Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

Ik draai Logic en V stack tegelijkertijd. Hier gebruik ik 2 geluidskaarten voor. Ik sequence met Logic de plugins in Vstack. Hierdoor kan ik makkelijk de midifile uit Logic naar de rs7000 exporteren en daar dan verder mee pielen. Omgekeerd maak ik ook vaak ideetjes op de Rs7000 en werk het dan verder uit in Logic. Hierbij gebruik ik dan als klankbronnen mijn hardware en tegelijkertijd Vstinstruments en plugins in Vstack.

Een erg flexibele setup dus. De midi route ik met Midiyoke intern naar Vstack

dat gaat me net ff te ver,,, ik heb ook geen goeie tafel..

Wat vind je van de sound van Yamaha>> Jij maakt toch hardcore??

Het is misschien al gezegd maar de allergrootste kracht van de RS is de mogelijkheid van het LIVE maken van een groove. Er zijn namelijk zo veel functies en die zijn allemaal realtime toe te passen terwijl je sequenced. Voorbeelden zijn bv note shift en de grid groove (die ook nog is naar MIDIA/B out kunnen).
Dat ie geen akkoorden herkent, so be it.
Dat ie geen grafische interface heeft, so be it.
Ik mis ze geen van bijde.

ARv

Origineel geplaatst door bobaphat
Wat vind je van de sound van Yamaha>> Jij maakt toch hardcore??

Ik heb nog niemenad horen klagen over de geluidskwaliteit van mijn trax, eerder complimenten! Dus neem nou maar aan dat dat wel okee is. 24 bit DA conversie ook nog is..

Origineel geplaatst door barn
Ehm, ik denk het dan juist wel... een sampler heb ik namelijk al, en het gaat mij puur om een midi-sequencer...

eentje met step en grid/accoorden mogelijkheden..

dat weerhoudt me nu om een MPC te kopen... die sampler hoef ik niet... dus wil het liefst ook niet dat geld er aan uitgeven...

het liefst wil ik nog zoiets als de xl7, en dan zonder synth engine... en daarvoor in de plaats een extra midi out ofzo...

begin er wel serieus nu over te denken om een hardwarebak te kopen... ik word ook gek van die computer...

Dan denk ik dat jij eens serieus een rm1x moet gaan uitproberen. En laat je niet meteen afschrikken.

Hee Bas, jij of wij samen kunnen wel effe bij Vincent gaan klooien. Die heeft er geloof ik 2.

Maar je kan toch ook gewoon met een simpele software sequencer blijven werken.
Dan koop je er gewoon een mooie synth van dat geld.
Een software sequencer werkt even makkelijk en is altijd overzichtelijker.

Kijk je speelt toch gewoon wat noten op een midi keyboard. Dan maakt het toch niet uit of je dat met pc
of hardware sequencer opneemt? Je kan voor pc' de meeste simpele en meest ingewikelde sequencers krijgen.
Zat keuze dus.

En dat stepsequencen voor de beats, nauw dat kan met zoveel programma's.
Ik had echt in eerste instantie voor een nieuwe synth gekozen. Later kan je altijd nog een hardware sequencer kopen.

2 murphi -> met een rs7000 kan je naar ik vernomen heb niks met accorden doen? kan dat met een rm1x wel dan?

2 sander -> wil je alsjeblieft een simpele software sequencer noemen dan die een makkelijke stepsequencer heeft, vsti, rewire optioneel?

ik hoef dus niks van audio op te nemen, te mixen oid... alleen midi... opnemen doe ik in 1 keer via mijn tafeltje...
en ik wil bijvoorbeeld een paar tracks met voorgeprogrammeerde patterns en patternchangen laten lopen en dan op een andere track meespelen en opnemen (de midi that is)...

RS7000 kan wel akkoorden herkennen joh,,, anders zouden ze er toch nooooit een polyfone synth inzetten. Het enige wat hij niet met akkoorden kan is ze herkennen,,, zo van je speelt een
c e g,,, en dat hij herkent van,, dat is en majeur akkoord (ofzoiets)

Ik vind de RS7000 echt wel wat voor jou hoor barn, het drumprogrammen gaat het zelfde als de 909 808 etc

Veel mensen die zoiets dergelijks gebruiken als de Rm1X SU700 of RS7000 van Yamaha, maken toch een beetje jouw soort muziek ook.

Mischien kan je voor een goedkoper model gaan,, RM1x betaal je nu iets van 500 euro voor, met een beetje mazzel nog minder.

De Rs7000 is sowieso te duur.. dat heb ik er nu niet voor over...

en een rm1x... zal hem eens lenen van een vriend van me, kijken wat ie allemaal kan...

maar voor dat geld heb ik dan liever zo op dit oog die Emu xl7... die lijkt me dan beter dan de rm1x...

en op die xl7 kan ik ook ala 909 proggen... met patterns van 32 lang...

en voor de echte beats ga ik toch een 909 kopen... vind hem gewoon te geil om hem niet te hebben...:D

als die suffe propellerheads nou midi-out regelen of hun matrix-module vst maken... dan ben ik gewoon tevreden...
zo moeilijk is een goede matrix-step-sequencer toch niet? in combi met een simpele software-midi-sequencer =(
dacht dat we technologisch ver waren.. :frons:

XL7 kan niet sampelen,,,, al klinkt de synth echt heerlijk,, maar wel wat gelikt voor jou muziek.
Maar check die rm1x maar ja,,

ik heb een ASR-10... who needs another sampler...;)

de poly800 klinkt ook wat te gelikt voor mijn ding, maar kan de sounds wel bewerken om het meer mijn ding te laten worden...

en zoals ik er nu naar kijkt is die xl7 dus meer dan een rm1x...
magoed, voordat ik hier uit ben, ben ik eerst hopelijk al een 909 rijker...:P

Origineel geplaatst door barn

als die suffe propellerheads nou midi-out regelen of hun matrix-module vst maken... dan ben ik gewoon tevreden...
zo moeilijk is een goede matrix-step-sequencer toch niet? in combi met een simpele software-midi-sequencer =(
dacht dat we technologisch ver waren.. :frons:

Via rewire kun je de outputs van reason modules toch als midi inputs in Cubase gebruiken? Of bedoel je iets anders nog?

<<edit>>

lees net dat dit dus niet kan. Bestaat er niks zodat je in Cubase de audio van reason kunt vertalen in midi? Het is wel omslachtig maar ik weet dat je met zoiets als drumagog audio data kunt omzetten in midi data. Het kan zjn dat die drumagog enkel reageert als een soort van trigger en dus niet echt geschikt is voor melodietjes.

Laatst gewijzigd:
Een ding snap ik nog niet over die rs---

Hij heeft standaard 4 outputs toch?? en geen spdif,,,

Maar hoe duur zijn dan die nieuwe outputs???

RS heeft standaard 2 outs. De AIEB2 Expansion Board geeft je 6 extra outs plus optisch en digitaal in/out.
Dat gaat je nieuw rond de 240E kosten. Maar het is wel onmisbaar als je echt aan de slag gaat..

Waarm is het onmisbaar??? Kan je bij de rs niet intern al het mixen en editten doen zonder een mengert enzo?? Of heeft ie daar de ballen niet voor???

Zucht,,, ik begin een beetje verliefd te worden op de mpc4000

Waarm is het onmisbaar??? Kan je bij de rs niet intern al het mixen en editten doen zonder een mengert enzo?? Of heeft ie daar de ballen niet voor???

volgens mij weet jij niet echt wat je wil he? ;) man die MPC4000 zit tjokvol met bugs...

arrrrggg...

Nee, hij heeft die ballen niet. De BD klinkt als een muggescheet en hij heeft 11.1 KHz uitput. Nou goed?
Neem nou maar die MPC, dan zijn we ook klaar..

Arv

ook heel mooi: de alesis MMT8, de emu sp12(00) etc.etc.etc.etc...en hoe langer je wacht hoe meer er bij komt ;)

ik zij het ergens hierboven al, en anderen ook: je ontkomt er niet aan om gewoon es naar de winkel te gaan en met die shit aan de gang te gaan.... maar ik weet het goed met je gemaakt, ik heb hier Nolet's RS7000 staan die we voor ons liveoptreden hebben gebruikt, ik geloof dat je nog een keer langs wilde komen voor een vergelijkend luisteronderzoek naar de pulse, juno6, matrix1000 en Ion, kan je gelijk ff de RM1x en/of RS7000 checken ;P

psies...

Toen ik mijn RS7000 aanschafte heb ik me gerealiseerd dat

-ik het misschien een kuytding ga vinden
-te duur is voor wat je krijgt
-snel in waarde gaat dalen
-klote klinkt
-veel bugs heeft
-geen support heeft

Nu, geen van deze blijken het geval, en ik kan mijn RS7000 nu verkopen (wat ik NIET doe) voor niet veel minder dan de aanschafwaarde..... Dus wat wil ik nog meer?
Het is toch vrij normaal dat je bij aanschaf van gear moet realiseren dat je als je hem eenmaal goed leert kennen je misschien wel tot de conclusie komt dat het nix voor je is? Dat risico loop je ALTIJD. Is toch ook niet erg? Ik ken geen enkele muziekant die iets aanschaft en bij voorbaat al weet dat ie er de komende 10 jaar mee geholpen is.

pies

ARv

Back