makkelijke DIY projectjes

Kan de 4069 niet gewoon vervangen worden door een opamp spanningsvolger? (afgezien van het distortion gedeelte dan misschien)

hoi,
jazeker, een opamp werkt natuurlijk veel beter.
dit soort ontwerpen komt uit de jaren 70 , toe zat er wat prijsverschil tussen opamps en cmos ic's
en maarten, ik was alleen benieuwd of ze nog te koop waren, unbuffered cmos
is zo'n beetje de eerste generatie.
ik bouwde er in die jaren waanzinnige gitaar effecten mee.
de leukste was een scheurapparaat met pw modulatie en freq. verdubbeling.
groeten,
jeroen

ik bouwde er in die jaren waanzinnige gitaar effecten mee.
de leukste was een scheurapparaat met pw modulatie en freq. verdubbeling.
groeten,
jeroen

Wauw dat klinkt leuk Jeroen. Heb je daar toevallig nog wat schemaatjes voor liggen?

hoi,
van die serie scheurapparaten heb ik bijna helemaal niets liggen aan schema's
maar ik heb nog wel een idee van hoe ze in mekaar zaten.
ik zal ze reproduceren.
dus Maarten,
doe er maar 2, als je ze kunt missen.
ik hoor wel wat ze gaan kosten.
groeten,
jeroen

geen familie, voorzover ik weet.
ik heb wel dingen in elektuur gepubliceerd, 2 jaar terug.
(een zuinige server enIC miner ( in engeland , het artikel heette in nedeland anders)
groeten,
jeroen

Die heb ik niet gezien dan. Ik ben abonnee geweest van 1987 t/m ongeveer 1995, toen opgezegd omdat het een beetje teveel een PC-blad werd. Ben nu sinds eind 2006 weer opnieuw abonnee. Ben benieuwd voor hoe lang dit keer, want er staan me toch een beetje teveel "reclame-ontwerpen" in met nieuwe componenten die voor de particulier niet te verkrijgen zijn.

mijn idee, de enige reden dat ik nog lid ben van het blad, ik uit een soort van misplaatste nostalgiese reden, en omdat ik vergeet het op te zeggen.
de artikelen zijn met wat graafwerk op hun site te downloaden.
de een ging over het opzetten van een energiezuinige linux server.
de ander over hoe je IC's weer van een print los kan krijgen zonder dat ze stuk gaan.
groeten,
jeroen

ok dan.die laat ik dan maar schieten.
maar deze ga ik dus wel maken, heb alles zowiezo al in huis ervoor.
en vrij simpel te doen. is met 1x 555 en 1x 556!
Het heet The Voice of Saturn (soort van aangepaste ataripunkconsole) en alle ingredienten zijn makkelijk te verkrijgen.
Als die bijbehorende sequencer er is ben ik ook zeker van de partij.
mooie knoppen en behuizing ook! ik baal er wel van dat je dat in NL echt nergens kan vinden dat soort behuizingen. tips iemand?
voice_of_saturn.jpg

2248184282_28878d7c03.jpg

ik zoek juist andere knoppen voor op x0xbox die ik zelf niet gebouwd heb. Ik krijg de orginele x0x knoppen er niet af trouwens... durf niet te hard te trekken maar die kleintjes ....die zitten toch gewoon erop geklemt? weet iemand dat? en waar in nederland zijn leuke nieuwe knoppen te krijgen voor de x0x... vindt die met dat metaal erop wel cool.

durf niet te hard te trekken maar die kleintjes ....die zitten toch gewoon erop geklemt? weet iemand dat?

Die kleine soft-touch rubber zitten als het goed is inderdaad alleen geklemd, tenzij de bouwer er lijm tussengedaan heeft. De twee schakelaars zitten met een schroefje.

en waar in nederland zijn leuke nieuwe knoppen te krijgen voor de x0x... vindt die met dat metaal erop wel cool.

Zoiets bedoel je?
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=30&products_id=70

Back