JP8000: gekraak van geluid in filter

bakkerij.......

Stamgast
ik heb met mijn jp8000 zo'n bekend supersaw geluid gemaakt. alles is goed, maar doe ik de filter omlaag dan hoor ik gekraak in het geluid. hoe is dit gekraak te voorkomen, wat moet ik veranderen aan de instellingen zonder het geluid maar iets anders te laten klinken?

heb je de resonance flink open? kan het zijn dat je mixer overstuurd?

sample van het geluid

sample van het geluid

in de bijlage staat een sample van het geluid inc. het gekraak. moet je het geluid wel wat harder zetten.

Origineel geplaatst door Roel
klinkt het als kleine tikjes? of is het een tikje bij de start van de envelope?

bij de start van de envelope, want als ik de attack (van de AMP) omhoog schuif dan is het zo goed als over, maar dan heb ik een ander klinkend geluid en dat is nu juist niet de bedoeling

kun je een wat langer voorbeeld posten?

het lijkt alsof je je amp envelope te abrupt start of afbreekt, hierdoor hoor je een klikje, wat weer herhaald wordt door je delay

Re: sample van het geluid

Re: sample van het geluid

Origineel geplaatst door bakkerij.......
in de bijlage staat een sample van het geluid inc. het gekraak. moet je het geluid wel wat harder zetten.

om eerlijk te zijn een heerlijk geluidje :P ... buiten het gekraak ... ;)

en gefeliciteerd ... zolang et probleem ma opgelost is e ;)

dat gekraak is nu eenmaal eigen aan de jp, kan meestal wel opgelost worden door heel weinig aan de atack of release te sleutelen,...

hier nog een langere sound, maar als dat een kenmerk van de jp8000 is heeft het natuurlijk weinig zin

mijn virus anders niet ... aléja, toch niet van dit gekraak, wel wat tikjes ...

amp attack veel te kort! maak m waarde 8-12 en het is weg. elke va synth heeft daar volgens mij last van (virus iig wel)

als ik de amp attack omhoog schuif dan is het "krachtige" begin van de sound weg en dat moet niet. als het echt niet wil dan gebruik ik wel een andere filter, weet iemand nog goede soft-filters?

overigens is de sample in de bijlage gewoon een melodie diek ff snel gemaakt heb, dus het is geen productie.

Origineel geplaatst door bakkerij.......
als ik de amp attack omhoog schuif dan is het "krachtige" begin van de sound weg en dat moet niet. als het echt niet wil dan gebruik ik wel een andere filter, weet iemand nog goede soft-filters?

overigens is de sample in de bijlage gewoon een melodie diek ff snel gemaakt heb, dus het is geen productie.

en als je nou de attack een heeel klein beetje openzet? dat precies dat tikje weg is?

en als je nou de attack een heeel klein beetje openzet? dat precies dat tikje weg is?
Ik zou zeggen de release een heel klein beetje. Voor mijn gevoel tikt ie bij de note off.. Zet anders die delay ff uit, dan horen we het beter.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zou zeggen de release een heel klein beetje. Voor mijn gevoel tikt ie bij de note off.. Zet anders die delay ff uit, dan horen we het beter.

hier een sample zonder delay

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

dat denk ik dus ook. ook na het horen zonder delay :D

ik heb mn geluid aangepast met de attack en de release. hij is hierdoor ietsje pietsie anders, maar beter dan dat gekraak erdoorheen. ik zal hem vandaag of morgen posten.
iedereen bedankt voor de antwoorden

Back