pfff, wat een discussie
lach me rot.
Ik draai als
alweer een tijd en hoor minimale verschillen in timing vrij snel.
Daarnaast bestaat 50% van m'n studio uit oude gare midizooi (juno's 909 707 dx100 05r/w mirage etc.) en het werkt prima zolang je maar de latency eventjes anpast via negatieve midi delay in cubase als dat nodig is (alleen de 707 -3 is mijn ervaring).
Daarnaast heb ik met fasttracker gewerkt wat zo strak is als het maar kan (dos) en toch vind ik dat hele kleine verschil in timing met midi app juist net dat beetje extra feeling geven wat de muziek nodig heeft, zolang het maar niet direkt hoorbaar is. En zelfs dan zijn er genoeg mensen die blijven zeiken dat 't zo elektronisch strak klinkt, hehehe
Maare .... ik amuseer me goed hier
Vroeger speelden we nog "midimaze" op de Atari ST tussen het cubasegeweld door, wat met 2 atari's gespeeld werd die aan elkaar gelinkt zaten via ... jaja ... midikabels ! 3d elkaar afknallen in zwart/wit/grijstinten. Grootste vertraging was de beeldopbouw met een framerate van 8 ofzo.
lach me rot.Ik draai als
alweer een tijd en hoor minimale verschillen in timing vrij snel.Daarnaast bestaat 50% van m'n studio uit oude gare midizooi (juno's 909 707 dx100 05r/w mirage etc.) en het werkt prima zolang je maar de latency eventjes anpast via negatieve midi delay in cubase als dat nodig is (alleen de 707 -3 is mijn ervaring).
Daarnaast heb ik met fasttracker gewerkt wat zo strak is als het maar kan (dos) en toch vind ik dat hele kleine verschil in timing met midi app juist net dat beetje extra feeling geven wat de muziek nodig heeft, zolang het maar niet direkt hoorbaar is. En zelfs dan zijn er genoeg mensen die blijven zeiken dat 't zo elektronisch strak klinkt, hehehe
Maare .... ik amuseer me goed hier

Vroeger speelden we nog "midimaze" op de Atari ST tussen het cubasegeweld door, wat met 2 atari's gespeeld werd die aan elkaar gelinkt zaten via ... jaja ... midikabels ! 3d elkaar afknallen in zwart/wit/grijstinten. Grootste vertraging was de beeldopbouw met een framerate van 8 ofzo.

als ik zeg dat ik blij & tevreden ben om de mogelijkheid te hebben dat ik al die bakkies kan aansturen.

(een full piano klavier telt 88 toetsen)... ultra unison ?