Wie is het! Vstation vs Kstation

Wie is het! Vstation vs Kstation

• X-Station = K-Station & Y-Station = V-Station

Stemmen: 7 23,3%
  • Y-Station = K-Station & X-Station = V-Station

Stemmen: 9 30,0%
  • X-Station & Y-Station zijn beide V-Station

Stemmen: 1 3,3%
  • X-Station & Y-Station zijn beide K-Station

Stemmen: 3 10,0%
  • Wat is een K-Station? (wat doe ik hier?)

Stemmen: 10 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    30
In dit geval vind ik juist wat minder mid (en dus relatief wat meer laag en hoog) een wat meer een hi-fi geluidje geven....dus X = de K. (ik heb geen van beide, dus eigenlijk kan ik niet stemmen en ik weet niet hoe eea is opgenomen: er valt dus per definitie niet veel in vuistjes te lachen)

Origineel geplaatst door olafmol
mooi die aanname dat de software dunner zal klinken dan de hardware ;)
hahaha 8o)

ja , daar heb je gelijk in.

De v-station zal misschien wat minder klinken maar tog vind ik het de meest interessante vst synth die ik tot nu toe ben tegengekomen.... De y-station>? is dat een software versie van de bass-station ofzo?

De files zijn duidelijk anders dus niet echt goed vergelijkbaar. X klinkt veel beter naar mijn persoonlijke mening. Ik heb zelf de demo van de v-synth getest en was er niet echt tevreden over en heb hem derhalve niet gekocht. Ik ga ervan uit dus dat X de hardware synth is en y de soft-synth tenzij de y file opzettelijk verziekt is om ons op het verkeerde been te zetten. De nieuwe virsyntera vind ik een trouwens een mooi alternatief voor de v-synth.

Origineel geplaatst door cooper
De files zijn duidelijk anders dus niet echt goed vergelijkbaar. X klinkt veel beter naar mijn persoonlijke mening. Ik heb zelf de demo van de v-synth getest en was er niet echt tevreden over en heb hem derhalve niet gekocht. Ik ga ervan uit dus dat X de hardware synth is en y de soft-synth tenzij de y file opzettelijk verziekt is om ons op het verkeerde been te zetten. De nieuwe virsyntera vind ik een trouwens een mooi alternatief voor de v-synth.

oe wat zou dat leuk zijn als X ineens de V-synth blijkt te zijn ;)

Het irritante is dat hij alle mogelijkheden erbij heeft gezet die mogelijk zijn.

Wat als allebei V station blijkt te zijn en alleen wat aan de instellingen heeft veranderd?
Sta je mooi te kijken.

Dat soort valse dingen mag ik wel hoor.

Zelf heb ik uitgebreid beide vergeleken en voor mij was de hardwareversie toch fijner. Ook gewoon omdat aan die knoppen draaien veel leuker is dan met die muis te kloten. ;)

Deze thread is oorspronkelijk begonnen in de chat met als opmerking dat je geen verschil hoort tussen de v station en de k station. Het grappige is nu dat beide dezelfde presets afspelen en dus eigenlijk identiek zouden moeten klinken. Echter de geluiden die beide engines produceren verschillen toch wel erg veel van elkaar voor dezelfde engine.

De thread zou dus eigenlijk veranderd moeten worden in mijn ogen naar: welke klinkt beter.
zo zou je beter kunnen zien of een vsti meer aanslaat als een hardware versie, of vica versa.

:| ik vind het ondertussen wel tijd voor het antwoord!

even een voordeel van de V-station tov de K-station: hij crashed niet! :D

Origineel geplaatst door hansbakker
:| ik vind het ondertussen wel tijd voor het antwoord!

even een voordeel van de V-station tov de K-station: hij crashed niet! :D
Mijn K-station is nog niet gekrast tot op heden.

Verder: misschien schokkend:

X-Station is.......................................................................................V-Station

Y-Station is.......................................................................................K-Station

denk dat het verschil hem vooral zit in de 24/48 DA van Motu tegenover de el cheapo DA van novation.

dus.

Quif: idd, ik schrok erg van het verschil, ik heb dit eerder al eens gedaan met een simpeler patch (deze gebruikt veel noise en fm en veel pitch enveloppes) en een eerdere versie van V-Station. En dat was echt om het even.
Bedankt voor die link van kvr, zal die site morgen is wat aandacht schenken.

Sterker, als ik zou moeten kiezen: Vstation klinkt zoveel beter... Niet zeuren over vies geluid, kwestie van patchen, vstation is gewoon helderder.

><i

Trash is/was rite;)

nou dan zat ik met me mening dus toch goed :D dacht alleen dat het beide een k-station zou zijn, maar ben nu dus 100% zeker dat een k-station gewoon niks voor me is. bedankt hiervoor :biertje:

Shit ik had het fout.

Nou ja 50% kans gehad.

Trouwens de V heeft al veel meer updates dan de K gehad en da's niet zomaar denk ik dan.

Trouwens mensen die zeuren over crashen kunnen niet met computers omgaan. Die moeten dan maar gewoon hardware kopen en daar hun ding mee doen.

schande eigenlijk dat de software versie beter klinkt. Je zou toch verwachten dat novation er alles aan zou doen om de hardware versie een goeie kwaliteit te geven. Maar nee hoor, een geluidskaart met een goede DA converter levert een beter resultaat. Bij novation mogen ze zich wel eens achter de oren krabben....

Origineel geplaatst door olafmol
oe wat zou dat leuk zijn als X ineens de V-synth blijkt te zijn ;)

Tja, zoals gezegd, ik vind x dus ook duidelijk veel beter klinken. Ik vraag me wel nog steeds af waarom de patch in Y gewoon anders klinkt, dus niet minder qua geluid, dat is duidelijk, maar gewoon anders.

Verder is dit wel weer een bewijs dat vele synthese freaks een duidelijk en vaak onterecht vooroordeel hebben ten op zichte van soft synths.

Toch merk is zelf vaak dat patches uit bv mijn korg z1 in de mix veel beter beheersbaar blijven en duidelijker en 'cleaner' aanwezig zijn, dan patches uit een softsynth. Ik kan dit moeilijk bevatten en uitleggen. De FM-7 en reaktor zijn uitzonderingen.

Misschien moet ik de v-station demo nog eens wat nader aan de tand gaan voelen.

Leuke thread!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
schande eigenlijk dat de software versie beter klinkt. Je zou toch verwachten dat novation er alles aan zou doen om de hardware versie een goeie kwaliteit te geven. Maar nee hoor, een geluidskaart met een goede DA converter levert een beter resultaat. Bij novation mogen ze zich wel eens achter de oren krabben....

punt 1) het doel was/is om de hardware en software versie even goed te laten klinken..is volgens mij bereikt..
punt 2) de MOTU is volgens mij alleen al duurder dan een k-station, dan is het ook nie zo gek toch dat de DAC's daarin hoorbaar beter klinken dan in een k-station?

Olaf

even ee ngedachtengang op basis van een vraag die eerder is gesteld...

is het dan niet zo dat de DACs in _elke_ geluidkaart (van de luisteraar hier die de Vstation beter vind klinken) beter zijn dan die in de Kstation?

Naar mijn bescheiden mening komt er namelijk helemaal geen DAC aan te pas als je een stukje herrie van een softsynth bounced naar een waveje en vervolgens converteert naar mp3!

Of heeft ><i het geluid van de Vstation uit de outputs van ene geluidkaart opgenomen en terug gedigitaliseerd??

Graag respons ! :)

Back