Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
...en het fustrerende : decathlon en summergames.... arghhhhhh

...mocht ik nooit spelen van m'n vader. Hij was bang dat de joystickjes kapot gingen... :D

Thearcade.jpg

Nou, ik kan je vertellen, dat lukt je echt niet met die ouwe Suzo "The Arcade" sticks.
Later wel, toen schakelden ze over van microswitches naar leaf switches... cheapos! :(

Hehehe... ik zie net dat Suzo nog bestaat zelfs! Hollands Glorie, potjandorie! ! :mega:

Origineel geplaatst door Hanz
...mocht ik nooit spelen van m'n vader. Hij was bang dat de joystickjes kapot gingen... :D

Thearcade.jpg

Nou, ik kan je vertellen, dat lukt je echt niet met die ouwe Suzo "The Arcade" sticks.
Later wel, toen schakelden ze over van microswitches naar leaf switches... cheapos! :(

Hehehe... ik zie net dat Suzo nog bestaat zelfs! :mega: Hollands Glorie, potjandorie!

Dit is wel DÉ joystick voor thuis vind ik.
Maar niet kapot gaan? een jaar lang effectballen in Sensible Soccer krijgt ook deze joystick uit zijn vorm :D

Oh ja... vuurknop vasthouden, naar voren met de stick, vuurknop loslaten en tegelijk schuin naar voren...

-> BANANA SHOT! <-

en.....

mposesoccer3.jpg

Origineel geplaatst door Hanz

Thearcade.jpg

Hehehe... ik zie net dat Suzo nog bestaat zelfs! Hollands Glorie, potjandorie! ! :mega:
idd in die gele doos... kosten destijds (in de 80's) iets van 85 gulden meen ik...

en wie kent nog de joysticks van quickshot... met die auto-repeat/fire switch op de achterkant een poppy trigger button aan de boven/voorkant van de stick :D het was overigens vaker een JOYSTUCK dan STICK ;)

quickshot4_1.jpg

beduidend minder in qualiy

tja... vroeger was Mario nog een stuk fitter...

mario.gif

Wat een gave thread dit! had het niet echt gelezen, wat heeft 6 mooie plaatjes erin gezet! ken ze allemaal.

@6-track, dat je Forbidden forest (1/2) eng vond kwam waarschijnlijk door dat verschrikkelijk freaky muziekje op de achtergrond --> dit zijn alvast de noten: g-e-f-d-f-e-d-c#

En vergeet Fist I, II, III niet natuurlijk op de C64 fantastisch spel en ik vond het echt spannend (wederom waarschijnlijk door dat zenuwslopende muziekje op de achtergrond) :D

Origineel geplaatst door gemmetje
MSX rules !!
- knightmare (leuk, maar door mij NIET uit te spelen....)
- zanac (meer dan geweldig ! uitgespeeld)
- antarctic adventure (heerlijk simpel spel met draaikontende pinguin, makkelijk uit te spelen)
- athletic land (lekker luchtig spelletje, ook makkelijk uit te spelen)

PC (intel 8088 met dos 2.0 als ik me niet vergis, nog zonder HD iig, alleen 5,25" floppies)
- californian games (gewoon GAAF !)
- testdrive (de lelijkste imitatie-ferrari's die schokkerig over je beeldscherm bewegen)

Helaas heb ik in 'n vlaag van verstandsverbijstering alle ouwe compu-meuk ooit es weggemieterd..........

Mijn muziek is NIET beïnvloed door muziek van ouwe games.

Ik heb Knightmare to stervens toe gespeeld, wat een gaaf spel. Als die ergens online staat, zeg het me dan:)

Californian games ook erg veel gespeeld.

In de speelhal alle spelletjes die met een helikopter moest en schieten maar, leuk! je hele vakantie spelletjes spelen in de speelhal in spanje:D

genoeg MSX emulatoren. Ik speel niets anders!!! ...en dat op mijn pc...

Mijn favorieten lijst:

1. Nemesis 1
  2. Aleste 2
  3. SD Snatcher
  4. Knightmare
  5. Runemaster II
  6. Quarth
  7. Bubble Bobble
    [/list=1]

En ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel een beetje te goed vermaakt heb met Pokemon Red en Blue voor mijn leeftijd...

Games Geweldig

Games Geweldig

MSX - THEXDER
Playstation -TOMB RAIDER 1 en de rest was eigenlijk fuck.
Commodore 64 - International Karate (bij mijn neefje)
Speelhallen - Moonpatrol, TEKKEN
PC - Terminal Velocity
Nintendo64 - Zelda Ocarina of Time is KING!! http://www.v-c-s-online.de/zelda_kostuem.htm dan snap je waarom!!

NU: Far Cry (daar koop je een master blaster videokaart voor!!) en BF Vietnam.

Attachments

• zeldaoot02.jpg
    zeldaoot02.jpg
    23 KB · Bekeken: 117
Re: Re: Games Geweldig

Re: Re: Games Geweldig

Origineel geplaatst door 6 trak
strak he? 8)

Als meerdere mensen ook online spelen dan moet er maar eens een Synthforum server geopend worden!!

Feest op het net!!

:okdan:

Re: Re: Re: Games Geweldig

Re: Re: Re: Games Geweldig

Origineel geplaatst door astronaut
Als meerdere mensen ook online spelen dan moet er maar eens een Synthforum server geopend worden!!

Feest op het net!!

:okdan:

Goed idee dan doe ik zeker mee :biertje:

Voor mij was/is er maar 1:

Sensible World of Soccer op de Amiga natuurlijk :halleluja

Waarom? Het was niet alleen een fantastisch snel computervoetbal-spel (dus GEEN realistische simulatie), maar er zat ook een waanzinning goed management gedeelte in en dat op twee diskettes...
Ik heb in '96 eens gekeken of de teams van bijv. de 1ste divisie - Nederland wel klopte met die in het spel....en ja hoor...bijna alle spelers zaten er in!! :okdan:

Misschien leuk voor mensen die nog een ouwe DIGITALE JOYSTICK hebben liggen en zich afvragen of ze deze nog aan hun hypermoderne PC kunnen hangen: :eureka:

LPT Joystick Interface

en natuurlijk de bijbehorende Windows-drivers:

Drivers voor paralelle joystick

Ik heb op dit moment dezelfde joystick die ik 20 jaar (!!!) geleden kocht voor mijn Amstrad CPC464 en die daarna nog gebruikte op mijn Amiga 500 & 1200 aan mijn PC hangen.

Werkt perfect met bijv. WinUAE, MAME etc.

Back