Slipperman
Rooibosje iemand?
Tja kon nergens samples vinden en niemand had ze voor me liggen. ook denk ik wel alle sysexjes van het net doorlopen en nee niet tegen gekomen. De volgende geluiden uit de DX7. Gebruikt door banks. 1e is Land of Confusion 2e is the BRazilian. Zoek die geluiden al erg lang om de collectie compleet te maken.
Maar goed kan ze dus nergens vinden. Dus dan maar zelf programmeren. Tis op een DX7 live gespeelt en de geluiden zullen daar ook wel uit komen aangezien de prophet al bezet is, de quadra het niet kan, de synclavier geen midi heeft, de cp70 niet zo klinkt en de emulator het wel kan samplen maar daar al een loop in zit en voor LOC is die ook al bezet...
zie bijlages dus.
iemand enig idee hoe te beginnen? denk dat brazilian iets met saw waves is?
en die land of confusion doet me aan een soort synth xylofoon denken...
iemand tips? heb al een middagje geklooid maar kom geen malle moer verder...
Wat ik uit video materiaal heb kunnen opmaken is dat die brazilian patch met het modulatie wiel veranderd kan worden en dat er zo een filter word bediend en dus geen vibrato. (Op de VFX kan je dat met de patch knopjes bijvoorbeeld)
Maar goed kan ze dus nergens vinden. Dus dan maar zelf programmeren. Tis op een DX7 live gespeelt en de geluiden zullen daar ook wel uit komen aangezien de prophet al bezet is, de quadra het niet kan, de synclavier geen midi heeft, de cp70 niet zo klinkt en de emulator het wel kan samplen maar daar al een loop in zit en voor LOC is die ook al bezet...
zie bijlages dus.
iemand enig idee hoe te beginnen? denk dat brazilian iets met saw waves is?
en die land of confusion doet me aan een soort synth xylofoon denken...
iemand tips? heb al een middagje geklooid maar kom geen malle moer verder...
Wat ik uit video materiaal heb kunnen opmaken is dat die brazilian patch met het modulatie wiel veranderd kan worden en dat er zo een filter word bediend en dus geen vibrato. (Op de VFX kan je dat met de patch knopjes bijvoorbeeld)
maar die Land of confusion is zeker geen piano. Ok wel dat bass stukje dat is een steinberger bass met een electrische piano gecombineerd maar echt dat stukje dat is zeker geen piano. Ik had het al ergens richting clavinet, harpsichord, synth bass gezocht.
.
ga er vanacht naar kijken 

Maar goed mocht ik er met de TX niet bij in de buurt komen dan samplen we em gewoon