Swap file: aan of uit?

Ik heb hem wel eens uitgezet, maar dat gaf problemen. O.a. bij het installeren van programma's.

er is net op het SOS-forum een klein oorlogje uitgevochten met betrekking tot page-file en instellingen daarvan. als ik het goed begrepen heb (er kwam nogal veel technisch jargon voorbij dat me niks zei) blijken beide vechtende experts uiteindelijk aan te raden om gewoon de microsoft default instellingen te blijven gebruiken :confused:
wel leuk om te zien hoe die britten een discussie aangaan hoor... heeft zelfs het eerste slotje op een sos-forum-thread opgeleverd dat ik ooit gezien heb...

hier de betreffende threads: met slotje en zonder (het vervolg)

Tip:
Gewoon vast zetten op 1,5 of 2x je geheugen.
Dwz max en min hetzelfde maken.
Liefst op een andere dan Windows HD.
Verder nooit meer aankomen.

Hoef je verder niet te snappen, gewoon doen.

Origineel geplaatst door fuse
Tip:
Gewoon vast zetten op 1,5 of 2x je geheugen.
Dwz max en min hetzelfde maken.
Liefst op een andere dan Windows HD.
Verder nooit meer aankomen.

Hoef je verder niet te snappen, gewoon doen.

aangezien ik het niet hoef te snappen, wil je dan misschien uitleggen hoe ik dat doe?
computers en ik zijn nooit echt vrienden geweest...

Origineel geplaatst door cyan_circle
computers en ik zijn nooit echt vrienden geweest...

Dan mot je dr ook niet zo grof tegen zijn ;).

-C-

Origineel geplaatst door C738
Dan mot je dr ook niet zo grof tegen zijn ;).

-C-

echt wel! die computer is mijn bitch! :duivels:

Ik heb hem uitgezet, ik heb dan ook 1 gig intern geheugen

heb ik ook! kan het dan gewoon uit? ik snap er eerlijk gezegd geen kont van.
een beetje zo van 'klepel' en 'klok' en dat soort dingen meer.

Origineel geplaatst door cyan_circle
echt wel! die computer is mijn bitch! :duivels:

ow god... toch geen bondage met netwerkkabels???

-C-

Nou Cyan, ik ga het niet uitleggen hoor.
Het staat gewoon in de handleiding. :D

volgens die sos-knakkers heb je met 1gb ram die page-file idd alleen nodig als je extreem veel plugins+giga sampler etc gebruikt. zowiezo schijn je het best de default instellingen te kunnen gebruiken... die lijken dan weer erg veel op de instellingen die fuse aanraadt (behalve dat minimum en maximum gelijk houden dan). dus cyan, ik zou zeggen, als het werkt... niks meer aan doen, gewoon lekker laten staan.

btw... best interessante testen die martin walker heeft uitgevoerd.... bij normaal gebruik, gebruikt de paging file niet meer als een paar mb... maar goed... straks moet ik hier nog allerlei dingen over gaan uitleggen en dan komt aan't licht dat ik ook geen snars begrijp van dat hele page file gedoe!... snel m'n mond houden dus :bekdicht:

Simpel gezegd:
Een swap-file (ofwel page-file) is een stukje gereserveerde ruimte op de harde schijf die -wanneer bij het uitvoeren van een programma of opdracht het interne (RAM-)geheugen te weinig blijkt te zijn om de bewerking uit te voeren- een stukje van de taak van het geheugen overneemt. Windows pleurt daar de nodige tijdelijke data in.

Wanneer je geheugen genoeg hebt zoals Jeroen, hoef je de swap-file niet in principe niet te gebruiken en kan de optie uitgeschakeld worden, wat ik overigens afraad.

De swap-file is dus een soort van buffer tegen de zgn. memory overflows...

Back