Sequential Circuits

CreOn

Alles naar de knoppen....
De Prophet 10, is die vet?
Wat kan ie zoal?
Wat is een gangbare prijs?
Waar kan ik eventueel sample's beluisteren?
Weeg tie zwaar?

Ik vind hem wel stoer, maar dan ga alleen op uiterlijk af

Ik zou zeggen, naar MusicHouse in Utrecht. Daar staat er eentje. Ze zijn erg zeldzaam, dus dit is je kans om er eentje in het echt te zien. Ze zijn zwaar en niet goedkoop. Maar dan heb je ook wat!

Mocht de Prophet niet voldoen qua "vetheid", dan kan je 'm altijd nog als alternatief gourmet-set gebruiken ;)

Ik zou zeggen, naar MusicHouse in Utrecht. Daar staat er eentje.
Dat weet ik, daarom had ik hier die vraag ook gesteld.
Effe op en neer vanuit Terneuzen naar Utrecht is ook nogal wat. Vandaar dat ik probeer te achterhalen wat het ding zoal kan.
Ook enig idee wat ze d'r voor vragen?

Ik weet niet of je ooit een Pro-one gehoord hebt of een Prophet 5?

Een Pro-one heeft een enorm dik (lees vet) geluid. Hij heeft heel veel modulatie mogelijkheden en hij is erg vriendelijk in het gebruik.

De Pro-one

De Pro-one is echter wel monofoon. De Prophet 5 bestaat eigenlijk uit vijf pro-one's (alleen iets minder modulatie mogelijkheden). Dat is natuurlijk erg gaaf om lekker strings en padjes te maken. (5 stemming niet multitimbraal) Vooral in combinatie met het strakke filter.
Een Prophet 10 zijn eigenlijk weer twee Prophet 5s. Dus ook multitimbraal. Het geluid is dus erg strak. Ik zou niet weten wat ie moet kosten. Gewoon eventjes bellen.

Ik heb zelf alleen maar ooit met CraZ zijn Pro-one gespeeld en eventjes bij MusicHouse een Prophet 5 gehoord en dat heeft een erg grote indruk achter gelaten. Sequential is de moeite waard, vind ik dan..

"Don't go" van Yazoo
"What is Love" van Howard Jones

zijn van die typische Sequential Pro One / Prophet 5 in actie plaatjes !
luister maar es !

equate

Legendarisch

Legendarisch

De Prophet 10 is een legendarische bak. Meer mogelijkheden dan de Prophet 5, twee keer zoveel stemmen (en dus ook 2x zoveel oscillators), multitimbraal te gebruiken (heeft ook 2 klavieren.. wat ik persoonlijk een nadeel vind.. ).

Prijs is bij mij niet bekend.. maar onder de 4500 Euro zul je 'm niet mogen meenemen bij MusicHouse (en dat is echt een lage schatting).

Als je serieus een synth van deze orde ambieert, kijk dan ook eens naar een MemoryMoog (als je die ken vinden), een OB-8 of Xa van Oberheim, of zelfs een van de Omega's van Studio Electronics (de 2 of 5 voice versies zijn qua prijsklasse ongeveer overeenkomstig).

Als je serieus een synth van deze orde ambieert, kijk dan ook eens naar een MemoryMoog (als je die ken vinden),

..maar zorg dan wel dat je goed tegen brand verzekerd bent, want de MemoryMoog staat er om bekend om wel een spontaan in de fik te willen vliegen...

equate.

Een vriend van me heeft een prophet 10 gehad en het is niet aan te raden. Het ding is te instabiel en veel te zwaar. 3500,- euro is ook te veel voor die bak. Als je sites zoals SOS en Vemia bekijkt wordt er meestal 5 a 6 duizend gulden voor zo'n ding gevraagd.

Back