gaan......, wereldbak!!!! Heb aardig wat sequencers/drumcomputers gehad maar niet 1 die kan tippen aan de mpc, ook geen rs7000

Wat voor een muziek maak je btw?

gr. Mario

Origineel geplaatst door Christov
als je puur drums wilt zou ik mpc halen
anders betaal je voor ingebouwde synth die je toch neit gebruikt....

De Yamaha is net zo duur als de mpc 2e hands, en op de rs zitten daarnaast nog effecten, en een wat uitgebreidere sequencer. Kwa prijs kwaliteits verhouding lijkt de RS7000 een betere aankoop. Ik wil namelijk zeker de eq en effecten van de RS gaan gebruiken omdat ik geen externe effecten gear heb.

Nee niet alleen drum sequencing,,, maar ook voor drum arranging, en het aansturen van de hardware synth. Alleen vraag ik me af of de RS7000 wel geschikt voor de wat cmplexere c0mp0sities waarbij je echt aan het c0mponeren bent.

Kan je bij de rs7000 makkelijk noten veranderen,,, of akkoorden tekenen ipv opnemen???

je kan nix tekenen.....tis niet echt een grafische display..ik denk dat je gewoon ff de manual moet downloaden en doorspitten, en een paar uur met zo'n bak gaan spelen...en de daarna overgebleven vragen nog es hierstellen..anders schiet het niet op....de een vind het nl wel prettig werken de andere niet...

enne op een MPC kan je natuurlijk ook andere synths aansturen.....

imho kan geen enkele hardware sequencer tippen aan een PC met een flinke sequencer als het over complexe arrangementen gaat..maargoed, je hebt zelf besloten om niet meer met een computer te willen werken ;)

Ik heb nog EEN vraagje,,,,

Hoe zit het met die phrase sample structuur??? Betekent dit dat je samples niet kan pitchen???

Bv een 909 bd omlaag pitchen??

Als dit zo is haak meteen al af en hoef ik ook niet die handleiding door te lezen:peukie:

Ik heb nog EEN vraagje,,,,

Hoe zit het met die phrase sample structuur??? Betekent dit dat je samples niet kan pitchen???

Bv een 909 bd omlaag pitchen??

Als dit zo is haak meteen al af en hoef ik ook niet die handleiding door te lezen:peukie:

lees de handleiding nou maar door.... ;)

hint: de rs7000 heeft gewoon een goede sampler, je kan alles pitchen en doen...tis echt een flagship hoor ;)

Het is zover, ik ga de grote stap nemen,,, ik ben de pc beu en wel definitief overstappen op een hardware sequencer.

Welkcome to the club of Hard Sequencing!

Wat ik wil weten is dit:

Volgens mij ben je er zelf ook nog niet echt uit wat je wil wel? Maar daarintegen verandering van spijs doet eten.
Ik hoop dat je zo beter je ding kan gaan doen

succes.

als ze Reason nou midi-out geven, dan zijn alle problemen opgelost... :frons:

die modules werken echt heerlijk...

Re: Re: Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

Origineel geplaatst door Ferric
Welkcome to the club of Hard Sequencing!

ik snap ook niet dat mensen keer op keer zoveel tijd en moeite stoppen in ingewikkelde software waar ze een minuut nodig hebben om een simpele taak uit te voeren.
Ik studeer zelf interface/interaction design en dergelijke en geloof me, wat betreft snelheid, gebruiksgemak en creativiteit blijft hardware beter dan software. Waarom? Omdat er vaak veel minder functies op zitten (mpc). Wat volgeens de makers van softweare al bijv reaktor hun sterke punt is, blijkt in de werkelijkheid qua bediening een zwak punt. Hedendaagse sequencing software vereist dat je bijna een vette computernerd bent.
Daarom denk ik dat alle echt seiruze producers die snel en adequaat willen werken - toch voor een goede hardware sequencer gaan. Mede door dingen als gebruiksgemak, stabiliteit, overzicht...

Voor mij werkt Mpc het beste - maar als de rs goed voor je werkt - en het is zeker een mooi apparaat - dan haal je die toch gewoon!

Origineel geplaatst door justin
Volgens mij ben je er zelf ook nog niet echt uit wat je wil wel? Maar daarintegen verandering van spijs doet eten.
Ik hoop dat je zo beter je ding kan gaan doen

succes.

Ik weet wel wat ik wil hoor,,, Ik wil beats programmen op een handige stepwrite sequencer,,, in logic de muziek componeren (dat gaat wel het handigst op de pc),, en dan eerst de Yamaha als master naar logic,,, en wanneer ik gecomponeerd heb,,, de Yamaha als slave aan logic,,, zodat de
juiste drumpattern loopt bij het juiste gedeelte uit de arrangement.

Voor de wat simpelere tracks,, waar ik nu dus helemaal niet aan toe kom, laat ik alleen de RS als master...
Ik kan dan ook eventueel nog wat softsynths mee laten lopen want ik ben helemaal weg van de fm7 en de ES2 nog steeds:maffia:

Ik wil er ook nog wat synths bij hebben,, gewoon ouwe bakken die je voor weinig kunt kopen tegenwoordig,, matrix1000 , poly800 ofzoiets
En dan hoop ik, en ben ook wel overtuigd dat muziek maken weer echt leuk wordt zoals het vroeger was.

Re: Re: Re: Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

Re: Re: Re: Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

Ik weet wel wat ik wil hoor,,, Ik wil beats programmen op een handige stepwrite sequencer,,, in logic de muziek componeren (dat gaat wel het handigst op de pc),, en dan eerst de Yamaha als master naar logic,,, en wanneer ik gecomponeerd heb,,, de Yamaha als slave aan logic,,, zodat de
juiste drumpattern loopt bij het juiste gedeelte uit de arrangement.

Voor de wat simpelere tracks,, waar ik nu dus helemaal niet aan toe kom, laat ik alleen de RS als master...
Ik kan dan ook eventueel nog wat softsynths mee laten lopen want ik ben helemaal weg van de fm7 en de ES2 nog steeds:maffia:

Ik wil er ook nog wat synths bij hebben,, gewoon ouwe bakken die je voor weinig kunt kopen tegenwoordig,, matrix1000 , poly800 ofzoiets
En dan hoop ik, en ben ook wel overtuigd dat muziek maken weer echt leuk wordt zoals het vroeger was.

tsjah - dat is dus op zich best wel omslachtig eigenlijjk...

Origineel geplaatst door koediman
misschien is de emu command station ook een optie voor je?... met een 2e hands sampler ernaast heb je voor minder geld betere geluiden als de 7000, helaas ook een wat kleiner scherm ;)

da's mijn keuze geworden en ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb. de sequencer van de xl7 is :halleluja
en ik heb 480 euro voor het ding betaald, wat toch een heel stuk minder is dan voor een rs7000 tweedehands. een sampler heb je al gauw voor weinig geld, zeker als je hem alleen voor drums wil gebruiken.

Back