SpaceAgent202
Sinds 2001
synths in de vuilnisback en gaan met die software !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door trash
hoezo bekrompen
het ligt er tegenwoordig aan wat de getalenteerde artiest voor gear heeft ?
of ligt het aan zijn kunnen met zijn gear?

Origineel geplaatst door trash
hoezo bekrompen
het ligt er tegenwoordig aan wat de getalenteerde artiest voor gear heeft ?
of ligt het aan zijn kunnen met zijn gear?
)Origineel geplaatst door Soundtrooper
Tsja....zo zou ik je reactie natuurlijk ook als b******** kunnen bestempelen, maar daar schieten we ook niks mee op.
Wat ik eigenlijk bedoelde, ik heb het gevoel dat hij meer de cleane productie-kant op wil, en ja dat is inderdaad gebaseerd op z'n laatste werk, zoals aangegeven door MadR.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Toch moet ik Olaf wel een beetje gelijk geven........
Als Liam met de nieuwe onwijs toffe MPC1000 had gestaan, had je er waarschijnlijk niemand over gehoord.....
Maar nu gaat iedereen ineens piepen omdat Liam met reason werkt............
En uiteraard is dit reclame, en natuurlijk is het niet allemaal waar.............................net als al die andere HYPE rotzooi die je continue voor je neus krijgt.
Korreltjes natrium

Origineel geplaatst door MadR
of jij moet beter lezen
ik heb nog niemand hier zien beweren dat ie geen hardware meer gebruikt ..
ik had natuurlijk wel het hele stuk door geskipt ..![]()
en wie stond er als eerste op zijn achterste benen toen dit als reclame werd bestempeld ?
![]()
dat ie hierdoor iets krijgt is zeker duidelijk
sponsoring is the way to go tegenwoordig
zelfs robbie williams verkoopt alles waar hij zijn naam aan kan verbinden ..
En off topic
ik vond fat of the land errrrrrg vet
word tijd dat jullie eens een echte studio leren waarderen ..
luister dat generation album en dat fat of the land album maar op een profi geluidsysteem ..
dan hoor je het verschil in vetheid wel ...
![]()

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Tsja....zo zou ik je reactie natuurlijk ook als b******** kunnen bestempelen, maar daar schieten we ook niks mee op.
Wat ik eigenlijk bedoelde, ik heb het gevoel dat hij meer de cleane productie-kant op wil, en ja dat is inderdaad gebaseerd op z'n laatste werk, zoals aangegeven door MadR.
The Fat....is inderdaad in een bepaald opzicht veel vetter kwa productie, veel steviger, transparanter enzo, maar dat is nou precies hetgene wat ik zo leuk vond aan The prodigy : het rauwe, onstuimige, speelse,....en ik kreeg bij The Fat....precies het gevoel dat hij het meer in de productie zoekt, ten koste van het spontane in z'n tracks....het klonk mij allemaal veel te uitgemiereneukt en clean...wel vet, maar clean.
Wat mij betreft hebben de Chemical Brothers eenzelfde weg afgelegd (hebben die tegenwoordig ook niet een d8b, toevallig ?)
Mijn gedachten dus....for what it's worth (binnenkort niks meer dus, als ze de eurocentjes afschaffen....)

Origineel geplaatst door Arv
hmm.. ik kan het artikel niet lezen (offline?) maar zoals ik het zo begrijp is het dus gewoon een leuke promotie stunt voor Reason zoals ze dat met meerdere artiesten hebben gedaan. Er zal wel een kern van waarheid in zitten maar ik proef toch een behoorlijke extra klodder room. Ze hadden zoiets toch ook is gedaan met Mad Professor, die nu ineens Reason gebruikt?
Ten eerste geloof ik niet meteen wat er allemaal op het net geschreven wordt, ten tweede is het niet echt interessant waar die zijn muziek mee maakt want iedereen doet het toch anders. Het gaan om het resultaat! En dat kan makkelijk ook uit software pakketjes komen.. Mits het natuurlijk allemaal netjes wordt afgemixed/gemastered op een mooi systeempje (dat zal met de Strongroom wel goed zitten)
2 centjes
Arv

Origineel geplaatst door olafmol
er wordt nergens gezegd dat the mad professor met reason werkt......weer een voorbeeld van lezen wat je wilt lezen....of juist niet
er staat dat de propellerheads met the mad professor en een laptop met reason bij mekaar zijn gaan zitten en een dub-track hebben gemaakt, zij hebben als het ware de engineering gedaan voor hem.....dat levert imho een interessant artikeltje en nummertje op dat zeker leerzaam is...en daar ging het om..
damn ik lijk wel een propellerheads-propaganda-kanaal, maar zo is het niet..ik kan er alleen niet zo goed tegen als mensen waarvan ik vindt dat ze uiterst integer zijn en een super-product op de markt zetten, in een negatief daglicht worden gezet..
Origineel geplaatst door olafmol
exact ook mijn gedachte..als daar had gestaan dat ie na aanschaf van een alesis andromeda, PPG Wave, moog voyager en/of dikke vette analoge modular,(of noem eens een willekeurig ander apparaat dat voor de gemiddelde huis,tuin en keuken muzikant behoorlijk dromen blijft), weer helemaal inspiratie had gekregen had ik hier niemand horen panicken..maar nu staat er dat ie door een software pakketje (zal mij het rukken of dat reason of fruityloops of ableton of ms word of excell of SPSS is) weer inspiratie heeft gekregen en snel ideeen kan neerknallen, en mensen flippen hier helemaal.....dat is tot daar aan toe, maar als ik dan ook nog onzin lees over "reason is niet complex genoeg om vette muziek te maken" van iemand die notabene z'n complexe gear de deur uit wil doen om weer met simpele(!) middelen snel en direct vette beats te kunnen maken, dan sta ik idd ff op mijn achterste benen.....waar gaat dat dan over? vraag je zelf dat maar es ff af.....gadsamme soms lijkt het wel religie, ook voor mij hoor....
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik geloof dat soort dingen ook nooit zo. Het is heus wel mogelijk hoor om met reason iets te maken wat uit kan, maar of het een baanbrekend resultaat op zal leveren vraag ik me af. Daar is een dergelijk programma net niet complex genoeg voor.
Origineel geplaatst door King of Snake
" – I bought myself a laptop, which completely reanimated my creative process because I was able to write anywhere I went. At one point someone told me to check out this program Reason, “it’s really back to basics, you should check it out just for fun, you know?” So I did – I started out just writing beats on it and approached it in a sort of recreational sense, like you would a computer game. Then I’d go off somewhere like Scotland or New York and I’d take my laptop with me, with all my samples on the hard drive... and then it all just started happening. Reason was just like... it totally refreshed me, it was just amazing. It was like going back to how it was in the beginning."
Origineel geplaatst door virkaz
hij zal reason wel gebruiken voor ideetjes. en dat dan weer met hardware gebruiken
?

Origineel geplaatst door lo-fi
Ja stel je voor, je hebt een flinke studio waar je dik voor betaalt hebt, en ineens beginnen links en rechts om je heen gasten vette albums te droppen die gemaakt zijn met weinig meer dan dat lullige programmaatje dat jij 'n jaar geleden al van Napster had getrokken maar niets mee kon. Dan sta je niet te lachen.
. Dat steekt, en is in mijn nooit zo bescheiden mening de oorzaak van "hardware-snobisme".Origineel geplaatst door Yoozer
Dat is 't 'm nou helemaal, 100%. Alleen hebben zij 't dan ook van Napster getrokken terwijl jij je uit de naad hebt gewerkt om de kast eromheen te betalen. Dat steekt, en is in mijn nooit zo bescheiden mening de oorzaak van "hardware-snobisme".
What, specifically, don’t you use Reason for?
– When it comes to bass sounds, I’m pure analog and I don’t use soft synths for bass at all. There’s just no substitute for analog. Instead, I’ll take an Oberheim, Moog, Korg MS-20 or something, sample a sequence of it playing, rex it up and then bring that back in Reason and lock it in there. I do occasionally use the softsynths to put melodies down
– I’d say maybe 50% of the synths, the top line and high end stuff, is Reason. I can’t as of yet use it for everything – obviously you can’t record vocals into it – but ultimately, what Reason does have by way of limitations is also one of its strong points. It forces your imagination to be more on the board, you have to dig it out of your head rather than just going “well, I just can’t do that in there”. I never saw it that way, I mean if something you want to do is completely off limits then just use another program, no big deal.
Origineel geplaatst door King of Snake
dat is natuurlijk ook de grootste onzin ooit. Moeten we nou weer gaan herhalen dat veel baanbrekende platen op de meest minimale apparatuur gemaakt zijn? Ik dacht dat we het er inmiddels wel over eens waren dat het niet gaat om wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt.
Ik kan me op zich best voorstellen dat iemand geen inspiratie meer vindt in een setup waar 'ie jaren mee gewerkt heeft en het vervolgens wel vindt in de vrijheid die het werken met een laptop met Reason je kan geven. Hij zegt er duidelijk bij dat het hem gaat om het gevoel dat hij erbij heeft, " – I bought myself a laptop, which completely reanimated my creative process because I was able to write anywhere I went. At one point someone told me to check out this program Reason, “it’s really back to basics, you should check it out just for fun, you know?” So I did – I started out just writing beats on it and approached it in a sort of recreational sense, like you would a computer game. Then I’d go off somewhere like Scotland or New York and I’d take my laptop with me, with all my samples on the hard drive... and then it all just started happening. Reason was just like... it totally refreshed me, it was just amazing. It was like going back to how it was in the beginning."
Daar kun je als buitenstaander wel bijdehand over gaan lopen doen maar je weet niets van de situatie en achtergronden dus hoe kun je dan oordelen?