Klank verschil tussen P5 vsP T8?

Dat wil ik ook wel eens weten eigenlijk.

Er schijnen andere chippies in te zitten, maar da's wel leuk maar dan ben je d'r nog niet.

Ben trouwens ook nog nooit een T8 hier verder tegengekomen of zo.
Zijn ze zo zeldzaam of zo?

Prophet T8 zou toch ongeveer als een Prophet 600 klinken? (bron: A-Z of analogue synths)
Minder dan een P5 dus. Maar dan heb je wel een prachtig gewogen klavier in een fraaie kast.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Prophet T8 klonk zou toch ongeveer als een Prophet 600 klinken? (bron: A-Z of analogue synths)
Minder dan een P5 dus. Maar dan heb je wel een prachtig gewogen klavier in een fraaie kast.

Klopt, hij klinkt dus rauwer dan de gemiddelde P-5. Daarnaast heeft de T-8 veel meer processorkracht waardoor onder andere de Attack van de softwarematig gegenereerde envelopes veel sneller is.

ik heb de T8 een keer gezien hier in nederland en jammer genoeg niet beluisterd omdat deze een service beurt kreeg

volgens mij zaten er allemaal gewogen houten toetsen in

De Prophet T8 was (is) een heel aparte synthesizer die behoorlijke sporen heeft achtergelaten. Ik weet b.v. dat het toetsenbord werd afgetast middels een revolutionaire infrarood licht-techniek wat later de keuze is geworden van de zeer kritische ontwikkelaars van de New England Digital Synclavier. Volgens mij ook 1 van de weinige keyboards die "polyfone aftertouch" (met de Yamaha CS 80) kan verzenden....Gebruikt door Sting, Michael Jackson, Wally Badaroe, Eddy Jobson, Isao Tomita en nog een paar bekenden.....

Wat betreft de klank-opwekking was die tijd de opkomst van de micro-chip revolutie. Er werden dagelijks nieuwe chips ontwikkeld dus ook die van de P 5 en T8 werd verbeterd en aangepast. Er zat waarschijnlijk een verbeterde versie in.

Back