{traK} Oreads (deep ambient)

hoor ik daar de z3ta softsynth in het begin?
klinkt deze keer ook heel eigenzinnig. wat mij
betreft mag je die percussie er later insmijten.
zo rond een minuut of 4 ofzo. de track is heel mooi
op gebied van compositie en geluiden, het boeit me.
maar het jammere is eigelijk dat hij met software gemaakt
is. de track mist een bepaalde warmte. een bepaalt
spectrum aan geluid. ik denk dat je eens een paar dure
reverb bakken moet kopen. en je track eens door een tapedeck
ofzo moet halen :D
maareh, dit is OK :z

hoor ik daar de z3ta softsynth in het begin?

Naaah, die rytmische synth in het begin is de motion2.5. De stringy sounds komen uit de Freealpha...

maar het jammere is eigelijk dat hij met software gemaakt
is. de track mist een bepaalde warmte. een bepaalt
spectrum aan geluid.

Daar moet ik je helemaal gelijk in geven, ik hoor het zelf ook.... Ik moet het voorlopig nog ff doen met wat er gratis aangeboden wordt, want al het geld zit al in de setup. Gaandeweg kom ik er wel achter dat ik wel donders graag aan het analoog ga, maar tot die tijd pruts ik wat aan met freeware (wel goed lesmateriaal!)

Bedankt IsnieZot.... daar kan ik wat mee...

en wb... percussie, dat komt.... ben me daar nu iets meer op aan het concentreren... of het in deze track wordt weet ik niet, want de afgelopen week heb ik geloof ik drie track gemaakt en twee remixen. Dat muziek-virus zit wel erg diep in mijn bloed.... :)

he mooie track..
je muziek doet me sterk denken aan een internet buddy zijn muziek.. Weet niet of je er al van gehoord hebt van Acreil (aka Nuclear Heaven, Trifid,...)?
nuja anyway, hij gebruikte vroeger ook software (buzz ed.) maar hij is op een gegeven moment goedkope (dumping) hardware gaan kopen
Wazige fm bakjes, grauwe samplers, yamaha rx modules, rare synthese vormen, enz.. Echt ongelooflijk wat voor warme klank hij uit die "brol" haalt..
Als je intresse hebt kan ik je wel wat tracks geven.. url's ofzo.

Nuja , ondertussen is de track juist gedaan.. Afgezien van de minimalistische instrumenten heeft die me toch kunnen boeien van begin tot eind..
:okdan:

EDIT: per toeval heeft die buddy van me zopas een website met info van zijn gear gemaakt: http://www.geocities.com/diffused_light/

Laatst gewijzigd:
Nuja , ondertussen is de track juist gedaan.. Afgezien van de minimalistische instrumenten heeft die me toch kunnen boeien van begin tot eind..

Bedankt Rvooh, ik was al langere tijd bezig met deze 'Less is More' werkwijze, en ik geloof dat ik daar met deze track meer dan geslaagd ben.

je muziek doet me sterk denken aan een internet buddy zijn muziek.. Weet niet of je er al van gehoord hebt van Acreil (aka Nuclear Heaven, Trifid,...)?

Eerlijk toegegeven, de naam zegt me niets. Maar ik ben de site is gaan checken, en...... wow! dit is pas informatie waar ik iets mee kan en ook info in de richting die ik uiteindelijk uit wil gaan. Errug Top!

Thanxs,
Mark

Back