Liam howlett gaat software. (Reason)

Origineel geplaatst door olafmol
quote nr 1:

"Ik vind het niet geloofwaardig dat ze hardware kut is ineens"

* eh ja dat had ik ook gezien .. echter dat zegt nog steeds niks of hij het wel of niet gebruikt
dus je reageert op iest wat er niet staat ...

quote nr 2:

"hij haat alles wat in zijn studio staat ??? ook zijn sp1200 ??"
"reason is handig .. zekers maar om er dan zo de rest aftezeiken snap ik dus echt niet .."

volgens mij heb *ik* nergens gelezen dat ie al z'n hardware ineens kut vindt of het haat.... hij zegt dat ie niet meer aan nummers maken toe kwam door al die gear die hij had staan....en dat door reason en een laptopje mee te nemen de inspiratie weer terug kwam..nix meer nix minder..

* oke dan quote ik wel uit het stukje uit het 'interview'

--
I’m not enjoying it, it’s not going anywhere, I hate my studio, I hate all the equipment in it.”
--

maargoed, ik ben een mierenneuker/miereneuker ;)

* ik ook, dat weet je ... echter deze discussie ga je verliezen ;)

ohja, ik stond niet op mijn achterste benen hoor over dat mensen zeiden dat het reclame was, het enige dat ik aangaf was dat in mijn ervaring de propellerheads geen mensen zijn die aan betaalde testimonials doen....volgens mij kunnen ze dat niet eens betalen joh ;)

* kom ik zo op terug .. moet dat stukkie nog een keer lezen

ik werd een beetje geirriteerd toen ik ineens allemaal reacties las zoals hierboven gequote..... echt het is puur angst wat ik hier lees..het lijkt de analoge vintage elite wel die bang is voor een digitale executie ofzo ;)

:luv:
Hehehehe ik heb er nog een handje van om vuur met vuur te bestrijden
of te wel de truken die in het artikelen worden gebruikt gebruik ik ook in me betoog ;)

Dat zie jij misschien als angst
Maar ik viel puur over de manier waarop dit pakket gepromoot moet worden
heeft niks met reason of akai als product te maken

MAAR HET GAAT OM DE MANIER WAAROP ....
Al was het carl craig die het ZO zou verkopen dan was ik er ook over gevallen ...

Het heeft totaal NIETS te maken met angst
want je weet dat me studio uitpuilt met digitale snufjes ..
En ik gebruik reason ook gewoon ...

kijk wat hij duidelijk wil maken is dat je dat gezeik met al die verschillende apparatuur niet meer hebt
met het gebruik van reason .. geen modules die je eerst in moet stellen voordat je ook maar 1 geluid er uit krijgt

daar is reason perfect voor want alles is op elkaar afgestemt
en die aansluit/instel problemen zijn history ....

Laatst gewijzigd:

ohja, ik stond niet op mijn achterste benen hoor over dat mensen zeiden dat het reclame was, het enige dat ik aangaf was dat in mijn ervaring de propellerheads geen mensen zijn die aan betaalde testimonials doen....volgens mij kunnen ze dat niet eens betalen joh ;)

Als ze hem hiervoor 'betaald' hebben door hem een gratis reason pakket te geven
dan is dit gewoon een 'betaalde' testimonial Olaf ...
ruilhandel is ook gewoon handel

En ik ben er bijna 100 % zeker van dat dat het geval is ...
Ik denk dat liam en proppelorheads hier allebei voordeel van hebben
en daar staat gewoon wat tegenover .. en zo proffesionel zijn ze echt wel hoor

zo simpel werkt de wereld
Kijk dat jij behringer en proppelorheads hoog hebt zitten
betekent niet dat ze zich niet inlaten met dergelijke praktijken ..

Begrijp me goed
ik heb er totaal geen probleem mee 'dat ze elkaar helpen'
Alleen vind ik dat stuk van Liam gewoon erg slecht en zielig
en vooral dat stukje over zijn analoge synths die die dan TOCH wel weer waardeert (???)
om ook de analoge freaks aan reason te koppelen ... :r

Het is precies zoals de eerste aankondiging van Sir James zijn eigen plaat hier ope het forum
daar zat ook een hype verhaal omheen van hier tot tokio ..
En toen kon je dat verschil blijkbaar wel zien ...

En trek je niks van Jena aan
want dat is een redelijke nihilist die alleen wil trappen
maar blijkbaar ook gewoon consumeert netzoals iedereen hier op het forum ...

Ik denk dat propellerheads echt niet afhankelijk zijn van de "reclame"van Liam.

Ik denk veeleer dat Liam reclame voor zichzelf maakt, vooraleer hij vergeten wordt.

Gewoon markstrategie: mikken op de groep van luisteraars die zelf met software componeren, omdat dat de "trend"is.

Van trendsetter, naar trendvolger.

Its a shame

En al degenen die naarstig de hardware setup van Liam hebben nagebootst: goede les.

Wees origineel.

Voor zowel hardware, als voor software blijft de regel: Input=-shit -------->output=shit Digital shit voor software :) )

Take care

EF

Origineel geplaatst door MadR
Als ze hem hiervoor 'betaald' hebben door hem een gratis reason pakket te geven
dan is dit gewoon een 'betaalde' testimonial Olaf ...
ruilhandel is ook gewoon handel

En ik ben er bijna 100 % zeker van dat dat het geval is ...
Ik denk dat liam en proppelorheads hier allebei voordeel van hebben
en daar staat gewoon wat tegenover .. en zo proffesionel zijn ze echt wel hoor

zo simpel werkt de wereld
Kijk dat jij behringer en proppelorheads hoog hebt zitten
betekent niet dat ze zich niet inlaten met dergelijke praktijken ..

Begrijp me goed
ik heb er totaal geen probleem mee 'dat ze elkaar helpen'
Alleen vind ik dat stuk van Liam gewoon erg slecht en zielig
en vooral dat stukje over zijn analoge synths die die dan TOCH wel weer waardeert (???)
om ook de analoge freaks aan reason te koppelen ... :r

Het is precies zoals de eerste aankondiging van Sir James zijn eigen plaat hier ope het forum
daar zat ook een hype verhaal omheen van hier tot tokio ..
En toen kon je dat verschil blijkbaar wel zien ...

En trek je niks van Jena aan
want dat is een redelijke nihilist die alleen wil trappen
maar blijkbaar ook gewoon consumeert netzoals iedereen hier op het forum ...

dan verschillen we nogal van mening hierover, ik zie het helemaal niet als een slech&zielig verhaal, en ik denk ook niet dat de props er ook maar iets aan betaald hebben....ohja..behringer heb ik helemaal niet hoog zitten, ik gebruik het gewoon, maar vind het wel leuk om al die anti-behringer gasten beetje te stangen met mijn avatar ;)

smaken verschillen, en meningen ook :luv: :luv: :luv:

Origineel geplaatst door EternalFall

** jij denkt van niet ?
wrm heb je dan hier onder geschreven
"dat degenen die naarstig de hardware setup van Liam hebben nagebootst"
dan geef je hier toch het bewijs ?

vergis je aub niet in reclame en marketing ..
Als coca cola stopt met reclame, marketing en sponsoring
dan is het echt over met de pret voor hun ..

100 % zeker weten
Half azie is groot gebracht met de waanideeen van coca cola .. het westerse drankje

Ik denk veeleer dat Liam reclame voor zichzelf maakt, vooraleer hij vergeten wordt.

* daar is maar 1 manier voor
en dat is een top album maken .. simpel
wie wil er nou herinnert worden aan de reclame snabbels die hij og zij gedaan hebben ?

Gewoon markstrategie: mikken op de groep van luisteraars die zelf met software componeren, omdat dat de "trend"is.

Its a shame

En al degenen die naarstig de hardware setup van Liam hebben nagebootst: goede les.

Wees origineel.

Voor zowel hardware, als voor software blijft de regel: Input=-shit -------->output=shit Digital shit voor software :) )

Take care

EF

Klopt helemaal ... alleen soms wil je gewoon een goede sound hebben
en dan kan je zeggen : ja dat kan je met je mc303 ook .. nou dat kan je soms gewoon vergeten
dat zegt niet dat er geen goede muziek mee gemaakt kan worden .. want dat is wat anders

Originaliteit heeft trouwens weer niks met apparatuur te maken
Als je de prodigy wil nadoen moet ze gewoon samplen of dezelfde samples of geluiden zoeken
en zeker niet hun spullen kopen ... want dat is totaal niet nodig

ik heb namelijk de halve kitlist van daft punk hier staan
dat is niet omdat ik hun na wil doen kwa sound
maar gewoon omdat ik hun vetheid super vind ...
of te wel hoe het studio technisch klinkt

ik doe er echt me eigen dingen mee
En zie dus niet in wrm ik geen apparatuur mag kopen die andere producers ook gebruiken
ik ben niet een echte copycat( al gebruik ik natuurlijk wel wat ik allemaal gehoro dheb in me leven)
.. ik begrijp gewoon dat sommige mensen verstand hebben van apparatuur (of althans soms ;) )

dan verschillen we nogal van mening hierover, ik zie het helemaal niet als een slech&zielig verhaal, en ik denk ook niet dat de props er ook maar iets aan betaald hebben....ohja..behringer heb ik helemaal niet hoog zitten, ik gebruik het gewoon, maar vind het wel leuk om al die anti-behringer gasten beetje te stangen met mijn avatar ;)

smaken verschillen, en meningen ook :luv: :luv: :luv:

ik denk niet dat dit een onderbouwde mening is olaf ..
want als je mijn stuk boven aan deze pagina had gelezen dan had je gezien dat ik je wees op het feit dat je het stuk niet goed had gelezen ...

Dus eerst goed lezen en dan pas een mening geven aub
want er staan wel degelijk stukjes in die jij blijkbaar niet gezien hebt .. en daar heb ik je dmv een * op geattendeerd

Ook weet ik bijna zeker dat hier gewoon zaken worden gedaan ...
NOGMAALS : dat er geen 'echt' geld over de toonbank is gegaan betekent niet dat er hier geen zaken worden gedaan ..

ik denk niet dat jij hun als bedrijf kent .. ik ook niet
maar ik heb genoeg uitbetalingen in natura in me leven gezien
( veeeeel bij bedrijven .. diesel, en heeeel veel snowboard en skate producenten )
dat ik toch wel mag aannemen dat hier sprake is van :

voor niets gaat de zon op ..

maar dit zijn netzoveel aannames als die van jou
echter is het heeeeeeel gebruikelijk in de zakelijk markt

trouwens wanneer neem je me uit eten om het eens over onze platendeal te hebben ?

:mega: (dit is dus een voorbeeld he ;))

:luv: :luv: :luv:

Origineel geplaatst door MadR
trouwens wanneer neem je me uit eten om het eens over onze platendeal te hebben ?

:mega: (dit is dus een voorbeeld he ;))

doen we nie aan he, net zomin als de propellerheads ;)

doen we nie aan he, net zomin als de propellerheads ;)

hehehehe yea right .. en je vriendin zeker wel
ondernemend nederland .. wat een stelletje boefjes zijn het toch he ... ;)

trouwens ...

hehehehe

Hahaha :D :D wat een lol hoeveel keer hier al wel niet de namen Reason,Propellerheads,Liam Howlett en The Prodigy in voorkomen...
Of hij het nu ECHT gebruikt of niet reclame is er !!! Precies waar het voor bedoeld is flink wat opschudding veroorzaken :duivels: Want de analoge jongen bekend om zijn synthgeweld enz. gaat over op Software 8o)
Kortom reclame voor Propellerhead EN The Prodigy !! Ga me niet vertellen dat het niet zo is ,wedden dat we straks allemaal naar die nieuwe CD gaan luisteren of we iets van Reason kunnen ontdekken :dubbel:
Kortom ook al is het niet waar en is het puur vanuit commercieel oogpunt gedaan het werkt wel !! En we trappen er allemaal weer in (inclusief ik overigens :D)

Origineel geplaatst door EternalFall

Its a shame

Wees origineel.

Take care

EF

ja die tom holkenborgxl zal wel balen:D die kopieerde zo'n beetje alles van ze.

Origineel geplaatst door Errol
ja die tom holkenborgxl zal wel balen:D die kopieerde zo'n beetje alles van ze.

waarom? nu is ie klaar in 5 minuten.. cd-copy 8o)

maar wat kevin zegt... daar gaat t om

En dan nog ff wat anders al gebruikt hij alleen maar Reason ofzo..dat maakt toch niet uit ! Als het eindresultaat maar goed is !
Software/Hardware wat maakt het nu toch allemaal uit geluid is geluid en muziek bestaat uit geluid en het zal mij m'n reet roestten waar het mee gemaakt is als het maar goed klinkt en een sfeer wegzet.

Sla mij maar dood, maar die testimonial van Liam is echt wel reclamee om jonge onzekere pubers geld uit de zak te kloppen. Het is gewoon marketing. Een sfeer creeren en een soort mytevorming. Net zoiets als je een 909 nodig hebt om goede muziek te kunnen maken. (het is een goede drumcomputer verder hoor)
Dat dan later blijkt dat ook al heeft deze jonge onzekere puber geen greintje talent blijkt te bezitten is een tweede.

Origineel geplaatst door Kevin
Hahaha :D :D wat een lol hoeveel keer hier al wel niet de namen Reason,Propellerheads,Liam Howlett en The Prodigy in voorkomen...
Of hij het nu ECHT gebruikt of niet reclame is er !!! Precies waar het voor bedoeld is flink wat opschudding veroorzaken :duivels: Want de analoge jongen bekend om zijn synthgeweld enz. gaat over op Software 8o)
Kortom reclame voor Propellerhead EN The Prodigy !! Ga me niet vertellen dat het niet zo is ,wedden dat we straks allemaal naar die nieuwe CD gaan luisteren of we iets van Reason kunnen ontdekken :dubbel:
Kortom ook al is het niet waar en is het puur vanuit commercieel oogpunt gedaan het werkt wel !! En we trappen er allemaal weer in (inclusief ik overigens :D)

analoge jongen? de W30 was 12bits, of was het nou 16 bits? en zo digitaal als de pest ;)

Origineel geplaatst door fuse
Sla mij maar dood, maar die testimonial van Liam is echt wel reclamee om jonge onzekere pubers geld uit de zak te kloppen. Het is gewoon marketing. Een sfeer creeren en een soort mytevorming. Net zoiets als je een 909 nodig hebt om goede muziek te kunnen maken. (het is een goede drumcomputer verder hoor)
Dat dan later blijkt dat ook al heeft deze jonge onzekere puber geen greintje talent blijkt te bezitten is een tweede.

ja fokking hell zeg! mag niemand dan meer in het openbaar ergens enthousiast over zijn? wat een vreemde wereld leven we...ik mag hopen dat ik straks niet ineens een wereldhit scoor die ik toevallig in SPSS heb gemaakt, en daar een enthousiast interview over geef!..dan wordt ik hier op het forum keihard afgebrand als een commerciele teringlijer die alleen maar reclame voor SPSS zit te maken maar stiekem alles in mijn SSL-based studio met analoge modulairs afmix ;)

Tsja, in dit artikel en de gemiddelde TV reclame zie ik weinig verschil hoor.
Het is er Reason voor en reason na. En geen enkele negatieve opmerking.
Nou ja dat over die analoge bassen misschien, maar die stopt hij dan ook weer in Reason.
Wat ik zelf dus niet zou doen omdat sampling ook z'n negatieve effecten heeft.

En ik geloof ook niet dat hij een CDtje gefikt heeft met het definitieve album op z'n laptopje.
Maakt me verder ook niet uit hoor, maar dat zet Propellerheads d'r niet bij.

Het is allemaal niet erg hoor, leuk juist als iemand zoals Liam zo enthousiast kan zijn. Maar zo iemand gaat niet toevallig zo enthousiast zitten doen, ik vind dat er in het verhaal van Fuse wel wat zit.

Maar wees niet bang Olaf, tegen die tijd dat je die wereldhit hebt gescoord gaan we allemaal lopen slijmen om je vriendje te mogen blijven, net als de vriendjes van Liam ;)

ja fokking hell zeg! mag niemand dan meer in het openbaar ergens enthousiast over zijn? wat een vreemde wereld leven we...ik mag hopen dat ik straks niet ineens een wereldhit scoor die ik toevallig in SPSS heb gemaakt, en daar een enthousiast interview over geef!..dan wordt ik hier op het forum keihard afgebrand als een commerciele teringlijer die alleen maar reclame voor SPSS zit te maken maar stiekem alles in mijn SSL-based studio met analoge modulairs afmix ;)

ja in wat een vreemde wereld leven we Olaf
kan me nog steeds dat persbericht van Sirjamez herinneren
wat vol zat met buzzwords ...

er vielen daar toen een bepaald aantal mensen over... :confused: ;)

tja .. enthousiast ... *D

analoge jongen? de W30 was 12bits, of was het nou 16 bits? en zo digitaal als de pest ;)

Nee oke als we het zo gaan bekijken...Maar dat wil wel zeggen dat meneer zeer creatief is/was
Ben dus benieuwd wat ie met Reason flikt! :duivels:

ALLEMAAL NAAR DE WINKEL STRAKS VOOR REASON !!!!! (en neem op de terugweg ook ff die nieuwe CD van the Prodigy mee als ie dan eindelijk uit is)

Back