micro modular breaksz

Origineel geplaatst door Sander02
Voor meer fun met de modular raad ik aan m'n patch ook eens te proberen. Ben nog steeds benieuwd naar
reacties.

Twee Micro's, een Rack en een Key en geen van alle aangesloten... Dankzij het ombouwen van het InterNet :(
Toch een opmerking, slechts van patch-technische aard en dus beslist niet op het eindresultaat slaande, want dat hoor ik misschien morgenavond pas: waarom KeyboardSplit Modules (0.78%) ipv NoteDetector Modules (0.00%)? Dat scheelt in jouw Patch toch zo'n 4% PatchLoad en Micronisten moeten zuinig zijn.

In de G2 zullen de PatternGenerators niet meer aanwezig zijn...

Wout

Trouwens, iik vind die shuffle oplossing ook erg leuk, heerlijk simpel. De G2 heeft een shuffle mogelijkheid op de ClockGenerator ingebouwd.

Ik heb geprobeerd wat PatchLoad te verminderen, maar kan niet horen of het nog wel dezelfde Patch is :)

Ik hoop dat de attachment mee komt.

Wout

Attachments

• monsterpatchslota[1]modwb.pch
    4 KB · Bekeken: 71
hier is de patch :):):)

have fun, en laten we allemaal modular patches posten!

@ Kas:
ik zi jou iig morgen, op de zuidwal, het wordt gezellig!:mega:

Jimi

Attachments

• 1korgpatchje_maancooool.pch
    2,4 KB · Bekeken: 71
Origineel geplaatst door Kassen
Ik zou het bij de IDM gooien. dat staat voor "intelligent dance music" een stomme naam, maar niet zo stom als "klasiek" wat per slot van rekening nog met de grieken, nog met de romeinen van doen heeft.
kas.

ja, zoiets.
het is niet echt electro te noemen, maar die beat uit de 606 heb ik wel eerder in een electro nummer gebruikt...
ik maak op zich wel veel verschillende dingen, en dit is dus een van mijn meest gefreakte sounds...

Jimi

Hij is goed Wouter! netjes die notesdetectors, had ik nog niet bedacht.

Heb ff een stukje gemaakt om te laten horen hoe dat dan klinkt...

Zomaar een beat uit de rs7000 erdoorheen gejaagd

Die patch is echt leuk Elektro

ah, daar was ik al bang voor, als je de patch ziet is veel van het mystery weg :-/ ach ja. toch een leuke track.
jimi, ik had al een speeltje op m'n site staan, kijk daar eens naar. http://kassen.mine.nu/stuff/index.html
zie je morgen i.d.d.

wout, kom gewoon langs, het wordt een avond aan geimproviseerde onzin met alleen freaks. elektro, disco, new wave, soundtracks, techno, noize, acid what-the-fuck-does-this-button-do-core, etc. de zuidwal is veel vrijer en ontspannener dan de meeste tenten.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
De G2 heeft een shuffle mogelijkheid op de ClockGenerator ingebouwd.

bah! sissies. ik herriner me in mijn tijd.....

Origineel geplaatst door elektrovolt
tja... in de goede oude tijd ging alles nog met de hand...

ja ja... volgens mij maaken dat soort dingen vrij veel uit voor je eindresultaat, er zijn een hele hoop manieren om zelf shuffle te maken die allemaal subtiel anders klinken en die gecustomised kunnen worden voor de track waar je aan werkt. als er een prefab shuffle is wordt de verlijding lui te zijn wel erg groot, volgens mij.

oh, en de nord hier zit aan de laptop en die heeft geen internet dus ik kan even niet naar deze patches luisteren...

ja, tuurlijk, als de frankensteinse constructie die ik een desktop noem meewerkt en er nog flopies zijn die geen e-mu, atari of amiga formaat hebben, of als ik een crossoverkabel kan vinden maar ik ben lui :-p.

ik heb er wel naar gekeken, als dat wat goed maakt.

Ik zou het experimentele electronica noemen denk ik. Ik vind het overigens een erg goede track. Hij is fris en klinkt profesioneel
(in de zin van: ik kan mij voorstellen dat er labels zijn die dit uit willen brengen). gefeliciteerd,

Matoi

Origineel geplaatst door matoi
Ik zou het experimentele electronica noemen denk ik.

Prachtig!
Dit is geen kritiek op jou, Matoi, maar het valt me op dat veel woorden en omschrijvingen, die op dit moment in de 'dance' worden gebruikt, nou niet erg goed gedefinieerd zijn. Zou eens een internationaal congres aan gewijd moeten worden :)
Afgelopen zaterdag in 'De Garage' heb ik die vraag hier en daar aan uitvoerenden gesteld, maar kreeg antwoorden als 'Free-Style'. Ja, hallo, hé... Daar kan dan natuurlijk wel alles onder vallen. Wat Sander deed was in het begin overduidelijk Italo, dat herken ik :) Maar de rest van z'n set? Techno, zegt Sander zelf. Nee, zegt een ander, dat moet Acid zijn, want er wordt een TB-303 bij gebruikt. Ach, het was 'Goed Vet', dus... Ja, die Sander maakt helemaal de 'Blitz'... vraag aan je ouders wat dat betekent :)

Een probleem is dat er geen directe en hechte relatie meer bestaat tussen de muziek en de dans zelf. In een suite, een verzameling dansen in een bepaalde volgorde, is via de muziek duidelijk welke bewegingen gemaakt moeten worden, oftewel, welke dans het is. Nu maakt iedereen zijn of haar persoonlijke bewegingen. Als die relatie niet meer bestaat, behalve bij de vogeltjesdans dan :), is een benaming dan eigenlijk noodzakelijk?

Wout

Back