MC303, op de bank jammen of dat nog niet eens?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Ik zit er wel eens aan te denken om een keer voor weinig een Roland MC303 erbij te kopen met als bedoeling om thuis op de bank een beetje te kunnen jammen...
Zoals gitaar spelen, maar dan met knopjes..

Mijn vraag is eigenlijk : kun je er wel degelijk 'iets' mee of ben je er erg snel op uitgekeken??
KUN je een beetje zelf ook geluiden mee maken of is het ALLEEN MAAR preset-sounds en patterns, dus een veredeld Casio keyboard die ja na 2 weken wel hebt gezien???

Thanx...

..o ja weet iemand een link met MC303 mp3 demootjes ??

speelt idd enkel preset sounds. patterns programmeren kan, maar weet niet of je ervaring hebt met hardware sequencers: het is een behoorlijke pain-in-the-ass.
heb er ff één van een vriend gehad,met de beodeling om extern te sequence, ging heel snel weer terug

try this: quasimidi rave-o-lution 309, is wat die MC had moeten zijn
en wil k er nu net geen te koop hebben!:D
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21965

nee serieus, het is (ingewikkeld) speelgoed

Je kunt weinig met de geluiden doen, maar ik blijf het een leuke bak vinden. Vooral omdat ie geen kont kost.

Wat ik handig vind is dat je de beats en dergelijke die je 'zo ff op de bank' maakt, wel makkelijk naar een mpc of wat dan ook kunt gooien.

ik vind het een behoorlijke brolbak (na 1 week verkocht)

nuja, ik heb er al tracks mee gehoord, die ik volledig niet verwacht.. als je die presets gaat editen kan je wel leuk dingen doen denk ik

beste thuisspeelbakjes: korg electribes =)

http://www.geocities.com/basvandewerk/mc303.htm

Daaar staat een demootje op...een paar van de achtergrond geluiden op die site zijn ook de 303...ik denk dat je misschien beter (als je echt iets goedkoops wil voor op de bank) een Qy van yamaha kan kopen (werken ook op batterijen) of een dx200 of een an200 of een korgje: zitten minder geluiden in maar die zoen het tenminste o ok nog redelijk goed in een grotere set up.

De 303 is redelijk 'volledig'(er zitten allerlei geluiden en drumgeluiden in) maar klinkt matig en is lastig te bedienen en slecht inzetbaar in een grotere setup.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door divi
speelt idd enkel preset sounds. patterns programmeren kan, maar weet niet of je ervaring hebt met hardware nee serieus, het is (ingewikkeld) speelgoed

zitten niet alleen present sounds in, je kan ook zelf je sounds programmeren.

Origineel geplaatst door Phase
zitten niet alleen present sounds in, je kan ook zelf je sounds programmeren.
Geluiden een beetje editen of echt programmeren?

johnny heeft zijn mc-303 al lang niet meer aangeraakt.... heeft midi, dus ja....

Kun je met een SH32 ook op de bank jammen ???
Klinkt hij een beetje ??
Zitten daar drumsounds in ???

Wel lekker klein...

Gisteren toevallig met mijn mc303 (voor het eerst sinds een jaar ofzo weer 's aangedaan) op de bank gezeten.....tis ff graven en je moet er niet teveel van verwachten, maar zo heel af en toe komt er nog wel 's een half aardig geluidje uit dat ding.

Die sh-32's kosten in de VS nu *nieuw* 199 dollar (samash) en in de feedbackfolder stond ie ook voor weinig...toch een leuk stukje speelgoed voor weinig.....voor die prijs is het namelijk best een aardige aanvullig op een setup....

niet voor mooie, brede daar zaakt mijn broek van af geluiden, maar voor rafelige net geen lo fi dingetjes...dat soort spul. Toch leuk dat door de massale 'haat' die dat ding heeft opgeroepen bij veel mensen het ding nu eindelijk voor een redelijke prijs is te kopen....EN hij past nu OOk in je rack (dat zo voor een dx200 oid ook een uitkomst zijn...rackoren!)

http://www.netzmarkt.de/thomann/art...q=sh+32+rackmount&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Origineel geplaatst door bazziman
Je kan wat aan het filter draaien, de envelopes een beetje veranderen en wat met de LFO en de effecten klooien....dat was het wel zo'n beetje.

in combi met de 8-parts sequencer, en veel geluiden, drumsounds maakt het een mooi apparaat voor weinig geld, want je hebt ze voor onder de 200 euro nu.
je kan de sequencer nog altijd blijven gebruiken, als je op de beperkte 8 synths selectie bijnt uitgekeken.

voor iemand die begint is het een aanrader net als de dx200 en an200

Origineel geplaatst door bambamstudio
leuk voor op vakantie idd.

Ik had er eentje meegenomen op vakantie toen ie net uit was, op diezelfde vakantie weer verkocht, niet omdat ik hem beu was, maar omdat iemand me meer bood dan dat ik ( inkoopsprijs ) voor betaald had :)
\

hehehlol dat zou ik nou ook wel iedere maand willen doen. gewoon een apparaat kopen, dermee kloten en dan voor nog meer door verpatsen lol :d

Origineel geplaatst door Mr.Sequence
Typisch weer zo'n opmerking van iemand, die of zelf nog nooit echt een geluid in de SH-32 heeft geprogrammeerd of gewoon zelf niet eens KAN programmeren. Neem van mij aan: die SH-32 behoort tot de meest onderschatte synthesizers OOIT! Bovendien ook zeer veelzijdig. Je kunt er dus wel degelijk SUPER vette pads en strings mee maken. Ik vrees dat de beperking in jou zelf zit. De drumklanken bovendien zijn van een bijzonder hoog niveau (ik werkte 20 jaar geleden al met de 808, dus ik weet waar ik over praat) en ook nog eens zeer uitgebreid te editen. Presets zijn overigens totaal waardeloos. Ik heb trouwens zelden een synth gehoord, waar ze zulke slechte presets in hadden gestopt. En de ingebouwde demo's zijn helemaal bagger. Ik heb 'm helemaal leeggegooid en ben toen zelf gaan programmeren en ik viel van de ene verbazing in de andere.
Ik heb 'm ook naast mijn SH101 gezet (ook Roland tenslotte) en andere analoge synths en ben gewoon eens heel logisch de geluiden gaan namaken. Het leuke is: je kunt bijvoorbeeld 9 verschillende pulsvormen en 10 blokgolven kiezen en met vergelijken kun je precies horen welke ze van de SH-101 (of een andere synth) hebben gesampled. Zo kun je gewoon precies dezelfde oscillator en sub-oscillator pakken. Er waren dan ook een hoop geluiden, die ik met wat aandacht zodanig kreeg, dat het verschil nauwelijks hoorbaar was. Wel is het werken met het filter iets anders dan je gewend bent, maar ook dat krijg je met wat meer aandacht zonder meer goed aan het werk.

toch wel raar dan - je zou het niet meteen verwachten omdat roland gewoon zeer veel troep maakt - maar zi - er zitten dus ook goede dingen tussen

Origineel geplaatst door Mr.Sequence
Typisch weer zo'n opmerking van iemand, die of zelf nog nooit echt een geluid in de SH-32 heeft geprogrammeerd of gewoon zelf niet eens KAN programmeren.[...]Ik vrees dat de beperking in jou zelf zit[...]

Typisch weer een 'ik kan het niet hebben dat er andere meningen in de wereld rond lopen en ik heb niet goed gelezen wat er is geschreven dus ga ik maar op de man spelen' verhaal.

Ik weet dondersgoed wat de beperkingen qua geluid en programmeren van dat ding zijn om over het filter nog maar te zwijgen. Leuk dat je blij bent met je speeltje, maar hou het svp lekker bij je mening over dat apparaat ipv je uit de hoogte op de man gespeelde rethoriek.

p.s. Ik heb het niet eens over pads of string gehad en ik zie het verband helemaal niet me SH101 en drumgeluiden.

Natuurlijk kan je ermee jammen!
Ik heb dat ding, de MC, verkocht voor een MC505.
Je haalt met die 505 meer in huis maar de 303 is kompakter.
voor de rest ligt het toch echt aanjezelf wat je ermee wilt doen.(jammer dat ie niet kan samplen allleen)
Gewoon handig en/of leuk voor erbij als schetsenboek.

Back