fuse
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Midi werkt perfect waarvoor het moet dienen en is snel genoeg. Dat wordt intussen bijna 20 jaar bewezen, en nog alle dagen door mensen die hits schrijven.
Leg me dus alsjeblieft uit waarom je voor midi 10/100 Mb verbinding wil gebruiken ? Wou je graag 10.000 synthesizers aansturen misschien ? Of MidiSampleDump? Daar was midi oorspronkelijk niet voor ontworpen dacht ik.
Ik kan de 0-127 beperking nog begrijpen, maar daar is makkelijk iets aan te doen en je ziet nu toepassingen met fader-resoluties van 0-256...over diezelfde midibus.
Deze instelling weerhoudt de fabrikanten ervan om een nieuwe midi standaard te kiezen.
Ben het hier dan ook stellig niet mee eens.
Als jij een batterij synths hebt met allemaal hun eigen CC's en weet ik het allemaal niet dan lukt je dat bijna niet om dat een beetje straf aan te spreken. En dan heb ik het nog niet eens over midi time synchronisaties enzo.
Het wordt (gvd) tijd dat ze eens met hun tijd meegaan en snellere midi gaan gebruiken. Het zal me dan jeuken of het mLan, USB, Ethernet, Wifi of weet ik het wat anders is. Maar 76kbit/s is gewoon te traag om goed mee te kunnen werken.
En dat er mensen met die brakke kl*temidi hits schrijven zal me weinig interesseren. Eerder dat ze van ellende alles in audiosporen op zijn gaan nemen lijkt me veel aannemelijker.
Want er zijn zat commerciele releases die tsjokvol zitten met midi timing errors. En een zichzelf respecterend muziekant zou zich daarvoor de ogen uit zijn/haar kop mogen schamen om zoiets op de markt te durven brengen.
We kunnen tegenwoordig wel sample accuraat werken, maar met midi hoeft dat niet?