micro modular breaksz

misschien nogmaals proberen, Wout.

maybe iets met de verbinding...
bij anderen doet hij het wel...

Jimi

Attachments

• ant.gif
    ant.gif
    7 KB · Bekeken: 71
Dit is vet! niet zozeer als track, maar gewoon echt coole effecten. Dat effect dat die beat helemaal crunchy wordt en noise achtig vind ik te gek. Hoe maak je dat? ben al een poos op zoek naar die sound voor mijn beats.

Beter! Kun je de patch eens posten? NM patches (.pch) kunnen op Synthforum.nl gewoon als bijlage gepost worden.
Volgens mij hoor ik idd de eerder genoemde digitizer, en een overdrive processor?

nu weet ik weer waarom ik mijn MM zo verschrikkelijk mis.. volgende maand er maar weer een scoren.. :luv:

Mag je wel opschieten, want zoveel zijn er niet meer te koop.
Peroductie is al een jaar gestopt...

Wout
Die best wel in die Patch geinteresseerd is.

Ik vinnum lekkerrrr! :mega:

En eh...
Mag je wel opschieten, want zoveel zijn er niet meer te koop.
...Hanz denkt aan de stapels MicroMods die hij recentelijk nog bij Feedback zag staan... :confused:

Wout, ik heb ooit vergelijkbare resultaten gekregen door een phaser gevolgt door een digitiser over een geluid te zetten. met wat modulatie die tegelijk naar de phaser's breete en de digitiser's frequentie gaat en een beetje tweaken kan je effecten die zowel blatant digitaal als diep organisch zijn krijgen.

voor extra punten kan je over de loop van het geluid de feedback van de phaser van neutraal (als dat plaatje er uit ziet als een rechte lijn) naar diep laten gaan terwijl je de frquentie van de digitiser omlaag gooit. op die manier kan je bijna traploos van een warm analoog geluid naar digitaal gefreak gaan in real time en zonder samples. best leuk, dacht ik zo.

Aphex Twin's geheime wapen is onthult.

Voor zover ik begrepen heb is windowslicker (zo heet dat ene nummer dacht ik) ook gemaakt met een Modular en dit lijkt er inderdaad ook verdacht veel op.

Leuk gedaan :okdan:

gr. Mario

Origineel geplaatst door Kassen
...effecten die zowel blatant digitaal als diep organisch zijn krijgen...

Geweldig, da's pas echte taal.
Net in een andere thread geleerd hoe dit te begrijpen.
Valt niet mee, hoor, voor een mannetje van 52 :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar ik probeer nog steeds grip te krijgen op al die naampjes...
Is dit 'electro' of 'techno' :)

Ik zou het bij de IDM gooien. dat staat voor "intelligent dance music" een stomme naam, maar niet zo stom als "klasiek" wat per slot van rekening nog met de grieken, nog met de romeinen van doen heeft.

kas.
(nog net niet zo oud als hij zich graag voordoet.)

ikke niet begrijp.... ik had een heeeele tijd terug een patch ge-upload. Van niemand een reactie gekregen.
Volgens mij heb je hem nog Yagmoth... monsterpatch heette die.

Had hem zo gemaakt dat je met toetsen C t/m A kon bepalen door welk clock-gestuurd effecten/filter-set het geluid ging

Misschien is die patch niet goed aangekomen bij iedereen?

Kick gedaan trouwens Elektrovolt! :okdan:

Voor meer fun met de modular raad ik aan m'n patch ook eens te proberen. Ben nog steeds benieuwd naar
reacties.

Laatst gewijzigd:
Back